Monday, December 2, 2013 - , 0 comments

pEriStIwA 17 NOV 2013

Assalamualaikum,


cite dh lama ni......cite dh basi.....tp nk kena cite gak dlm blog ni utk kenangan....peristiwa berlaku pada 17 nov 2013.....ada 2 event yg berlaku pd tarikh tersebut.....bowling tournament opis husband dan juga bbq birthday ibu.....kami keluar umah dr pg sampai lah ke mlm.....sampai2 umah terus tido je......



ok aku start dr pg.....pg2 seawal kol 8.30 kami dh kuar dr umah.....singgah umah ibu jap antar ayam2 yg aku dh siap perap berserta agar2 milo lapis oreo aku yg tk berapa menjadi tu......singgah sekejap je.....actually kami adik beradik mmg dh berpakat nk wat suprise utk ibu....mula2 aku just cakap ngan ibu hari birthday ibu tu aku just beli kek je......ptg lps dh abis boling tu aku dtg umah ibu kita nyanyi2 dan potong kek je.....so pg tu ibu agak terkejut tgk aku dtg umah bawa bekas2 pastu terus masuk dlm peti ais.....bila ibu tny apa tu aku jwp 'adalah'....tp time tu ibu cuma teka yg aku dan adik aku masak siap2 kt umah utk mkn2 ptg nnt.....ibu mmg tk syak lgsg yg ktorg nk wat bbq......sampai adik aku cite ptg tu time dorang nk start bakar2 baru ibu tau.......


so pg tu mmg aku singgah sekejap sgt.....dh simpan brg salam ibu wish happy birthday kiss dan hug ibu aku terus cakap dah lmbt nk gi boling......padahal sebenar nye takut ibu tny mcm2 kan ada aku terlepas cakap lak kan......so wat2 la kelam kabut dh lmbt......hihi tkpe tipu sikit sekali sekala......suprise punya pasal kan......dr umah ibu kami terus ke mid.....sampai lebih kurang kol 9.15.....sampai2 sana mid tk buka lg......tp sbb opis husband dh book dan dorang cakap ada tournament so pusat boling tu mmg dh buka awal la......lps dh register husband ajak bfast dulu.....mula2 masa keluar umah tu kami malas nk bfast sbb fikir mesti dorang sediakan bfast....sekali tgk bfast yg dorang bg hanya lah air mineral,roti,buah epal,air kotak dan coklat cubrary......uish mana kenyang mcm tu.....sebaik la mcd kt wayang tu dh buka.....so masing2 mmg lepak kt mcd la bfast dulu......



boling start kol 10 dan tamat kol 12......dorang main by group.....every group ada 3 or 4 org.....setiap group main 3 game......dh abis boling terus ke cititel hotel utk lunch dan penyampaian hadiah......aku ingat lunch buffer kt cafe cititel tu sekali rupanya dorang dh book satu hall khas utk majlis dorang ni......so mknn pun tkde la mewah mcm kt cafe tu......mknn buffer and akan refill la bila abis cuma tk variety sgt......hadiah doraang sedia pun tk best sgt.....tk mcm tahun2 sebelum ni......meriah dgn hadiah.....ada cabutan bertuah lg......kali ni tkde.....husband cakap tahun ni ajk lain yg incharge......bukan ajk yg kepala gila2 yg incharge mcm tahun2 sebelum ni......



lps penyampaian hadiah,mkn2 then dlm kol 2 mcm tu kwn2 husband pun ada yg dh balik.....kami je tk tau nk wat apa.....lps dh solat merayau la kami kt mid tu.....ikut plan asal lps abis boling kami nk terus ke putrajaya pick up birthday cake ibu.....sekali org kek tu cakap dia tkde umah dia suruh dtg kol 5 ke atas......so sementara nk tunggu kol 5 tu yg dok merayap kt mid tu.....tp bosan gak dok merayap kt mid sbb org sgt ramai malas aku nk shopping2 ni.....last2 kami cari kerusi dan duduk lepak2 sampai la kol 4.30......kol 4.30 terus ke putrajaya......sesat cari rumah+tunggu turn sbb ramai gak org nk pick up kek last2 sampai semula kt umah ibu dh kol 6 lebih......time tu abg dan adik aku dh start nk bakar ayam......husband dh bising2 dh sbb tk dpt join bakar2 dr awal dr mula hidupkan arang......ala mcm tk leh join lg lepas tu.....husband aku bab bbq mmg dia suka sgt......kalo ada bbq mmg dia yg tk sabar2 nk main bakar2.......



