Monday, May 9, 2011 - 0 comments

SaYa dah PaNdAi mKn SusHi

salam semua......anda2 semua dh lunch.......u all lunch apa ari ni......aik mukadimah je pn iba ni dh sebut psl mknn knp ni.....kalo u all tgk pd tajuk je u all dh boleh agak kan aku nk cite psl apa ari ni....yea dh tentu psl sushi......excited tau aku nk cite psl salah satu kemajuan yg berjaya aku lakukan dlm hidup aku......selama 27 tahun aku hidup di atas muka bumi ni,pd weekend yg lps akhirnya aku berjaya mkn sushi.....yea aku dh pandai mkn sushi.....




wah knp bangga sgt ni pn iba.....mcm menang wang berjuta2 je excited dia.....hmmm suka hati u all nk ckp apa pun tp yg penting aku mmg bangga sbb dh pandai mkn sushi......actually sblm ni bukan tk pernah aku try mkn sushi ni tp masa 1st time try dulu (time tu masa study kt upm,roomate beli and bg try) mmg aku tk leh nk masuk.......then 2nd time try zaman aku bertunang dulu (time tu cousin aku yg wat sendiri), yg ni mmg betul2 tk leh masuk lgsg sbb rasa dia sgt2 la meloyakan tekak time tu.....tk tau la samada cousin aku tk pandai wat atau bahan2 tk cukup ke,tk tau la knp rasa sushi yg cousin aku wat tu mmg lain bebenar drp yg kwn aku bg rasa time aku study kt upm dulu......so sejak drp tu mmg aku tk pernah try lg dh.....kwn2 ajak mkn pun aku tk mau.......sebut psl sushi je tekak terus rasa loya teringat sushi yg cousin aku wat tu.....




now knp tiba2 aku jd pandai lak mkn sushi ni??????ok cite nye begini,akak2 kt opis aku ni mmg gila mkn sushi.....setiap ari jumaat time lunch break yg pjg tu mmg we all akan ke jusco cheras selatan utk lunch kt sana.....we all selalu lunch mkn kt foodcourt je.....pastu 1 hari ni akak2 ni dok beli la sushi and mkn dpn aku......dorang ada pelawa aku tp mmg aku tolak.......aku rasa aku mmg tk leh nk masuk sushi2 ni......pastu salah sorang drp akak2 tu adalah cite kt aku yg dia dulu pun tk boleh telan sushi ni....1 hari ada kwn dia ajar suruh mkn sushi yg mknn2 laut ni mcm lala,sotong dsb.....sejak tu dia dh leh telan dh sushi2 ni.....so dia pun suggestkan kt aku suruh wat mcm tu.....tp aku still tk yakin lg......balik umah cite kt husband aku........husband aku yg mmg tk mkn sushi ni pun ada ckp ngan aku yg dia ada keinginan nk try mkn sushi......then dia suggestkan suruh beli 2 je dulu sushi (mean try sorang satu dulu).......




so nk dijadikan cerita ari sabtu baru2 ni aku gi la jusc0 ngan husband......masuk supermarket dia sbb nk beli beras ngan minyak....pastu jalan kt tempat jual sushi ni......tiba2 aku rasa mcm nk cuba....so we all pun beli la 2 je......balik umah tk menyempat2 terus cuba mkn sushi.....tp sblm nk try tu mcm2 la aku baca......bismillah la.....baca al-fatihah la.....selawat la.....then masuk je mulut tk sedar yg 1 sushi tu berjaya aku abiskan.....aku mcm tk percaya je yg tekak aku leh telan sushi.....aku rasa mcm tk puas hati lg betul ke yg tekak aku dh leh terima sushi......keesokkan ari nye ari ahad aku ajak hubby gi lg beli sushi (sebaik la jusco cheras selatan dekat je ngan umah)......kali ni beli sorang 2 lak.....yea kali ni baru aku percaya yg aku and hubby mmg dh pandai mkn sushi.....so pg td dtg opis ngan excited nye dok cite ngan akak2 kt opis ni.....dorang apa lg suka la sbb dh ada geng baru mkn sushi......so lunch td utk membuktikan pada akak2 kt opis ni yg aku tk tipu and mmg aku betul2 leh mkn sushi,we all pun lunch kt jusco cheras selatan and lunch we all td adalah:



