Monday, October 12, 2009 - 0 comments

kisah kau dan aku........part 1.....

seperti yg dijanjikan utk entry kali ni aku akan menceritakan sejarah percintaan aku ngan mr.aziz ni.....sori eh abg syg abadikan kisah cinta kita dlm blog....hehehehe...

*actually dialog2 dlm ni tkde la sebiji sama ngan ayat yg asal....tp lebih kurang la....*

Julai 2007.....

adik aku: k.ngah jom kita gi cc.....
aku: wat apa?
adik aku: org nk chatting la....jom la...k.ngah pun leh cari penganti abg fadil(my ex)....hehehehe.....

aku: ala malas la nk couple2 lg ni....
adik aku: ala tk yah la fikir lg pasal abg fadil tu...cari la org lain...mn la tau chatting nnt leh jumpa org baru...jom la....

aku: ok la....


so aku pun ikut la adik aku gi cc konon nk chatting la kt mirc (eh btl ke aku sebut...bantai je la....)....serius dh lama gile aku tk berchatting mll mirc ni....last chatting masa sblm couple ngan ex dulu...time tu umur aku 16....gile 16 thn dh pandai chatting2 ni and kantoi umur 16 thn dh couple....(mls nk cite asal usul aku ngan ex....yg lps biar kan lps...)

ok smpi cc trs la chatting (huhu minta tlg adik mcm mn nk start chatting mll mirc,dulu aku ajar dia....skrg ni adik ajar kakak lak)....chatting mcm biasa...bla...bla...bla...ada la 2 3 org aku bg no phone aku (tindakan berani mati aku bg no phone kt org tk knl...belasah je la....tk thn kena kacau tukar no phone...hehehehe)...

pastu smpi kt umah je...tiba2 dpt 1 msg ni...

dia:hai iba...
aku:sapa ni...
dia:saya ajit...

aku:ajit mana...
dia:yg chatting ngan awak td...
aku:owh...


so bermula episod bertukar2 sms....boleh dikatakan setiap hari 24 jam we all akan bersms...boleh dikatakan handphone time tu tk leh dipisahkan....dr julai melarat ke ogos....dr ogos ke september...dr september ke oktober...drp sms we all bertukar gmbr...


ni 1st gmbr yg dia bg....
hehehehe kelakar nye muka abg time ni...


Ramadhan 2007...

tk salah aku thn 2007 bln 10 bln puasa...tp yg pasti bln puasa 2007 1st dating aku ngan dia....time tu kuar dating kt kl sentral je....buka puasa sama2....knp kl sentral?????sbb aku keje sana time tu....so utk menyenangkan aku la konon nye....apa prsn aku 1st time jumpa???????...of course la nervous....dh la muka dia dlm gmbr lain luar lain...sebaik la dia cam muka aku...dia yg tegur dulu...kalo tk confirm aku tersalah tegur org....hehehehe...

apa we all buat 1st dating?????mn ada buat apa2....just borak2 je....tp serius 1st time borak tu aku ni punya la borak ngan dia mcm we all dh kenal lama...cuma dia tu pendiam la....aku la dok wat lawak sorang2....tp sebaik dia gelak....hehehehe....

perjumpaan kedua lps raya tp masih lg kt kl sentral.....sbb masih keje lg kt kl sentral....smpi la hjg bln 11....time ni aku dh tk keje kt kl sentral lg dh...aku dh start keje kt tropicana damansara....so dh tk leh la nk jumpa kt kl sentral lg....tp we all still bersms lg...

aku selesa berkwn ngan dia sbb dia terlalu ambik berat psl aku....dia cukup risau kalo aku sakit,kalo aku balik mlm2....dia tk prnh ambik kesempatan ngan mencurahkan isi hati dia sesuka hati kt aku...tk mcm lelaki2 lain yg aku kenal termasuk ex-bf aku....dorang baru tk smpi sebulan kenal dh ckp suka la,jatuh cinta la,sayang la,rindu la....tp ngan dia tidak...tu yg wat aku suka ngan cara dia tu...

lg 1 yg aku suka ialah sikap dia yg sentiasa menunjukkan diri dia yg sebenar...tk pernah berlakon...tk kira la time jumpa ke or dlm phone...dia wat aku ni mcm dia dh kenal lama....kalo dia rasa dia nk marah dia akan marah....kalo dtg sifat pelupa dia tu mmg kdg2 ckp byk kali pun dia akan lupa (yg ni mmg 1st time jumpa dia dh bgtau kelemahan diri dia)....tp yg pasti dia ngajar aku jd semakin matang...sbb aku suka 1 sifat dia yg iaitu dia jenis malas nk layan perangai kuat merajuk aku ni...kalo aku merajuk dia tk kan pujuk beria2 sgt...sekadar pujuk dan mengakui kesalahan dia cukup la....selebihnye terpulang pd aku nk terima ke tk(perangai dia ni still kekal smpi skrg)...sbb tu ngan dia aku tk pandai nk merajuk lama2 sbb aku tau aku jugak yg akan rugi sbb dia hanya akan pujuk sekali je....aku ni lak kalo lg org pujuk lg mengada2...hehehe...

Desember 2007....

huhu ntah knp tiba2 je dia menyepikan diri....dh tk msg lg mcm selalu....hilang terus dia mcm tu je....time ni aku terfikir....aku ada wat salah ke ngan dia....kalo ye pun tk nk kwn ngan aku lg bgtau la....jgn la senyap mcm tu je....aku msg pun dia tk balas....huhuhu sedih nye...time ni aku fikir memang semua laki sama....suka main2 kn prsn perempuan...tanggapan aku bahawa dia lain drp lelaki lain rupanye tidak tepat....rupanye dia pun sama je....dia dh bosan la tu ngan aku sbb tu dia senyap mcm tu je....bodohnye aku ni....konon dh jumpa mr.right la....last2 kecewa lg....taubat tk nk kenal ngan mana2 lelaki lg dh...melalui chatting pun tk percaya...so btl la org ckp cinta siber ni tk leh percaya...

eh tp aku bercinta ke ngan dia????????....hahahahaha perasan nye aku ni....so tkde sapa salah and sapa btl la dlm kes ni....sbb we all hanya kwn...

tp serius time dia menyepi mcm ni la hati aku tiba2 rasa lain.....ada rasa mcm rindu la....knp ni...tk kan aku dh jatuh cinta ngan dia...tu ar kelemahan aku,tk leh ada lelaki yg ambik berat sikit pasal aku and ditambah pulak ngan sikap kematangan dia yg tk gelojoh mencurah isi hati...senang ckp aku suka kalo aku yg suka dulu kt lelaki tu....aku tk suka kalo aku baru nk suka seseorg org tu dh ckp sayang,rindu....bg aku org mcm tu tk tau apa makna sebenarnye prsn sayang n rindu tu...

dlm dok berteka teki knp hilangnye dirinye tiba2 ada 1 peristiwa yg berlaku yg hampir2 menutup sepenuhnye pintu hati aku ini utk menerima kehadiran mana2 lelaki dlm hidup aku....yg tu aku akan cite next entry....so selamat membaca kisah kau dan aku ni...

p/s:ada tokoh jadi penulis novel tk....hehhehehe....

0 comments:

Post a Comment