aktiviti bbq ktorg start dr kol 6 sampai la kol 9.30 mlm baru selesai bakar semua......lepak2 tgk af kol 12 baru balik umah......dh siap2 solat isyak kt umah ibu.....balik2 umah terus tido je......wlp esoknya dh keje penat smlm tk hilang tp kami sekeluarga seronok dgn sambutan birthday ibu kali ni.....ye la setiap kali birthday mesti gi mkn kt luar atau beli satay mkn kt umah dan potong kek je,kali ni kami ubah sikit dgn wat bbq......alhamdulillah ibu happy dgn kejutan kami kali ni......mknn semua sedap......kek pun sedap.....alhamdulillah keseluruhan semua puas hati.....ok la itu la serba sedikit apa yg berlaku pd 17 nov 2013......selebihnya jom layan gmbr......

Bowling tournament opis husband at Cosmic Bowl Mid Valley:


gmbr kt pintu masuk ni mmg wajib kena ada la kan.......aku mmg bawa stroller ye sbb takut tk dpt handle aariz sorang2......budak kecik ni kalo dpt lepas mmg mcm lipas kudung......tak terkejar nnt aku......





acara memanaskan badan.....




aariz ngan babah.....sebelum bertarung babah bergambar dulu dgn aariz......ambik semangat anak......hihi.....





sebelum perlawanan bermula sesi bergambar dulu......

aksi babah......(yg tengah baling bola tu tau bukan yg angkat tgn tu).......


aksi kami sebagai penyokong kuat babah.....Lucky tu nama group babah.....


budak kecik ni mula2 elok je la duduk diam kt stroller......lps tu bila dia bosan mula la nk keluar dr stroller......





bila dilepaskan tgk la tk reti duduk diam.....dh la lari laju tk terkejar aku ni.....last2 aku letak balik dia kt stroller aku bawa dia pusing2 mid......tp tk gi jauh pun kt level yg sama je......takut nk gi jauh kan sesat lak kan.....dh la lama tk dtg mid ni.....mana la tau kot2 dh berubah......kalo sorang2 sesat tkpe......ni ngan anak sesat mmg aku cemas la......







ni time lunch dan penyampaian hadiah kt cititel hotel......

 dlm ni pun aariz tk reti dok diam.....abis dia berlari satu hall ni......ada kwn lg la dia ligat......






group babah dpt no 5.....dpt la hadiah hamper.....penuh ngan jajan je dlm hamper tu.....

BBQ for birthday ibu celebration at Pangsapuri Cheras 4E:










aktivti bbq dan mengedik.......



kek birthday.....aku order online je.....nama kek ni kinder bueno choc cake......adik aku dan mak cakap sedap.....bg aku ok2 je.....kek lembut cuma aku kurang sikit sbb maybe aku jenis suka kek coklat yg topping coklat dia cair meleleh......tp lps ni maybe aku akan still order kek dgn yg aku order masa birthday aariz kot sbb yg ni susah la tkde delivery......kena gi pick up sendiri kt putrajaya......aku mmg jenis malas sikit la kalo kena self pick up ni......






acara memotong kek.....


 budak kecik ni mmg suka sibuk.....kek org dia ingat kek dia......hadiah org dia ingat hadiah dia.....


dan akhir sekali the foods pada hari tersebut........bbq: ayam,daging,sotong,hotdong....nasi goreng,agar2 tk jadi aku dan float.......




p/s: tk sabar nk gi melaka minggu depan......wlp pergi weekend je and pergi utk wedding cousin tp tetap gak aku tk sabar sbb dpt jln2......dh beku dh otak ni dok ngadap keje je.....dok kt hotel bajet je.....wlp makcik aku ada sediakan homestay tp kami nk privasi sbb tu book hotel lain.....




0 comments:

Post a Comment