Tuesday, June 7, 2011 - 0 comments

aPa YanG aKu MaKaN seMasA di OpIs day 2:

salam semua.....ok meh nk update secara pantas apa yg aku makan ari ni di opis.....smlm dh pnjg lebar wat introduction, so ari ni kita wat summary je la eh......apa yg aku leh rumuskan bahawasanya diet aku smlm dan ari ni fail lg......mcm mn leh fail???????
jom layan gmbr serta cite kt bawah ni......






ok mcm biasa tiap2 pg sblm gi opis,aku akan ambik 2 benda ni.......susu omega plus+yogurt......sampai2 opis terus proses penghadaman dpt dilakukan dengan jayanya......ye aku sgt suka.......






selepas dh melakukan proses penghadaman,haruslah perut berbunyi2 kan.....so pg td dlm kol 1opg, breakfast aku ari ni mcm biasa lauk yg aku masak utk dibawa bekal oleh hubby utk ke opis.....ari ni bekalan kami nasi putih+asam pedas ayam......actually asam pedas ayam ni aku dh siap2 masak dr smlm ptg.....aku suka masak asam pedas awal2 pastu dok panaskan byk kali.....asam pedas ni lg lama kita masak and lg byk kali kita panaskan rasa dia mmg sedap.....nasi putih tu aku bawa sikit je cuma ayam je aku abiskan 3 ketul tu.....opismate aku dok ratah kuah asam pedas ni je.......asam pedas ayam aku ni mmg terangkat wei.....tk cukup nasi aku td tu.....tp kena tahan nafsu la.....kata nk diet (wlp smlm dh fail 100% diet.....nnt kat bawah ni aku cite)........tp still fail lg sbbnya akak opis aku dia bawa pai lak......ada rasa lemon lak tu.....aku ni mmg suka sgt masam2 ni......apa lg dok mengadap je la pai tu......breakfast je dh mengah2 dh perut ni.....sebaik tk ngantok time wat keje.....







mcm biasa kol 11 time utk mkn folic acid dan jus bidadari ni.....ari ni agak terlewat sikit nk dekat kol 12 baru perasan blum mkn folic acid ngan jus bidadari ni sbb leka dok wat keje......nk gi holiday kena la pastikan keje siap......so holiday nnt tkde la kepala dok fikir psl keje.....







sbb dh kenyang sgt masa breakfast td so masa sblm lunch td perut ni dok diam2 je.....tk berbunyi lgsg.....so tkde la aku mkn biskut kt atas ni......mmg tk rasa lapar lgsg sampai tk sedar dh kol 1......





tp kenyang2 pun time lunch td abis sampai 15rgt gak.....lunch td we all mkn kt station kopitiam kt carefour.....sampai2 kopitiam td tiba2 aku terliur tgk ice blanded dia....makanye terorder la aku ice blanded tiramisu dia......pastu tk sedar diri lak tu,diri dh dok kenyang boleh lak aku tambah order.....aku order cantonese keaw teaw......ambik ko sampai nk termuntah2 aku mkn lunch td.......sudah nye cantonese keaw teaw tu tk abis pun......tp ice blanded tu abis aku sedut.......aku ni jarang tau nk order ice blanded ni tp tak tau knp td tgk gmbr ice blanded sampai terliur2 aku.....mmg agak mengejutkan la aku order ice blanded.....sedut sampai abis lak tu.....mengah sgt2 perut ni.....






ptg ni pun aku tk mkn pun buah ni sbb aku baru je menghabiskan pai akak opis aku.....so balik umah nnt la aku mkn buah.....ari ni aku mmg nekad tk mau mkn apa2 utk dinner nnt.....just nk mkn buah je......tk mau la jd mcm smlm......knp ngan smlm?????



cite nye gini......smlm sambil dok tgk nora elena aku dok cite la ngan hubby lunch td aku mkn asam laksa kt foodcourt jusco.....aku cite la asam laksa dia sedap setanding asam laksa pak hailam kopitiam....terus hubby ckp jom lps solat maghrib kita gi jusco, abg nk mkn asam laksa.......aku ingat hubby main2.....ye la sbb masa tgk nora elena hubby dh mkn nasi ngan asam pedas ayam aku masak tu.....so aku ingat dia dh kenyang......tp hubby bersungguh ajak gi gak......ok la mula2 aku ckp aku teman dia mkn je sbb aku nk diet tk mau mkn mlm.....pastu dh sampai jusco tiba2 aku ubah fikiran ckp nk order rojak buah......ok lg kan sbb buah je kan......sekali tu time teman hubby order asam laksa,aku terpandang gmbr char keaw teaw......hubby tny tk nk order apa2 ke......terus aku tersebut (ceh 'tersebut' tu) nk char keaw teaw......ambik kol kol 8.30 mlm aku dok melantak char keaw teaw.......hancur hancur.......







so nekad ari ni mmg tk mau ambik dinner.....sebaik hubby call td bgtau dia balik lmbt.....dia kata dia mkn kt luar je dinner ari ni.......so aku tk nyah masak utk dinner......so selamat la aku drp memasak dan menjamah mkn yg dimasak......aku ni kalo aku masak tu sedap,bukan tahap menjamah dh tp tahap melahap........apa2 pun nk neutral kan balik apa yg aku mkn spjg ari ni,so kena la minum air suam ni byk2......abis satu botol ari ni aku minum air suam.......




ok la dh nk balik dh ni.....sharp kol 6 aku nk blah dh.......nk singgah gi carefour......stok yogurt ngan vitagen dh abis......nk gi kumpul stok balik......selain tu ingat nk cari cendawan hitam sbb esok plan nk masak nasi goreng cendawan nk bawa bekal utk breakfast esok......so esok aku cite samada jadi tak nasi goreng cendawan aku......kita sambung esok ok......sekian.......wasalam.......





p/s:lately ni aku and hubby kuat mkn la.......mcm mn nk control balik ni.......gi holiday nnt lg byk mkn......huhuhu nk diet sblm gi holiday......sempat ke eh......
p/s:4 hari lg for our vacation+2nd honeymoon........













0 comments:

Post a Comment