Tuesday, October 13, 2009 - 0 comments

kisah kau dan aku.....part 3......

9/4/2008 6.30 pm.....

tarikh yg akan dikenang sepanjang hayat....akan aku cite pada anak cucu aku nnt....hehehe....

pada ari tersebut dia memang berkelakuan luar biasa....tk prnh2 dia sms ptg2 mcm ni....tiba2 dia sms aku semata2 nk bgtau yg ni....

dia: awak kita try couple nk tak...
*time ni aku rasa mcm bermimpi...aku baru je nk tny kt dia apa status hubungan kami...tup tup dia dh ajak couple...mimpi ke aku ni...tkpe2 tny dia balik...*
aku: awak serius ke ni....
dia: ye la...semakin ari saya semakin sayang la kt awak...tp kalo awak tk nk saya tk paksa...
*of course la aku nk...ni yg aku harapkan selama ni...*
aku: tp awak kan tau saya takut dikecewakan lg sekali...saya dh serik...
dia: saya tau sbb tu saya ajak try dulu couple...tgk dulu mcm mn...kalo rasa boleh diteruskan kita terus,kalo tk tkpe la pasrah je la bahawa kita hanya sesuai sebagai kwn sahaja...
*huhu lelaki yg mcm ni la aku impikan...lelaki yg matang mcm ni...wlp nk couple tp still tk terburu2...*
dia: knp awak senyap...kalo awak tk nak tkpe,saya tk paksa....
aku: bkn mcm tu...sbnr nye ni la yg saya tgu2 kan drp awak...sebenarnye dh lama saya suka kt awak...tp saya pompuan tk kan saya nk jd perigi cari timba...
dia: so mcm mn...awak setuju tk...
aku: ok saya setuju...kita try couple dulu...
dia: tq awak...so start dr skrg kita kena tukar panggilan...
aku: panggilan apa...
dia: ye la kita kan dh couple tk kan nk pgl awak saya lg...
aku: aik kena ke...awak saya tu tk ok ke...
dia: tk nk kena tukar jugak...saya pgl awak sayang...
aku: abis tu saya nk pgl awak apa...
dia: apa2 je la...asalkan bkn awak saya...awak pgl saya sayang tkpun abg...
*huhu dulu couple tkde pun kena tukar2 pgln ni.....*
aku: ok la saya pgl awak abg...


maka bermula episod percintaan kami...mlm tu wat pertama kalinye we all bersms sebagai pasangan kekasih....and wat pertama kalinye aku pgl dia abg,dia pgl aku sayang...mula2 tu ada gak tersasul pgl awak saya....hehehe...

1st dating we all sebagai sepasang kekasih adalah di tasik permaisuri jogging sama2....hehehehehe tk romantik lgsg...tp tasik ni jugak merupakan salah satu port we all suka lepak...kira tempat sejarah jugak la....

Jun 2008......

1st time aku kenalkan dia ngan parent aku....time ni ibu buat kenduri....biasa la ibu aku tu sapa2 yg couple ngan anak2 dia mesti diuji dgn kena dtg umah...mula2 aku bajet dia tk kan dtg mcm ex aku dulu...tp btl2 aku tk sangka dia dtg gak umah aku....huhu malu nye nervous pun ada....1st time tau aku bawa balik lelaki as pakwe dtg umah jumpa parent lg...tp alhamdulliah dgn bantuan kwn aku sebagai peneman kononnye (ibu saje srh ajak kwn aku sorang ni konon nnt pakwe aku tk la segan sgt...tp terbukti idea ibu berkesan)...time ni dia agak pendiam sikit la...ibu ayah pun tk byk sgt tny....time ni memang masing2 semua nye skema....hehehehehe....tp feedback yg aku dpt drp ibu,ayah,adik beradik dan kawan aku,semua kata dia ok cuma dia agak pendiam (utk pengetahuan u all dia tu kalo 1st time jumpa org memang tk byk ckp,tp dh lama2 tu ok dh)....tp yg penting parent aku merestui hubungan aku ngan dia...alhamdulliah restu keluarga yg penting sebenarnye....

