Monday, October 12, 2009 - 0 comments

wEddInG pRePaRaTioN....paRt 5

Finally all my wedding preparation almost done....cuma tinggal dua tiga barang saje lg belum dibeli seperti buah (utk hantaran),cenderahati utk putera pahlawan dan puteri pengiring dan pewangi utk bilik pengantin....hepi nye.....so tk sia2 aku berpenat sepanjang minggu ni mencari semua brg yg masih belum dibeli pada saat akhir....cuma utk minggu ni mak aku bg tempoh sampai esok je utk cari apa2 lg brg yg aku nk beli...start rabu sampai ari aku nikah aku tidak dibenarkan utk keluar umah lg dah....mak aku bising2 kata dh nak kawen masih tk abis2 lg brg yg aku nk beli....ye la selain brg2 utk kawen,aku kena gak beli brg2 peribadi utk persediaan dh kawen nnt....brg apa tu tk perlu la aku sebut kt sini sbb nama pun peribadi....hehehehe.....

ok kita lupa dulu cite psl brg peribadi aku tu...aku nk cite sikit pengalaman ngeri aku membeli belah brg2 kawen disaat akhir ni....serius aku memang serik...dan disebabkan kejadian tu la parent aku and tunang aku dh tk bg aku keluar lg dh...tp selepas pujukan demi pujukan akhirnye mak aku memberi kelonggaran sikit iaitu minggu ni aku hanya boleh keluar shopping sampai esok sahaja...huhuhu ok la tu drp tk dpt keluar lgsg....

ok cite nye mcm ni....smlm aku dh plan ngan adik aku nk keluar shopping ngan adik aku wat kali terakhir sblm aku berkawen...nnt dh kawen susah nk keluar sama2 lg dh...so smlm kononnye nk keluar kali terakhir dan mkn2 tempat yg mahal la konon nye( yg ni mmg aku rela hati nk belanja adik aku)...tp malang sungguh nasib aku sbb smlm aku kena serang ngan penyakit 'bulanan aku' (penyakit bulanan org perempuan)....we all plan nk keluar seawal yg boleh tp disebabkan aku dok menahan sakit kt atas katil smlm sampai terguling2,we all terpaksa lambat kan sikit utk keluar....

tgh tu aku dh rasa lega sikit....so we all pun keluar umah lebih kurang kol 12 tgh...tp aku tk breakfast apa2....just mkn benda merepek2 je sikit....pastu dlm train tiba2 sakit tu dtg balik....sebaik dlm train aku dpt duduk.....so spjg perjalanan aku duduk sambil menahan sakit...sampai kt kedai utk membuat bunga katil ngan sirih junjung,aku memang dh tak tahan gila.....aku dh tk leh bg respon kt org keliling aku....badan sejuk satu mcm....mata rasa kabur rasa mcm nk pitam...dgn cepat org kedai tu bg aku kerusi suruh aku duduk....sian adik aku dia agak panik la gak tgk keadaan aku....lebih kurang 1/2 jam aku merehatkan diri,aku dh rasa ok sikit....then adik aku ajak terus gi mkn....so pilihan tempat mkn yg plg senang time tu hanya di pizza hut je....so we all just mkn pizza je....lepas mkn baru la aku ok sikit...rasa mcm ada tenaga sikit....

so aku ngan tidak berputus asa still ajak adik aku continue our shopping...dari satu kedai ke satu kedai sampi tgn masing2 penuh pegang barang.....time ni baru la rasa dh tk bertenaga balik....dh rasa lain mcm balik....cepat2 aku ajak adik aku balik....balik umah cite ngan ayah ibu...semua dok bising sbb aku tak makan....dh tau ngah keadaan 'mcm tu',keluar shopping lak tu,pastu tk mkn...lgpun mak aku kata mungkin sbb aku terlalu penat sepanjang minggu ni tk rest lgsg....mkn minum pun tk teratur....tu yg tkde tenaga.....tu yg mak aku bising,mak aku kata org dh nk kawen tk leh penat2 sgt...kena byk rest....mkn minum kena jaga.....huhuhu kena bebel....

so kpd sapa2 yg ada terbaca blog aku ni.....dan nk dekat2 kawen,jaga la kesihatan anda dgn betul2.....rehat kena cukup,makan minum kena terurus....supaya bertenaga....muka pun berseri2....jgn jadi mcm aku ni....ngan rehat tk cukup,kesihatan pun tk terjaga....benda yg aku frust sgt tk sempat buat utk my wedding iaitu gi wat facial and massage...punya la berangan dh lama gila nk kawen nnt nk wat facial and massage,last2 tk sempat lgsg nk wat...huhu....

ok la tu je aku nk cite perkembangan wedding preparation aku....rasa nye ni entry last berkaitan ngan wedding preparation...no more preparation lg dh...just tunggu ari khamis ni utk penghantaran semua barang dan majlis yg sebenar pada 16 & 17 ni....4 hari sahaja lg....hope semuanye berjalan lancar....

p/s:tunggu cite psl perjalanan percintaan aku ngan tunang aku next entry nnt...ok daaaaaaaaaaa.....

0 comments:

Post a Comment