Friday, June 10, 2011 - 0 comments

aPa YanG aKu MaKaN seMasA di OpIs day 5:

salam semua.....akhirnya tiba gak ari jumaat......maka ari ni merupakan ari terakhir aku update blog psl tajuk "apa yg aku mkn semasa di opis" ni......so lps ni aku update cite lain lak eh.....sure u all pun bosan gak kan dok baca benda yg sama je tiap2 ari.......hmmmm lps ni kena fikir nk update psl apa lak......yg pasti blog aku ni mungkin akan berehat selama seminggu......sbb apa nk berehat??????



aku kan nk gi holiday next week.....aku gi bercuti selama 4 hari start esok sampai ari selasa.....tp aku ambik cuti sampai ari rabu.......so kalo tk cukup 4 ari tu akan ditopup satu ari lg.....so aku akan masuk keje ari khamis......biasa la masuk keje lps bercuti pjg ni mmg agak malas la nk wat apa2......biasa la mesti masih dlm holiday mode lg........nk update blog lps masuk keje mesti malas gak.....nk update blog masa bercuti mmg tk kan la......sbb hubby dh sound awal2 cuti kali jgn gatal2 nk beronline semua......kalo nk online pun sekejap2 boleh la.....nk dok ngadap pc tu minta maaf la......so biar la blog ni bercuti gak......then insyallah akan aku update cite2 aku semasa gi bercuti ni bila mood berblogging dh kembali lps balik dr bercuti nnt......




ok2 itu cite holiday......now aku nk update apa yg aku mkn ari ni......aku still out of diet eh......still ambik mknn diluar dr skala diet.......kalo ko tk caya meh terjah cite2 aku kt bawah ni.......






yg ni tk nyah aku explain eh........sure korang pun dh faham time bila aku ambik 2 benda ni........kalo ada yg tk tau sila belik2 cite2 ari2 sblm ni eh.....
~mcm ari2 sblm ni proses penghadaman aku masih tidak berlaku lg......actually pg td masa on the way nk gi opis dh terasa mcm dh sakit2 perut dh......ingat sampai je opis leh terus masuk toilet.......sekali main pintu opis ada org kunci and tkde sapa yg ada kunci main pintu tu termasuk la aku......yg ada pun sorang tp dia gi bank la.......so jenuh la we all lepak kt bwh opis selama 1/2 jam......masuk2 opis aku yg dr sakit perut terus hilang sakit perut tu.......so proses penghadaman pun terbantut la sampai skrg........






dh ar ari ni tk leh topup ngan vitagen sbb stok vitagen dh abis kt umah.......mcm malas nk gi beli sbb malas nk simpan stok kt umah sbb we all akan tkde kt umah selama 4 ari......
hmmm tgk la mcm mn kalo mlm ni tk dpt lg nk melakukan proses penghadaman maybe suruh hubby gi beli vitagen kt 7e mlm ni.....
~kalo mlm ni tk melakukan proses penghadaman mmg aku akan rasa tk selesa la sbb confirm time bercuti nnt kt hotel lg susah proses penghadaman aku sbb aku ni kalo gi tempat baru je mmg akan mengalami masalah yg teruk la bab penghadaman ni......even balik kmpg sekali pun berhari2 tk melakukan proses penghadaman.......knp eh??????berubah tempat je mesti problem.....huhuhu.....




maybe kena perbanykkan lg kot minum air suam ni......aku dh ckp ngan hubby dh suruh bawa bekal air suam byk2 nk gi holiday ni......dh abis kena topup ngan air mineral lak......





ari ni aku bawa bekal bihun putih......otak dh blank dh tk tau nk masak lauk apa tu yg goreng bihun je.......tu ada 2 bekas.......1 bekas hubby nye 1 bekas lg aku nye......hubby nye confirm bekas yg besar.......aku bekas yg kecik tu.......nmpk je kecik tp byk gak aku bawa tu......yg bekas kecik sekali tu sambal kicap dia......mak aku ajar bihun putih ni mmg kena mkn ngan sambal kicap......ni resipi dr my mom la.......tp still tk leh lawan my mom yg wat la......aku ni still tk pass2 lg wat bihun putih ni......tp akak2 kt opis ni semua ckp sedap......berselera sungguh masing2 mkn......tk tau apa yg sedap nye.......maybe aku dh terbiasa mkn yg my mom yg sedap sbb tu still rasa ada kekurangan yg aku wat........




