Wednesday, June 4, 2014 - , 0 comments

rAnDom pic rAnDom story

Assalammualaikum.....


disebabkan byk cite tk berupdate lg maka ari ni nk longgok semua dlm satu entry.....disebabkan ada 3 cite nk dicitekan so aku cite ringkas2 je la setiap cite.....kasi random je.....tanpa membuang masa jom la layan gambar......bila cite dgn gmbr ni senang sikit.......


kisah 1:

29/5/2014 ~ majlis akad nikah sepupu @ seri petaling kuala lumpur


 sepupu aku lelaki.....so keluarga kami berkonvoi la ke rumah pengantin perempuan di seri petaling.....mula2 kata tema color peach.....aku dh siap beli baju melayu husband aku color peach lg......tp baju aariz susah sikit nk jumpa......tp last minute tukar dr warna peach kpd warna kuning/gold.......kebetulan husband mmg ada baju melayu warna kuning......so dh selamat disitu.....aku nye lak dh tentu2 kena beli baju baru sbb lps bersalin kan aariz semua baju kurung aku buat baju kurung moden la baju kebaya la......semuanya sedat la aku nk memakai nye dlm keadaan aku skrg......sian lak kan kt baby kalo aku pakai baju ketat2......so mmg kena beli baju baru.....mula2 aku berkenan ada satu baju ni......warna kuning.....husband tk berkenan.....dia suruh beli baju yg aku pakai ni.....masa beli kt kedai nmpk mcm kuning&gold.....sekali balik umah tk matching ngan baju husband lgsg.....nk wat mcm mn dh terbeli pakai je la......baju melayu aariz lak last minute gak beli.....beli kt kedai bintang fashion je.....murah je tk sampai 20rgt.....sebaik kedai tu dh start jual baju melayu utk raya dan ada lak saiz utk aariz.......so sedondon la kami berbaju kuning.......


raya tahun lepas kan baju melayu aariz leher cekak musang ke apa nama leher tu......sian aku tgk dia pakai baju melayu leher mcm tu......mcm rimas je.....tahun ni nekad nk beli baju melayu leher johor ni.....tahun ni kan dia dh besar dan makin lasak.......so harus cari baju yg selesa sikit.....baju melayu raya aariz tahun ni aku tempah sbb susah sgt nk dpt saiz dan warna yg sesuai......baju yg aku beli ni pun muat2 je.....dua or tiga kali pakai ni sure dh tk muat dh......sebaik murah......tk ralat sgt la kalo dia dh tk muat pakai lg.......




see kan aku ckp dia dh besar dah pandai nk bermain berkawan.....tahun ni kan turn raya kl.....kalo raya kl raya pertama tu satu hari beraya.....kalo aariz pakai baju melayu leher mcm ni dan bermain dgn sedara mara dia aku tk rasa bersalah sgt la anak rimas ke apa......gmbr ni nmpk cantik kan semua sedondon pakai kuning.......tk byk sgt gmbr yg aku ambik sbb malas aku nk bertolak2 ngan org ramai dgn keadaan aku mcm ni........majlis nikah je pun tp mak ai ramai nye orang......rimas aku......tu pun aku,adik aku,parent aku dan husband aku ktorg dok luar je......kebetulan ada satu meja mkn kosong ktorg lepak situ je......tk kuasa nk masuk dlm rumah tgk majlis akad nikah.......kan ada bertolak2 kan cari pasal je ibu mengandung ni.........mn nk pegang anak lg mn nk bawa diri lg......jd baik aku sedar diri......ikut kemampuan diri je la.......


dan ari tu aku adalah malas nk ambik gmbr byk2......gmbr ngan pengantin pun aku malas......gmbr ni pun aku cilok dr fb cousin aku......pengantin pompuan ni org sabah......anak bongsu drp 11 adik beradik.....kakak2 dan abg2 dia semua dh beranak pinak.......keluarga pompuan je dh besar......mn tk ramai ari tu......keluarga ktorg je lebih drp 10 kereta.........cousin aku ni anak bongsu gak......anak arwah mak ngah aku......umur dh 30an nk masuk 40an kot......couple putus couple putus akhirnya bertemu jodoh gak......dorang kenal bulan 3,tunang bulan 4,nikah bulan 5.......gila express kan.....cousin aku tk nk kawan lama2......dh serik kot couple putus couple putus......majlis repsesi dorang bulan 8 ni kt sandakan sabah......tp aku tk pergi la sbb bajet dh lari nk ke langkawi bulan 9.....kalo dia bgtau awal2 ktorg dh cancel ke langkawi dh......ni tiket dh book tk kan nk cancel lak kan.......sbb tu ktorg sedaya upaya gak dtg masa majlis akad nikah ni wlp dibuat pada ari khamis mlm jumaat ari keje......kelam kabut balik keje bersiap dan terus ke keramat umah pak ngah aku......



kisah 2:

