Tuesday, October 4, 2011 - 1 comments

aDakAh iNi yG teRbAiK uTk kAmi

salam semua.....sihat kah anda2 semua.....huhuhu aku dilanda sakit tengkuk atau pun lebih popular dikalangan org2 tua ngan istilah tersalah bantal......sakit woo.....dok statik je aku ni.....nk pusing kanan pusing kiri teramat la sakit....pesan org tua2 kalo tersalah bantal ni bangun pg2 tepuk bantal kt tmpt sakit then jemur selama 3 hari berturut2.....aku masuk ari k3 ni boleh lak terlupa nk tepuk dan jemur bantal td.....aduiii adakah lama lg nk baik sakit tengkuk ni.....huhuhu harap2 nye tidak la......



intro td tiada kaitan ngan tajuk diatas eh.....intro adalah sekadar intro.....isi penting yg ingin diceritakan pada ari ini ada kaitan ngan entry aku sblm ni.....ala psl cik 'P' aku yg delay ari tu.....elok2 4 bln berturut2 dia ok kena bln lps dia delay pulak....tp idak la delay melampau2.....delay sekadar 2 minggu je.....akhirnya jumaat lps cik 'P' yg cantik manis tu dtg menunjukkan muka.....aceh ayat aku tk boleh blah....hehehe.....
mesti korang rasa pelik kan ngan aku kan....bg sesetengah org yg dh lama kawen then blum dikurniakan cahayamata kalo cik 'P' tu delay pastu dlm hati dok berdoa moga2 ada rezeki kali ni tp tiba2 cik 'P' tu mai lak melenyapkan segala impian, sure akan rasa sedih.....tp aku relax je kan.....siap wat ayat hepi semacam je.....suka ke tk pregnant??????



gila ke apa suka kalo tk pregnant.....kalo anak aku dh ada 10 berderet boleh la suka terlompat2 kalo tk pregnant......ni anak sorang pun tkde lg nk suka kalo tk pregnant.....abis tu awat hepi semacam je ni......




actually aku hepi sbb alhamdulillah jiwa aku yg stress seminggu yg lalu sudah kembali tenang skrg ni.......alhamdulillah kesulitan kegusaran yg aku alami seminggu yg lalu sedikit sebanyak dh menemui jln penyelesaiannya.......actually mcm tk nk share dlm blog ni sepertimana yg aku war war kan dlm entry sblm ni....tp bila fikir2 kan balik blog aku ni dh jadi sebahagian tempat utk aku meluahkan segala suka duka yg berlaku dlm hidup aku ini......so rasa nye tk salah kalo aku nk coretkan sedikit masalah2 yg aku hadapi seminggu yg lalu.....ngan harapan agar dpt dijadikan rujukan bg diri sendiri di masa akan dtg......tp tk bermakna aku coretkan semua nye dlm ni......mana yg masih menjadi P&C nye tetap menjadi P&C nye.....



masalah pertama yg aku hadapi adalah psl keje......actually company aku berkerja skrg ni ada masalah sikit.....masalah apa tidak boleh la dicitekan disini ye.....mcm boleh mengaibkan periuk nasi org lak nnt......apa yg aku boleh bgtau disebabkan masalah tersebut telah memaksa aku utk memulakan langkah mencari keje lain skrg ni.....aduii tk sampai setahun lg aku berkerja disini dh kena cari keje lain lak.....bab nk cari keje lain ni yg malas ni......1st malas nk interview......2nd malas nk menyesuaikan diri ngan environment baru......dan yg plg penting aku sgt sgt sgt sayang nk lepaskan keje aku skrg ni......sbb aku tersangat la selesa ngan keje skrg ni......dh ar dekat ngan umah.....pastu sgt2 la fleksible.....sejak aku keje sini jarang sgt la aku mengalami stress yg melampau2......agak nye tu yg cik 'P' aku tu dh jd regular sejak keje sini.......tp skrg kalo kena cari keje baru,tukar keje baru,adakah aku akan dpt suasana mcm yg aku kecapi skrg ni......aduiiii stress sungguh memikirkan kemungkinan yg akan berlaku ni.........