aku wat 1/2 bungkus......dh isi dlm bekas ada lebih lg.......aku bantai la mkn kt umah.....yg dlm pinggan ni aku mkn time kt umah la time baru lps masak......panas2 lg.......







ok ni pun aku tk nyah ulas pjg2 eh......nk tau lebih lanjut baca entry sblm ni.........







ari ni aku tk mkn pun biskut ni sbb kenyang sgt mkn bihun td......mau tk kenyang kan kt umah bantai mkn kt opis pun bantai mkn lg........lgpun we all breakfast td dh lewat disebabkan opis berkunci td......so mmg kenyang sgt2......dh tu kol 12.15 aku dh kuar opis balik umah......so mmg tkde masa la nk lapar2 ni sblm lunch......





ari ni lunch aku balik umah sbb ari jumaat kan break 2 jam.......kebetulan lak opismate2 aku yg lain pun ada hal masing2 tk dpt lunch sama2 so aku ambik keputusan balik umah la......balik umah td aku tk terus mkn sbb still rasa kenyang lg......aku dok kemas2 umah and lipat kain pastu tido......bangun2 tido baru terasa lapar......dh ar aku tk masak apa2 utk dinner nnt (selalu aku akan masak dinner sblm aku gi keje,so balik ptg terus panaskan and leh mkn before 7 p.m)......ada nasi je.....tgk nasi panas2 tu terliur aku nk wat telur mata kerbau mkn ngan kicap.....so sudah nye bukan sepinggan aku mkn nasi td......aku bantai sampai 2 pinggan......tp telur sebiji je la.....telur mata kerbau mkn ngan kicap+nasi panas2 mmg mknn aku la masa bujang2 dulu.....dh lama tk dpt ni sekali dpt mkn mmg nikmat la......
~tp skrg still rasa lapar lg ni.....adui ai knp lapar lg ni......mybe sbb ari hujan kan.....dok opis pun sejuk je.....huhuhu.....






ptg ni haruslah mkn buah epal hijau yg dibawa bekal ni sbb perut dh berbunyi2 ni.......



utk dinner lak serius aku tk tau nk masak apa utk hubby balik keje nnt.....aku dh sms hubby bgtau aku tk masak apa2 utk dinner ari ni sbb blank tkde idea dh nk masak......so biar lah hubby yg fikirkan nk masak apa dinner ari ni dgn erti kata lain biar hubby lak yg masak dinner ari ni......hahahaha pandai tk aku beralasan.......hehehe.....
~tp hubby tk syak aku beralasan cuma hubby kata aku blank maybe kepala otak aku dh dok fikir psl holiday esok......hehehe.....





korang doakan eh semoga percutian kami ni berjalan lancar......doakan semoga kami selamat pergi and selamat balik.......hehehehe bajet mcm nk gi jauh sgt je padahal dlm malaysia je......hehehe tk kesah la asalkan dpt bercuti.....belum rezeki kami utk ke luar negara lg......dlm malaysia pun best gak utk bercuti kan.....asalkan kita pandai manfaatkan percutian kita......betul tak.....hehehe....






ok la sblm aku undur diri utk ari ni,meh aku nk tnjk beg bekal aku ke opis......tadaaaaaaaaaaaaa.....







ni lah beg bekal aku utk ke opis......dlm beg ni la aku sumbat segala mcm mknn yg aku bawa bekal.......hehehehe comel tk.......



ok semua semoga kita jumpa next entry lps aku blk bercuti nnt eh.......insyallah......sekian......wasalam.......



p/s:tk sabar nk pack barang2 mlm ni......
p/s:1 hari lg for our vacation+2nd honeymoon........













0 comments:

Post a Comment