30/5/2014 ~birthday ayah @ umai cafe putrajaya

keesokkan hari nye lak adalah birthday ayah aku.....dh 61 tahun dh umur ayah aku......kali ni ktorg celebrate kt umai cafe putrajaya......dh lama ayah asyik sebut nk ke umai ni tp ari tu beberapa bulan gak umai tutup sbb renovation katanya.......umai cafe ni adalah restoren favorite ktorg la......kalo dh jd favorite place mean sedap2 belaka la mknn disana......tp sori kali ni aku tkde mood nk ambik gmbr mknn sbb ari tu satu hari aku dok bantai muntah2......aku syak aku muntah2 sbb satu hari tk bawa bekal dan mkn diluar......pregnant kali ni kalo mkn kedai tk kena ngan tekak ni mmg akan dimuntahkan balik la mknn semua.......kalo masak sendiri semua benda kena ngan tekak ni.......

tgk adik pompuan aku siap pakai baju kurung lg sbb dia dr tempat keje terus dtg umah mak aku.....tk sempat tukar baju pun......korang try la dtg mkn sini......aku kalo dtg sini aku suka lempeng kelapa,char keaw teaw,telur bungkus,ikan siakap dan cekodok pisang dia.......mknn dia ada mcm2 tau.....western pun ada......

inilah gmbr mak buyung yg tk bermaya satu hari tu......satu hari dok bantai muntah.....mkn je muntah mkn je muntah mau tk lemau......masa kt umai ni aku order lempeng kelapa kongsi ngan aariz dan bihun sup utara......bihun sup utara dia bg aku ok la sedap......tp aku mkn tk sampai separuh tekak dh loya.....mean aku je rasa sedap tp baby dlm perut ni menafikan mengatakan bihun sup utara tu tk sedap......sebaik lempeng kelapa tu baby suka lak.......sudah nye bihun sup utara tk abis then aku berlari ke toilet dan muntah kan semua bihun sup utara yg aku mkn tu.......

hodoh aku rasa muka aku pregnant kali ni......bila tekak ngah loya2 kepala dok pusing mmg tkde mood aku nk bermekap dan berlawa2 ni.....pakai main sarung je.......bedak lipstik ke apa semua tk pakai.......

acara wajib adalah potong kek.....kek ni aku cuit2 je.....pregnant kali ni mmg tekak aku tk leh terima lgsg kek2 ni.....sian aariz dia suka kek ni tp aku malas nk tapau bawa balik sbb tgk kek pun aku dh loya......so tk payah la nk simpan2 kek dlm peti ais ye......sian kt aariz sbb dpt mkn sikit je kek sbb aku,husband and aariz rushing nk ke umah adik husband lak sbb dia ada wat mkn2 gak.....mula2 malas nk gi sbb jauh kt klang tp sbb dia cakap dia order kt sedara isteri dia buat nasi dagang terengganu tu yg gagah gak ktorg ke klang.....aku ngan husband dh lama ngidam nk mkn nasi dagang terengganu......nk tunggu raya cousin aku buat open house and dia masak nasi dagang lmbt lg......jd peluang dh ada mari lah kita rembat......mula2 aku risau gak tekak tk leh terima......menakjubkan aku mkn bertambah2 dan siap tapau bawa balik umah.....owh adik baby suka mkn nasi dagang ye.....


kisah 3:

2/6/2014 ~birthday husband

ari isnin baru2 ni genap la usia husband aku 34.....ye kami sama2 dh tua....tp husband aku lg tua drp aku la.....hehe....sian birthday husband tahun ni.....semua yg aku plan semua tk menjadi.....mula2 aku ingat nk gi bercuti....tk jauh pun.....plan nk ke pd....aku ingat nk suprise kan husband.....aku booking hotel senyap2 pastu simpan beg dlm kereta senyap2.....ari ahad sehari sebelum birthday husband aku saje2 la nk ajak husband kuar jln2 aku drive....mesti husband pelik bila aku masuk highway bayar tol semua.....bila sampai pd supriseeeeeee......tp tu angan2 aku je la.....plan terpaksa cancel sbb duit nk spend cuti2 family ke langkawi bulan 9......pastu aku plan nk ajak husband ambik cuti ari birthday dia then spend time together2 gi dating tgk wayang main bowling mkn2 karaoke......pun plan terpaksa cancel sbb adik ipar kawen minggu depan ari jumaat.....cuti aku dh la ciput....so kena spend cuti utk benda yg betul2 perlu je la.....dan memandangkan aku pregnant tahun ni and bersalin tahun ni gak,confirm2 byk cuti nk digunakan hujung2 tahun nnt.....lg la nnt bila dh start check up kt hukm lg kena byk ambik 1/2 day....faham2 je la check up gomen ni kan.....