tp aku syukur sgt2 sbb cik 'P' aku tu dh mai......at least kurang sikit stress yg aku alami ni.....ye la bila cik 'P' dh mai hormon pun dh stabil so stress pun dh kurang maka dpt la berfikir secara waras.......lgpun dgn kedatangan cik 'P' ni maka terjawab la sudah segala persoalan yg bermain dlm kepala otak aku ni......kalo sblm kedatangan cik 'P' ni, mcm2 aku fikir......mcm mn kalo aku pregnant dlm keadaan keje aku yg huru hara ni......adakah tempat baru boleh terima pekerja yg sedang pregnant......kalo keje tempat baru,kalo aku pregnant senang ke aku nk dpt cuti kalo nk gi checkup ke.....huhu kalo susah dpt cuti nk tk nk tiap2 bln kena gi checkup private la......huhuhu mampukah kami nk gi checkup private tiap2 bln.......kami laki bini gaji kecik.....pastu kalo dibuat nye aku kena morning sickness yg teruk selalu kena mc,buruk la prestasi keje aku kt tempat keje baru nnt........pastu aku terfikir gak kalo aku pregnant dlm masa yg sama ngah cari keje baru,pastu aku dilanda morking sickness,buat nye tk larat nk bangun gi interview mcm mn......sudah nye kena tgu sampai morning sickness tu berlalu......time tu kandungan dh 3 4 bulan.....ntah2 time tu perut dh nmpk.....org tgk perut,nk ambik aku keje pun 2 3 fikir........




Allah tu maha adil kan......Dia tau apa yg terbaik utk hamba Nya dan apa yg termampu dipikul oleh hamba Nya.....maka nye tidak diberi lg aku rezeki cahayamata ni agar aku dpt stabil kn dulu pekerjaan aku.......sgt cantik kan susunan hidup kita yg Allah dh aturkan.....syukur sgt2 aku skrg ni......so skrg ni nk cari keje baru pun aku tk perlu nk risau sgt.....wlp teramat syg nk lepaskan keje skrg ni,tp demi masa depan dan periuk nasi aku sendiri aku terpaksa gak melepaskan keje skrg ni......mungkin ada hikmah nye disebalik apa yg terjadi ni.....mybe Allah nk beri rezeki yg lebih pada aku (ye la kalo nk tukar keje baru sure gaji akan naik kan) supaya ia menjadi persediaan bg kami utk mendapat rezeki yg lebih besar iaitu cahayamata......apa2 pun aku berserah pada yg maha esa mana yg terbaik bg diri aku......


 
selain tu masalah yg aku hadapi skrg adalah psl parent aku yg akan ke tanah suci mekah thn ni......we all 1 family ngah risau pasal permohonan adik aku utk menemani ibu dan ayah aku ke tanah suci mekah masih tidak mendapat jawapan lg.....utk pengetahuan korang yg membaca,parent aku dua2 tk kuat tubuh badan......ayah aku lumpuh nk memerlukan wheel chair utk bergerak.....ibu aku pun sama memerlukan wheel chair utk bergerak.....sbb tu kami membuat rayuan agar adik aku dpt pergi mekah bersama parent aku agar ada ahli keluarga yg dpt tgk2 kan ayah dan ibu aku kt sana nnt.....tp tu la sampai skrg masih tidak mendapat jawapan rayuan adik aku tu.....tu yg aku dok risau ni selagi tk dpt jawapan rayuan adik aku tu.....risau memikirkan kalo2 rayuan adik aku tu ditolak......sapa la nk tgk2 kan keadaan ibu ayah aku disana nnt......sedangkan kt sini pun ibu ayah mmg bergatung sepenuh nye pada anak2 kalo nk bergerak........apa2 pun aku tidak pernah berputus asa berdoa agar hajat ibu dan ayah aku utk menunaikan ibadah haji tahun ni dipermudahkan......






ok la kwn2 dh pjg lebar sgt ni aku berceloteh.....nk out dh ni.......nnt2 aku update cite lain lak eh.....lps ni nk update cite bergmbr lak......rasa mcm sunyi sepi je blog aku ni tanpa entry bergmbr......aceh......hehehe.....ok la......sekian dulu......wasalam semua......



p/s:terkejut dengar berita sedih ada kwn aku umah kena rompak ngan dorang laki bini dan anak kena ikat.....

1 comments:

mysa October 6, 2011 at 11:47 AM

iba..x sangka co y***** ade problem.. hehe.. ade la dlm 2-3 minggu lps husband aku tnye khabar ko.. ko still keje lg ke kt sana? hehe.. sbb die pon ptt dpt portion bulanan gak ngan co tu sbb gne nama die.. tp dpt sebulan je.. heheeh.. rupe-rupenye ko pon suda mau bla.. hehe...

psal cik 'P' plak.. xpe mmg Allah adalah sebaik-baik perancang.. mana tau Dia dh aturkan korg anak berderet2 nanti, tiap2 taun ko bersalin... tp Dia soh korg menyimpan dlu utk anak2 korgn nnt kan,kan,kan... Jgn bersedih k. Wish u all the best... heheh.. nnt nk jmpe ko.. rindu nk dgr cte... Hatta ble mau kawen weh?

Post a Comment