Thursday, May 12, 2011 - 0 comments

keBosAnAN kAmI mKn dI RuMAh,teLAh MeMbaWa KaMi Ke...........

salam semua.....sihat????hope semua nye sihat2 belaka hendaknya.....aku pun alhamdulillah masih dikurniakan dgn kesihatan yg baik.....encik suami pun sihat alhamdulillah......3 ari ni iaitu dr ari selasa,rabu and khamis encik suami tk keje sbb ada exam......exam abis dlm kol 12 tgh.....exam lak dekat je ngan umah iaitu kat sapura mines ni.....so lps exam encik suami terus balik umah la.....so aku pun ambik kesempatan la time lunch balik umah gak lunch sama2 ngan hubby (mentang2 umah dekat ngan opis).......we all lunch sama2 kt umah bukan mkn nasi bungkus tau......aku dh siap2 masak dh pg2 sebelum aku gi keje......aku siap masak utk breakfast and lunch sekali......so balik lunch terus mkn je la.......




utk dinner lak aku ni mmg sejak berdiet (kononnye la kan) ni mmg jarang ambik dinner......selalu dinner aku before 8 p.m......tu pun mkn apa yg ada mcm mkn biskut ke buah-buahan ke atau pun minum air je.......encik suami lak kalo dinner kalo dia dh ambik nasi utk breakfast and lunch,utk dinner dia ala kadar je la....kdg2 mkn lauk yg lebih time lunch td......tp smlm ntah mcm mn aku ni tiba2 dok ckp ngan husband aku teringin nk mkn keaw teaw goreng......husband pun ckp jom la kuar mlm ni kita mkn kt luar sbb dia kata dia pun bosan asyik mkn kt umah je......dia kata bukan aku masak tk sedap cuma sometime kita akan bosan gak asyik mkn kt umah je kan.......sekali sekala nk gak rasa suasana lain utk mkn......hmmmm sebaik aku agree ngan alasan husband tu kalo tk mau ngamuk gak aku bila dengar suami kita ckp bosan mkn kt umah kan.......hehehehe......




tp sebenarnya aku pun terasa bosan gak mkn kt umah ni......sbb tu dok ckp ngan husband teringin nk mkn keaw teaw goreng......padahal setakat keaw teaw goreng boleh je goreng sendiri kt umah tp disebabkan bosan dok mkn kt umah tu yg ngada2 nk mkn keaw teaw goreng yg dr kedai nye tu.......mula2 husband tny nk mkn keaw teaw goreng kt mana.....aku teringat la aku pernah mkn char keaw teaw yg kt jusco cheras selatan nye......sedap gak char keaw teaw kt situ.....tp husband kata kalo gi jusco confirm aku akan melencong drp niat asal......kt umah konon nk mkn keaw teaw goreng silap2 sampai jusco terus serbu sushi (aku kan ngah kemaruk sushi skrg ni)........hehehe......tau je husband aku ni apa yg bermain dlm fikiran aku ni......pastu aku ckp ngan husband kalo tk nk bg aku terlajak mkn sushi kita gi mkn keaw teaw goreng kt taman warisan putrajaya la.......kt situ pun keaw teaw goreng dia sedap......so husband pun setuju......




tp ntah mcm mn aku tiba2 teringat psl aku ada terbaca psl satu restoren steamboat yg terletak di MAEPS serdang ni......adik aku ada pernah suruh aku gi survey steamboat kt situ sedap ke tk......yg adik aku tau harga steamboat buffer kt sana dlm 19.90++ utk seorang......husband aku yg pantang dengar psl steamboat terus ajak aku ke sana......padahal antara kami berdua sorang pun tk tau tempat tu kt mana......husband kata tkpe kita redah je.....agak2 dh sesat kita terus ke putrajaya.......lgpun MAEPS ngan putrajaya satu jalan je.........




so ke MAEPS la kami berdua smlm lps solat maghrib.....dlm kol 8 mcm tu kuar umah......mula2 tu we all sesat gak......we all sesat sampai ke MARDI and dh nk masuk UPM dh......pastu ntah mcm mn hati aku ni tergerak nk suruh husband aku gi tanya guard kt pintu masuk utama MAEPS sbb aku rasa tempat tu mesti dlm MAEPS sbb nama pun restoren steamboat MAEPS kan......mula2 hubby mcm tk yakin je restoren tu dlm MAEPS sbb we all tk tau lak boleh masuk MAEPS tu waktu mlm.....ingat kena ada pass ke nk masuk dlm.....tp disebabkan aku berkeras gak suruh hubby tny guard tu......hubby pun gi tny la......sekali mmg betul restoren tu kt dlm MAEPS......hmmm tk susah gak nk cari tempat tu wlp pun tempat tu agak ke dalam dan sunyi......dlm hutan la katakan.....sampai2 restoren terus tny psl harga ngan konsep mkn disana.....ok bila dh clear psl konsep mknn kt sana adalah buffer so lps dpt meja apa lg we all pun gi serbu la mknn.....alhamdulillah ada rezeki aku gak nk mkn keaw teaw goreng sbb kt sana selain juadah utk steamboat ada gak juadah sampingan seperti nasi goreng,mee goreng,keaw teaw goreng,buah-buahan,dessert,ice cream,abc(ni yg plg best bg aku sbb leh wat sendiri abc) dan mcm2 lagi (nk tau lebih u all kena gi sendiri la eh).......ok ckp lebih pun tk guna kalo tk tnjk gmbr sebagai buktikan......so sila la layan gmbr2 di bawah ye........
























































********aku malas nk letak description setiap gmbr tu......u all faham2 sendiri je la eh**********




pendapat aku utk tempat ni,mmg best dan sgt berbaloi ngan harga yg ditawarkan (19.90+tax=21.10)......pilihan mknn pun byk.....pilihan sos pun byk.....cuma akan lg best kalo ada disediakan utk bbq sekali sbb mcm ikan2 tu cth ikan pari mcm tk sesuai la kalo nk mkn rebus2 ni(hmmmm dh nama pun restoren steamboat,so kalo minta bbq kena faham2 sendiri la)......tempat mkn sgt luas.......selesa utk kita mkn.....tempat pun nyaman je......cuma nye ada kucing la......huhuhu aku ni dh ar fobia ngan kucing.....aku tk leh wat main2 ngan kucing ni.....leh sampai demam kalo tersentuh sikit je ngan kucing.......sejak kecik lg aku mcm ni.....ingat dh besar dh ok la rupanya lg teruk ada lah.......huhuhu knp eh semua restoren steamboat ada kucing......mcm kt MAEPS ni tempat dh ok dh bersih tp ada kucing.....tp kalo nk selamat lps ni kalo aku nk gi sana lg kena book tempat mkn yg indoor la kot......




hmmmm ok la nk stop membebel dh ni......pjg lak aku rasa entry aku kali ni......pjg ngan membebel.......hehehe......ok semua......sekian dulu utk kali ni......sehingga berjumpa lg......wasalam....



p/s:lps ni nk try restoren steamboat lain lak.....sapa2 ada cadangan leh la dropkan komen kt sini eh......

0 comments:

Post a Comment