Thursday, June 9, 2011 - 0 comments

aPa YanG aKu MaKaN seMasA di OpIs day 4:

salam semua.....dh masuk ari k4 dh aku update blog secara cergas......tiap2 ari update lak tu mmg kagum la ngan diri sendiri......bagus gak eh wat entry report tiap2 ari ni......at least blog aku tkde la kosong tanpa update.........aku agak mengantok ni so utk ari ni nye entry aku update ala kadar je la eh.........jom layan apa cite ari ni.........






pg td sebelum kuar umah alas perut ngan susu omega plus dan yogurt........tp mcm smlm proses penghadaman tk berjaya dilakukan lg sampai skrg...........





so harus topup la ngan vitagen dgn harapan selewat-lewatnya mlm ni la proses penghadaman dpt dilakukan seprtimana yg berlaku smlm......balik2 keje bantai 2 botol vitagen terus mlm tu dlm kol 9 berlakulah proses penghadaman dgn jayanya........





kol 10 pg time for breakfast ngan opismate aku......ari ni aku masak sambal udang.....resipi dr akak opis aku.....actually ni 1st time aku masak sambal udang letak santan......perhhhhh sedap gila.......mmg sedap......aku sendiri yg masak aku sendiri yg puji masakkan aku.......tp mmg akak2 opis aku ni semua ckp sedap la........siap masing2 tny resipi lg......dorang kta lg sedap kalo mkn ngan nasi lemak......



aku siap bawa nasi byk ari ni sbb aku tau sure aku tk cukup nye disebabkan kesedapan sambal udang ni..........



meh aku up lg gmbr sambal udang ni......biar u all terliur........hehehe
~so lps ni leh try masak nasi lemak mkn ngan sambal udang ni la..........
~selain tu leh gak praktik kan resipi ni utk masak ayam masak merah......







tepat kol 11pg td aku dh berjaya telan sebiji folic acid dan satu sudu besar jus bidadari......
~mmg akan amalkan 2 benda ni selagi aku tk pregnant selain usaha2 yg lain.........







oleh kerana dh bantai mkn nasi+sambal udang sepinggan pg td so haruslah perut tidak mengeluarkan apa2 bunyi kol 12 tgh td.......tp kalo berbunyi sekali pun aku mmg nekad ari ni tk nk ambik biskut ni sblm lunch sbb nk simpan perut utk mkn besar time lunch nnt........





lunch td akak hr opis aku berbesar hati belanja we all mkn kenny roger......kebetulan bln ni dia dpt duit kutu so kiranya turn dia la belanja bulan ni.........aku mcm biasa kalo kenny roger je sure akan sambar quater meal set.......ayam quater+3 side dishes.....kali ni aku try ambik ayam bbq.....1st time try ni......selalu try yg blackpaper je.......ok la not bad gak bbq ni......so next time kalo gi mkn kenny roger ngan hubby aku akan sambar bbq lg la......for 3 side dishes dia lak mcm biasa aku ambik macroni&cheese,garden pasta salad and coslow.......and air aku just ambik warm water je.......sbb aku kalo ke kenny roger mmg air tk kan abis.....so tk nyah la membazir better order je warm water..........
~ambik ko licin pinggan aku td.......so bajet mmg kenyang la kan sampai ke mlm.......
~tp harapan tinggal harapan bila mana tekak yg asyik terliur tgk mknn ni telah menyebabkan tgn ni gatal dok ikut akak kt opis aku beli sushi......sudahnye 5 ketul sushi aku sambar......konon beli lebih nk bawa balik umah.......tp kita tgk samada betul ke nk simpan bawa balik umah atau 5 ketul tu abis aku baham kt opis ptg ni.........
~tkpe la kan halalkan je la sbb aku pun mmg dh isytihar kuar dr mood diet sampai abis vacation aku nnt......so nnt lps balik dr cuti kita diet kaw kaw ye.......






so utk ptg ni nmpk gayanye mcm tk leh nk masuk dh buah-buahan di atas ni.......so ari ni kira skip la mkn buah eh........
~kalo tk mkn buah mcm mn nk neutral kan balik segala lemak2 dan kolestrol yg aku dh mkn td.....





maka haruslah memperbanyakkan minum air suam ni.......




utk dinner ari ni aku mmg tk kan ambik mknn berat la.......cukup la lunch ngan kenny roger dan minum ptg ngan sushi.......rasanya boleh bertahan kot mlm ni tk lapar.......smlm pun aku dpt bertahan mlm tk mkn apa2......cuma ptg sampai2 je kt umah aku hirup sup ikan dan ratah ikan sikit.......so harap2 mlm ni pun dpt la bertahan.....






tp aku nk share gak apa yg aku masak utk hubby nye dinner ari ni........tadaaaaaaaaaa







ikan rebus cicah sambal air asam.........resipi yg aku jumpa dr internet smlm......saje try memandangkan ada ikan sardin dlm peti tu......aku mana reti nk masak ikan sardin ni.......aku reti masak ikan sardin yg dlm tin je......tp aku selalu tgk hubby rebus je ikan tu.......so kebetulan jumpa resipi ikan rebus ni and bahan2 pun cukup so aku pun try la resipi ni........nmpk mcm menarik kan tp rasanya aku tk tau la.......main buat je td tp rasanya idak.......so kena tgu komen dr hubby la......kalo dia suka and dia kata sedap lps ni leh la wat lg.......kalo tk jenuh la kena google lg cari resipi lain.......
~kdg2 dh selalu sgt memasak sampai satu tahap buntu otak ni nk masak apa kan........huhuhu











ok nk gi mkn sushi.....jumpa lg esok.....sekian......wasalam......



p/s:kalo la kuat mkn aku ni disebabkan hormon nk period.....minta cepat la cik P tu mai......aku nk back to normal balik nafsu mkn ku ini....
p/s:2 hari lg for our vacation+2nd honeymoon........













0 comments:

Post a Comment