*berbeza sgt aku rasa couple yg kali ni....rasa mcm btl2 couple secara org dewasa bukan cinta monyet lg dh*

Julai 2008....

sejak dia dtg umah aku ari tu,aku perhatikan dia mcm lain sikit...ayat2 dia pun mcm nk ajak aku kawen...antara ayat2 dia....

dia : syng sedang berkongsi kasih....syng kena ingat
aku : berkongsi kasih ngan sapa....
dia : mak ayah dan adik2 abg...syng boleh terima tk...
aku : mcm mn syg terima abg,mcm tu la syg terima family abg...
dia : bguslh...memasing kena terima lah...dh sedia pikul tanggungjawab ke..
aku : tanggungjawab apa...
dia : jadi wife...


aku tertanya2....dia nk ajak aku kawen ke??????bkn ke dia kata nk try couple dulu....knp dh menyimpang ke kawen lak ni...

masa ni la jugak dia akhirnye menceritakan kt aku kisah sebenar knp dia chatting dulu sampai la dia kenal ngan aku...dia kata sebenarnye dia tk prnh pun cari pasangan melalui chatting ni...tk tau knp ari tu tiba2 dia rasa tergerak hati utk gi cc dan chatting...dia kata mungkin sbb dia dh bosan cari pasangan melalui cara biasa tp satu pun tk kekal....pastu dia kata why not dia try chatting lak...dan ari dia chatting tu dia byk la berkenalan ngan perempuan....cuma 2 org je yg dia btl2 rasa mcm nk teruskan berkawan.....org nye adalah aku dan perempuan yg dia couple sekejap tu...time tu dua2 org dia layan sms...dua2 org jugak dia prnh jumpa...dia rasa sampai masa nye utk dia try couple...dia tk tau mana satu antara 2 pilihan tu utk dia lebih serius...akhirnye dia pilih perempuan yg lg satu dan mengecewakan hati aku....tp dia kata tk sampai seminggu dia couple dia dpt rasakan antara dia dan perempuan tu tk serasi...perempuan tu jugak rasa benda yg sama...so dorang decide utk stop hubungan dorang....then dia contact aku balik....dia kata ngan aku dia rasa hepi sgt2...dan dia rasa serasi bila bersama ngan aku....

tu la cite dia yg sebenar....huhu aku terkedu time tu....aku tk tau nk ckp apa....apa yg mampu aku lakukan adalah ngan berdoa sahaja....

"Ya Allah betul ke ni jodoh aku yg sbnr nye....beri la petunjuk kpd ku Ya Allah"


Ogos 2008.....

Kuasa Allah lagi...ngan tidak disangka2 dia ajak aku balik kmpg dia...ajak jumpa parent dia...dia kta dia dh lepas jumpa parent aku,so skrg turn aku lak kena jumpa parent dia...huhu bab2 dh smpi jumpa parent ni dh kes berat ni...eh dia btl2 serius ke ngan aku ni...antara ayat2 dia yg aku betul2 yakin utk ikut dia balik ke kampung ialah...

aku : abg bgtau mak ayah abg ke abg nk bawa syg balik kmpg abg
dia : dh bgtau dh
aku : abg ckp apa
dia : abg ckap lh syng org kl,bdak baik....comel pipi kembang
*hehehehe time ni aku dh malu2 dh...
aku : mak ayah abg boleh terima ke syg org kl....syg bkn org kltn
dia : tkpe ini pilihan abg...diaorang kna hormati
aku : abg btl2 serius ke ni
dia : abg dh tkad syng,kalau abg tk serius abg tk jumpa ayah ibu syng...
aku :bagus la kalo abg dh btl2 serius...abg jgn main2 kan prsn syg...
dia : Insyallah syng...abg yakinkan diri abg,syng lh pilihan abg...



dan yg plg aku btl2 terharu,dgn sikap kematangan dia,dia smpi sanggup jumpa parent aku minta izin nk bawa balik aku ke kampung utk jumpa parent dia...hati parent mn yg tk terharu kalo kekasih anak dia berbudi bahasa mcm tu....ayat2 parent aku "wlp dia bkn org 'kampung' kita,wlp dia tk kaya dan berjawatan tinggi tp budi bahasa dan pandai hormat org tu tu yg ibu ayah cari utk dijadikan menantu"...cewah jiwang lak ibu ayah aku ni..