so memeras otak gak la aku nk wat suprise apa lg ni....kwn aku cadangkan aku ambik 1/2 day balik umah awal then masak special utk husband.....idea ni still tk sesuai gak sbb aku still kena ambik cuti gak and ditambah lak keadaan aku yg ber'morning sickness ni mcm tk sesuai je aku nk masak gempak2.....gagah kan diri masak utk mkn harian pun dh cukup syukur aku rasa.....lg nk masak gempak2 dlm keadaan mcm ni.....mmg tk la.....last2 aku terfikir nk beli hadiah then pg2 lps husband gi keje aku letak la hadiah tu kt atas meja pastu meja letak kt tengah2 hall.....mula2 aku ingat nk beli baju je then beli kotak hadiah yg besar then letak baju dlm tu.....sekali bila gi jusco masuk bodyshop tiba2 terbekenan lak dgn perfume....last2 rembat perfume.....mmg la bajet lari sikit berbanding kalo beli baju kan.....tkpe la sekali sekala apa salah nye kan....lgpun tk mahal mn pun berbanding kalo hadiah kan tab ke hp ke kan......tp yg pasti kejutan aku menjadi.....husband ckp balik2 keje buka pintu terkejut tgk ada meja kt tengah2.....ingat umah kena pecah....sekali bila gi dekat tgk rupanya ada hadiah.......

inilah perfume nye....taste husband aku ni tk suka bau yg heavy2....so masa nk beli tu aku ckp ngan salegirl tu saya nk perfume lelaki yg bau dia tk buat saya muntah sbb saya ngah mengandung.....so faham la dia yg aku sebenarnya cari perfume yg tk heavy.....


pastu mlm tu gi dinner kt restoren arab favourite husband.....mn lg kalo tk kt dima cyberjaya.....yg ni bukan suprise....yg ni mmg sehari sebelum aku ckp ngan husband birthday dia kali ni aku tk dpt nk wat apa2 yg gempak....."semua plan yg syg nk wat semua tk jd.....ada je halangan....cuti tkde....bajet lari la......mcm2....so syg just dpt belanja mkn je....so abg pilih la nk mkn mn".....dan husband request mkn sini......terpaksa wat mcm ni supaya lakonan aku menjadi.....kan tkde wat apa2 lgsg kan nmpk sgt menipu nye......buat ayat sedih2 mcm ni tertipu sikit husband dgn lakonan mantap aku.....kahkahkah.....

aariz tu aku pakaikan baju tido je.....nk gi mkn je pun.....nasib la aariz ummi ko ngah tk larat skrg ni gitu la.....tu baru anak sorang.....anak dh masuk 2 nnt tk tau la mcm mn.....jgn si abg dipakaikan baju adik dan si adik dipakaikan baju si abg sudah la ye ummi......eh baru aku prsn husband aku pakai baju yg sama ngan time celebrate birthday ayah aku.....dh tkde baju lain dh ke bang......ke hidup husband aku pun dh lintang pukang sejak2 isteri dia kena penangan pembawakan budak ni.....jgn anak dh 2 nnt laki aku tk berbaju sudah la ye......kehkehkeh.......

inilah favorite husband aku....aku masa dia ckp nk mkn nasi arab dima ni aku dh kembang2 tekak dh.....tu la aku ckp pregnant kali ni asal tempat tk kena ngan budak kecik dlm perut ni dengar nama kedai pun leh wat aku kembang2 tekak.....tp sebaik masa mkn tekak boleh terima.....tp 1/2 je aku leh terima.....1/2 way tekak dh start loya......last2 husband abis kan semua.....

aariz pun byk mkn.....plg dia suka lamb soup tu....risau je aku tgk dia mkn byk....kan panas lak dia.....sebaik tkde apa2.....


tk kesah la kan wlp tekak ni ngada2 itu tk leh terima ini tk leh terima......mkn umai muntah....mkn kt dima pun nk muntah......wlp dpt mkn sikit perut tk kenyang pun tkpe la......asalkan dpt happy kan org tersayang cukup la......dikesempatan ini nk wish happy birthday utk ayah dan husband......semoga ayah dan husband sentiasa dimurahkan rezeki,dipanjangkan umur,sihat tubuh badan dan mendapat keberkatan didunia dan diakhirat.......kpd cousin aku selamat melayari alam rumahtangga.....semoga dipanjangkan jodoh kekal hingga hujung nyawa.....dan semoga dikurniakan anak yg ramai....amin......


p/s: tk lama lg nk puasa.....u all dh tempah baju ke.....aku baju melayu husband dh beli dh....baju melayu aariz dan baju aku,aku dh selamat antar tempah kt akak cleaner opis ni.....tahun lps pun dia yg jahit kan baju raya aku.....so far aku suka dgn jahitan dia......so lps ni tinggal nk cari baju jln aariz je.....ni pun akan aku settle kan sebelum puasa ni.....tk kuasa nk shopping time puasa dgn keadaan aku mcm ni......





0 comments:

Post a Comment