Friday, May 27, 2011 - 0 comments

mUkAdiMah di PaGi jUmaaT

salam semua.....apa khabar.....alhamdulillah aku sihat2 belaka bersama suami tersayang......sejuk dan nyaman je kan pagi ni......pg2 lg dh hujan kan.....hujan rahmat di pagi jumaat.......hari segala penghulu hari.....moga2 kita mendapat rahmat dan keberkatan di ari yg mulia ini......




pg ni hujan sgt lebat......hujan turun ngan lebatnya betul2 time aku nk kuar gi opis.....tp sebaik la alhamdulillah skrg ni aku dh semakin berani drive time hujan lebat2 ni.....mana yg dh tau aku skrg ni kan dh start drive sendiri gi opis......tkde la baru sgt.......ada la dlm 2/3 bulan gak......tp tu ar spjg 2/3 bulan dh berani drive sendiri gi opis ni aku just berani setakat drive dari opis ke umah dan kwsn sekeliling antara umah ngan opis je......gi umah parent aku pun tk berani lg nk drive sorang2.....sure kena ada husband teman dok sebelah.....pastu masa mula2 drive sendiri tu aku cukup takut nk drive time hujan terutama hujan lebat.....





tp aku dh menjadi semakin berani sejak satu peristiwa dimana time tu aku nk balik umah time lps opis hour.....mula2 tu aku takut gak ar nk balik....tp tunggu punya tunggu sampai nk dekat kol 7 hujan tk mau berhenti.....semakin lebat ada lah.....call hubby tny mcm mn nk blik umah.....hujan tk mau berhenti......makin tunggu makin dh nk malam.....aku ni malam2 silau sikit kalo nk drive (ayah aku dh byk kali dok bising suruh pakai cermin mata,tp anak dia ni je dengil tk mau gi buat cermin mata)........pastu hubby paksa gak suruh drive dlm hujan......dia kata kalo tk cuba sampai bila nk berani.....pastu aku pun ngan baca mcm2 doa redah ar gak hujan lebat......huhuhu 1st time drive dlm hujan mmg mencabar sbb nye time tu hujan sgt2 lebat sampai tahap tk nmpk apa2 kt depan......time tu aku tawakal je la........aku drive slow je time tu.......drive pun ambik lorong kiri je.......sambil drive sambil mulut terkumat kamit dok baca doa.......alhamdulillah selamat sampai umah.....sejak peristiwa tu bila hujan je aku dh tk perlu la dok opis lama2 tunggu sampai hujan berhenti......selagi boleh redah aku akan redah......huhuhu kesian kan aku ni umur dh 27 tp baru nk pandai drive.......huhuhu sedih sedih.......






drive dlm hujan tk kira la hujan lebat ke tk lebat ke aku dh berani......skrg ni nk memberani kan diri drive tempat lain selain umah -> opis -> umah (huhuhu dr ari tu lg dok ckp nk try drive selain umah dan opis,tp tk berani2 gak)......lps ni nk try drive ke jusco cheras selatan.....huhu alasan je tu nk try drive padahal dlm hati dok kata "lps ni kalo aku dh berani drive ke jusco boleh la gi shopping sorang2 ke jusco"......hehehehe.......tp hubby aku ada ckp dia risau bila aku dh berani nk drive sendiri ke jusco nnt,sbb dia takut makin cepat la duit aku habis sbb melabur kt jusco......adui ai laki aku ni betul2 tk bg moral support tau.....bg la moral support mcm suruh aku drive dlm hujan ari tu, tgk sampai skrg aku dh berani dh drive dlm hujan.....hehehehe pandai betul alasan isteri kpd ab aziz ni kan......





hmm apa pun alasan aku tetap kena cuba gak memberanikan diri drive ke tempat lain selain opis ngan umah sbb nya next month opis aku dh nk pindah......opis akan berpindah ke sungai long kajang......huhuhu aku dh gi survey dh jln ke sungai long tu......agak memcabar gak la jln situ.....so nk tak nk kena memberanikan diri gak la.....alamak next month tu mean minggu dpn la ye......alamak tk cukup masa ni nk practice......
->>>>>>hmmmm tkpe iba ada masa lg ni weekend ni nk practice.....


->>>>>>tp weekend ni full ngan jemputan kawen and birthday party........


->>>>>>bila masa nye nk practice......adui ai.........




hmmm ok la kwn2 biar kan la soalan tu tergantung mcm tu wat sementara waktu ni......ada masa weekend ni nnt aku practice drive ke opis baru......kalo tkde masa nnt dh sampai masa aku kena pindah kalo aku tk berani lg nk drive sendiri aku suruh je hubby aku antar......hehehehe.....budak manja sungguh......ok la tu je nk update utk mukadimah ari ni.....konon td nk publish pagi2 tp terpaksa balik umah jap td antar barang (biasa la umah dekat ngan opis.....leh la lari kan diri jap pass barang balik umah......nnt dh pindah sungai long ambik ko iba tkde makna nye ko nk lari2 balik umah pass barang)......akhir kata (cewah mcm wat text ucapan lak aku ni) apa jua yg kalian lakukan ari semoga ia nye memberi seribu makna dan keberkatan kpd kalian semua......semoga ari ni lebih baik drp semalam......sekian wasalam........





p/s : korang isi minyak kereta pun aku pandai2 lg ni.....semua husband yg wat kan......korang sedih tk ngan aku.....sedih kan sedih kan.......huwaaaa..........

0 comments:

Post a Comment