Tuesday, June 24, 2014 - 0 comments

akTiviTi HuJuNg mINggU

Assalammualaikum......


malas gila nk update blog skrg ni.....malas bukan sbb apa malas nk transfer gmbr dr phone/kamera......time mengambil gambar punya la suka.....tp time nk transfer punya la malas......atas sbb kemalasan ini maka aktiviti last weekend aku update semua dlm satu entry.....padahal gmbr utk setiap satu kejadian adalah byk.......tp disebabkan malas aku edit gmbr dlm photogrid then kasi update dlm blog ni......senang keje aku.......kahkahkah.....


ni cite ari sabtu.....wedding anak kpd cousin aku keluarga sebelah mak aku......kira dh pangkat anak sedara la ni.....kiranya ni cucu sulung mak long aku la yg kawen ni......anak sedara aku ni yg pengantin lelaki......umur dia sebaya adik pompuan aku.....27 tahun.....dulu kecik2 aku segan nk biasa kan diri aku ni aunty......tp skrg kalo panggil aunty pun pasrah je la......jgn nk perasan sgt la kan diri tu muda lg......nnt dia dh ada anak,maka nye anak dia tu pangkat cucu sedara la pd aku......adakah diri ini bakal bergelar tok?

ohhhhh tidakkkkk............

umah cousin aku ni kt tmn ehsan kepong.....majlis berlangsung kt ehsan kepong juga tp buat kt dewan......umah ngan dewan tkde la jauh mana.......pengantin pompuan pun org tmn ehsan juga.....selang berapa lorong je ngan umah pengantin lelaki ni.....tp majlis akad nikah dan bersanding belah pompuan berlangsung pd minggu sebelum nye pd 14/6/2014......tp aku tk dpt nk gi sbb time tu ada kt kmpg sbb adik ipar kawen juga......yg tu nnt aku update......

disebabkan aku tk gi majlis akad nikah dan sanding belah pompuan makanya tkde la gmbr dr aku.....ni pun gmbr adik aku whatsapp.....time ni majlis bersanding.....tema batik.....tu yg berbatik bagai adik dan abg aku tu.....gmbr nikah tkde sbb family aku pun tk gi time nikah.....nikah dan sanding ari yg sama......nikah siang.....sanding mlm.....senang cite......buat satu hari terus......

yg ni lak cite ari ahad......wedding kwn husband.....kwn husband yg pengantin pompuan......majlis diadakan di dewan apa ntah kt keramat......cantik pengantin.....makanan semua sedap2.......biasalah kalo majlis kawen kwn2 opis husband mesti ktorg berkonvoi pergi sama2....tk pergi sama2 pun mesti secara kebetulan akan dtg waktu yg sama......duduk mkn pun samada satu meja atau sebelah menyebelah.....yg aariz bergambar tu anak kwn husband la merangkap jiran kami......umah kami taman yg sama blok yg sama cuma nombor umah je berbeza........kdg2 tu aku tgk pg2 time nk gi keje pun boleh kebetulan sama2......ok la kan ada kwn rapat yg dok dekat ngan kita.....apa2 hal emergency boleh minta tolong......



dan yg ni adalah pada ari ahad mlm.....tk plan pun nk gi floria 2014 ni......sebenarnya ahad mlm tu ada kwn opis husband jemput dtg umah ada wat birthday cucu dia ke apa......tp disebabkan kwn husband merangkap jiran kami tu last minute tk gi sbb ada hal kami pun mcm tk syok je nk gi sbb tkde geng....tp kesian lak tgk aariz dh bersiap last2 husband ckp jom la gi mkn kt putrajaya sambil bawa aariz gi floria.......mula2 aku mcm tk yakin je yg floria tu ada lg......sbb aku tau last date dia 22hb......tp ingatkan 22hb tu mlm dh tkde apa2......dorang dh kemas2 ke......alhamdulillah ada rezeki aariz nk tgk lampu......floria masih ada lg......malah mlm terakhir tu makin meriah ada la......siap ada bunga api lg.......

nk masuk floria ni kena byr ye......rm3 utk dewasa......kanak2 sebaya aariz free......aku tk ingat tahun2 sebelum ni kena byr ke tak......rasa mcm tk kena byr......tk kesah la kena byr pun sbb bg aku tahun ni mmg best......dan lg best sbb kami gi mlm......tk la mcm tahun2 sebelum ni gi siang mak aii panas terik.......gi mlm ni tkde la nk ngadap panas terik......pastu kalo mlm best sbb ada lampu2 la......aariz masuk2 putrajaya je tk abis2 sebut ampu ampu (sebutan:lampu).......so bila dh masuk floria ni makin seronok la dia tgk lampu2.......

tp sbb pergi dh mlm and esoknya ari keje dan kami pun tk dinner lg perut dok krok krok krok,tk semua tempat la kami dpt gi......lgpun letih oh nk mengejar anak bujang dok berlari ngan ramai2 org tu........tu pun ajak balik nangis2 tk nk balik.....masuk kereta terus minta susu......tau pun penat......sebelum balik kami dinner kt umai......tekak aku ni teringin nk mkn lempeng kelapa......aku order gak char keaw teaw......sedap nye char keaw teaw umai......sori gmbr mknn tkde.......tp mmg sedap char keaw teaw dia......

eh ok la.......tu je cite aktiviti weekend kami......kira last weekend sebelum berpuasa la......eh tp puasa ari ahad kan......ari sabtu sempat lg kalo gi shopping ni......ke ari sabtu ni ada lg org dok buat kenduri kawen.......dugaan byk tau kawen nk dekat puasa ni.......eh tiba2 lak......:)


p/s: ari ni dh masuk 14 minggu dh dak kenet ni dlm rahim aku ni......ikutkan esok ada check up.....tp aku nk gi ari jumaat la.......untung2 dpt mc......hehehe.....tp ikutkan tk mau la mc sbb mc pun dh tgl nyawa2 ikan je ni.....baru pertengahan tahun ni.....kena standby gak utk hujung2 tahun nnt.....tk kesah la mc ke tk asalkan dak kenet ni sihat dan harap2 jgn la berubah lg due date awak ye dik.....seram ummi due date awak berubah2......tk dpt nk jangka nnt awak nk kuar bila nnt......ke awak nk ikut mcm abg awak.....38week dh tk sabar nk kuar........






0 comments:

Post a Comment