*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
tadaaaaaaaaaa




i mkn sushi u lunch td.......




ini bermakna 3 hari berturut2 aku dok mkn sushi ni.....dh jd kemaruk dh aku ngan sushi ni.....hubby jd risau tgk aku yg kemaruk ngan sushi ni.....dia rasa pelik......biasa la hubby aku tu kalo perangai aku pelik sikit je dia tk fikir benda lain dh,dok fikir aku ni pregnant la tu.....tau sgt hubby aku tu.....ye mmg la aku berkeadaan pelik 2/3 hari ni tp tk bermaksud aku pregnant eh.....mybe itu salah satu simptom nk period je kot sbb minggu ni mmg minggu aku period....tu yg dok merapu minta mkn bukan2 ngan husband.....mula2 sushi....pg smlm dok suruh hubby cari nasi dagang......pastu smlm dok minta suruh hubby beli siput sedut......pastu smlm rajin dok wat agar2.....ni dh terfikir mcm nk wat kuih ondeh2 gula melaka......tu semua mknn yg dh lama aku tk mkn.....dh bosan dok mkn benda yg sama je tu yg terlintas mknn2 tu semua dlm kepala otak......so tkde la yg pelik nye aku rasa dok request mknn2 mcm tu.....ok2 dh lari tajuk dh ni.....ok2 back to the story......




utk permulaan ni,tekak aku boleh masuk sushi yg jenis seafood je......mcm ni......





yg ni lala....selain lala,aku suka juga mkn yg sotong and telur.......





tp kalo yg mcm ni aku tk berani nk try lg......terutama yg salmon sbb ikan salmon mmg tekak aku tk leh terima......





mula2 aku mkn 1 je sushi.....then up kpd 2......pastu lunch td sampai 4 aku mkn......tu pun aku rasa tk cukup......tp disebabkan lunch td ktorg beli mknn lain so mmg kenyang la mkn 4 je sushi wlp tk puas.......selain sushi lunch td we all mkn ni gak





kuih tako tao.....yg ni mmg favorite aku dr dulu.........ktorg mkn sorang 2 td.......



dan akhir sekali sbg pencuci mulut we all mkn ni





durian sorang 2 ulas..........




**************gmbr2 di atas adalah ihsan from mr.google*************************




masih terasa kenyang nye mkn sushi+tako tao+durian lunch td......aku dh makin kuat mkn balik la skrg ni......hilang dh program diet aku ni.......aduh mcm mn ni.......makin nk diet makin kuat mkn lak......berat pun dok turun naik turun naik je......huhuhu kalo boleh aku nk dpt balik bentuk badan mcm ni





tgk la muka aku time ni.......kecik je.......ni time masa aku kt matrik.......






yg ni gmbr terbaru aku.....gmbr smlm time aku gi wedding opismate aku.....yg budak kecik hubby dukung tu anak akak opismate aku......tk tau knp budak tu mcm suka je ngan we all.....time we all nk bergmbr ngan pengantin dia pun dok sibuk nk bergmbr gak.....hubby yg kesian dok dukung la si kecik ni.....diam lak dia hubby aku dukung dia.......hehehe.....




hmmm ok la cukup la bebelan aku utk ari ni.....nk sambung wat keje.......kita jumpa lg ye......sekian......wasalam.......



p/s:wishlist mknn yg aku teringin nk mkn 2/3 ari ni.....nasi dagang(dh dpt mkn), sushi (dh dpt mkn),kuih tako tao (dh dpt mkn), agar2 (dh dpt mkn),siput sedut (minta2 ada la dijual kt pasar ari ni,so esok leh la masak),kuih ondeh2 gula melaka (kalo rajin weekend ni nk wat),kuih badak berendam (huhuhu yg ni nk cari kt mana ye???????)................


0 comments:

Post a Comment