Thursday, December 19, 2013 - , 0 comments

meLaKa: 14/12/2013 weDdiNg mY coUsiN

sabtu lepas short vacation kami ke melaka...plan bercuti ni pun kebetulan sbb attend my cousin wedding kt melaka.....cousin aku laki.....kt melaka ni belah pompuan.....plan nk ke wedding cousin aku ni dh lama dirancang pun since time raya lg.....plan asal nk join cousin2 yg lain stay kt homestay yg mak busu sediakan tp tiba2 last minute aku ubah fikiran ajak husband book hotel lain ala2 percutian kami tiga beranak......kebetulan lak pun mmg ada rezeki lebih utk bercuti apa lg last minute gak la google2 cari hotel.....kami menginap di hotel bajet je pun.....bukan la bermaksud stay kt homestay yg disediakan oleh mak busu aku tu kami tk leh meneruskan plan percutian kami ni tp kami mahukan privasi....faham2 je la kalo stay ramai2 kt homestay mana dtg nye privasi kan.....lgpun dh nama pun percutian kena lah ada privasi sikit wlp dh ada anak ni ada kekurangan sikit 'privasi' tu tp kami tetap memilih privasi utk percutian kami kali ni.....tp bab percutian tu nnt aku story eh.....entry hari ni nk cite psl wedding my cousin dulu.....


cousin aku nikah ari jumaat 13/12/2013 lps asar.....semua cousin2 aku attend majlis nikah kecuali family aku je la....plan mula2 mmg aku pun nk join majlis nikah tu....mean akan ambik cuti la ari jumaat tu sekali husband aku cakap dia tk leh cuti spjg bulan 12 ni.....event weekend ni pun husband kena overtime.....biasalah kan government hujung2 tahun ni mmg byk keje.....wat closing account la hapuskan file la mcm2....so terpaksa lah cancel plan nk gi melaka dr ari jumaat lg.....sebaik la melaka tu dekat.....pergi bercuti weekend pun tk penat sgt.....so aku dan mak ayah serta abg dan adik aku we all gerak pg2 sabtu lg.....kol 7.30 dh kuar dr umah.....wlp melaka tu dekat dan majlis bersanding lepas zuhur aku tetap memilih utk kuar umah awal2 pg sbb nk elak jalan jem....sbb aku dengar2 boleh tahan ramai gak yg kawen pd tarikh tersebut....so nk elakkan jem mmg kena kuar awal....lg pulak si kecik muhammad aariz tu kalo travel siang suka wat hal.....sekejap je boleh bertahan dok kt carseat dia tu.....dh bosan mula la dia mengamuk.....kalo travel siang aariz tk mau tido.....kalo mlm senang nk travel sbb mlm mmg time dia tido......sbb tu kami suka balik kmpg waktu mlm......eh ok la tk tau nk cite mcm mn.....biar gambar je lah yg bercite.......



muka fresh aariz di awal pg.....budak ni bijak tau....mlm tu aku suruh dia tido awal pastu aku cakap ngan dia esok aariz kena bangun awal tau kita nk gi melaka.....mmg awal ok dia bangun.....kol 6 dh bangun......bangun sambil senyum2.....kalo dh senyum2 tu maksud nye dh cukup tido la.....aku pun bangun awal sbb sediakan sarapan utk dibawa bekal.....aku wat nasi goreng dan donut je.....adik aku wat sandwich....so berkelah kami di hentian rehat seremban......





bila dh gerak awal sampai pun awal......kol 10.30 kami dh sampai kt melaka.....alhamdulillah jln clear tk jem......sampai2 melaka kami terus menuju ke homestay yg mak busu aku sediakan......lepak2 la kami kt homestay tu sampai la zuhur......ni gmbr2 kami semasa di homestay.....homestay yg mak busu aku sewa berkonsepkan kampung.....mmg terasa suasana kmpg betul la.....rumah pun besar.....bilik byk bilik air pun byk.....siap boleh masak dan membasuh pakaian sekali kt sana.....ada pokok rambutan.....aariz mmg suka la lepak kt luar rumah......sejuk sikit.....kt dalam umah panas.....mmg cuaca panas sgt kt melaka selama 2 hari kami kt sana.....tgk la aariz sampai aku tanggalkan baju dia........rimas aku tgk dia berlenggas panas..... 


 kol 2.30 gak kami sampai umah pengantin pompuan.....berapa belas kereta ntah kami konvoi ke umah pengantin pompuan......mmg byk.....sebaik senang nk parking.....cuma jauh sikit la nk ke umah pengantin pompuan.....tujuan parking jauh sikit sbb nk berarak dgn kompang.....time kami sampai mmg ngah panas terik......berpayung masing2.......tp panas mcm mn pun aariz sedap je bantai tido.....tu yg terpaksa letak dia kt stroller.....baru aku tau org melaka pun ada adat tol ni.....ke dorang wat adat tol ni sbb kami ni org johor......tk sure lak aku hal ni......


sesi menepung tawar......aku pun disuruh menepung tawar gak......1st time ok menepung tawar pengantin.......dh mcm makcik2 lak aku rasa......hihi......


sesi karaoke......biasa la cousin2 aku ni kan.....kalo tk menyebuk kt majlis org mmg tk sah......abis dorang konker majlis ari tu.....sebaik suara cousin2 aku ni mmg sedap......keluarga artis la katakan......aku je tkde bakat menyanyi....aku nyanyi depan suami aku je......wlp suami selalu kutuk kata suara aku mcm katak.....ada aku kesah.....hihi......


sesi bergambar.....tudung biru tu la mak busu aku.....yg kawen ni anak dia la......ni kira menantu sulung dia la.....


and last sekali majlis potong kek.....masa potong kek ni pengantin tukar baju......kami stay pun sampai majlis potong kek......lebih kurang kol 5 gak la kami gerak ke hotel yg aku dh book.....umah pengantin pompuan ni kt umbai.....aku book hotel betul2 kt bandar melaka.....bertentangan dgn menara taming sari.....dr umah pengantin pompuan nk ke hotel tkde la jauh mana......tp sbb kami dh terlajak jalan kenalah u-turn balik dh tersangkut kt jem.....buang masa kt situ la......last2 check in kol 6.......


ok la nnt aku sambung part seterusnya psl holiday kami kt melaka lak......buat cousin aku aidil dan mai selamat pengantin baru......semoga berbahagia until jannah......cepat2 bg kwn kt aariz......hihi......selamat pengantin baru juga buat kwn facebook serta kwn blogger cik eka yg kawen sama date dgn cousin aku ni.....minta maaf byk2 akak tk dpt dtg sbb clash ngan date cousin akak gak......akak doakan semoga perkahwinan eka berbahagia until jannah gak........


p/s: nmpk kurus tak aku pakai kebaya.......kihkihkih......dh sebulan dh aku diet tk mkn nasi......tp time weekdays je la.......weekend kantoi mkn nasi dan tk berdiet......sbb tu wlp dh sebulan berdiet aku tgk tkde perubahan lgsg kt diri aku......timbang pun berat tk turun.....maintain je......sbb tu minggu ni stress malas nk diet......minggu depan baru start diet balik.......boleh lak gitu kan......hehe......


0 comments:

Post a Comment