so dgn keizinan drp parent aku,aku pun gi la ke kampung dia.....alhamdulliah layanan keluarga dia cukup baik sgt...wlp aku ni 'org luar' tp dorang tk pernah sisihkan aku....bkn setakat family dia bahkan sedara mara dia jugak...ye la time aku smpi kt kmpg dia,rupa2nye ayah dia buat kenduri...for sure ramai yg dtg kan...malu2 gak tp yg penting time ni la aku belajar jd org kmpg.....memori kt kmpg tk kan dpt aku lupakan sampai bila2 terutama memori we all dating disamping ditemani adik dia di kebun buah2n....wow romantik gitu...

balik dr kampung dia....dia terus bgtau aku yg ayah dia suka kt aku...ayah dia siap minta no phone aku lg...then ayah dia siap call aku tny aku samada lps balik dr kampung aku ada demam ke tidak....1st time aku terima layanan mcm ni...terharu nye....mak aku pun kata nmpk mcm ayah dia dh suka kt aku...

then aku ajak dia gi kenduri kawen sepupu aku lak...time ni la wat pertama kali aku perkenalkan dia ngan pakcik2,makcik2,sepupu and anak2 sedara aku....alhamdulliah semua sedara mara aku terima dia ngan hati terbuka....

dan atas nasihat pak long aku selaku org tua dlm family aku,dia ajak aku bertunang.....mula2 dia ajak aku bertunang time raya...tp parent aku minta tangguh bln 12 sbb tk sempat nk buat persiapan....ye la time dia ckp tu hjg bln 8,raya bln 10...mn sempat nk prepare apa2....lgpun sibuk nk wat preparation raya....

ni ayat mcm mn dia ajak aku bertunang....yg ni memang sungguh tk romantik lgsg...huhu....

"lpas raya kita bertunang nk...."


27/12/2008......

maka atas persetujuan kedua belah pihak,pada 27/12/2009 aku and dia telah selamat mengikat tali pertunangan....

serius aku ckp aku tk prnh bermimpi pun yg hubungan aku ngan dia akan secepat ni utk bertunang...rasa mcm blum puas lg hidup as pakwe makwe...tup...tup dh bertunang...drp hanya utk cuba2 jd couple tk disangka2 boleh sampai bertunang...tu la org kata jodoh pertemuan semua nye di tgn Allah...kita hanya merancang tuhan yg menentukan...

dlm tempoh bertunang ni la we all makin mengenali hati budi masing2...time ni aku baru btl2 kenal sapa dia dan jugak kenal sapa diri aku....alhamdulliah we all dpt menerima kekurangan antara satu sama lain...

tempoh bertunang ni jugak la mengajar aku erti kesabaran...pelbagai onak dan duri harus aku tempuh....hanya berbekalkan doa dan tawakal aku harungi semua dugaan itu....

16/10/2009....

alhamdulliah aku bersyukur sgt dlm tempoh 3 hari lg aku akan menjadi isteri kpd Ab Aziz Bin Aminudin....wlp ada org kta we all terlalu tergesa2....ye la baru tk smpi setahun couple dh bertunang and tk smpi setahun bertunang dh nk kawen...tetapi aku berpegang kpd pepatah yg mengatakan kalo dh memang seseorg tu dh tersurat sebagai jodoh kita...mengelak mcm mn pun akan bersatu jugak...cuma hendak mendapatkan sesuatu kebahagian pelbagai onak dan duri harus ditempuhi dulu...

"Tiada keindahan dalam sebuah kehidupan tanpa merasai kepahitan dan tiada bunga-bunga kebahagiaan dalam sebuah kepahitan tanpa menyemai benih-benih kesabaran serta tiada keberkatan pada sebuah kenikmatan jika tiada keikhlasan dan kesyukuran"

"abg wlp dalam tempoh kita bertunang pelbagai dugaan yg melanda hubungan kita...sayang redha....sayang anggap ni sebagai satu ujian dr ilahi utk hamba2 NYA...melalui dugaan2 ni la kita lebih mengenali antara satu sama lain....kita akan jadi lebih kuat utk menempuh alam rumahtangga yg bakal mendatang...semoga jodoh kita berkekalan hingga ke akhir hayat....sayang sayang abg....."

p/s:terima kasih kerana membaca kisah kau dan aku ni...doakan kebahagian we all berdua...semoga bahagia menjadi milik kami berdua...amin...

0 comments:

Post a Comment