Wednesday, October 5, 2011 - 0 comments

gMbR rAyA yG dH baSi

salam semua.....ari ni aku nk show kt korang gmbr2 raya aku yg dh basi.....dh abis raya pun aku dok sibuk2 nk letak gmbr raya lg......tu la akibat busy beraya je sampai dh basi gmbr2 raya ni baru nk letak dlm blog.....tkpe la kan blog sendiri suka hati la nk letak bila2 pun kan.....ok la disebabkan gmbr terlalu byk nk show kan, aku tk mau la bebel pjg lebar....u all layan je la gmbr2 kt bwh ni eh.......


gmbr kt bwh ni gmbr masa cuti ari malaysia ari tu.....cuti ari malaysia ari tu kan cuti pjg.....cuti 3 hari.....mmg beraya sakan la we all....tiap2 ari ada jemputan selama 3 ari tu......ni gmbr ari pertama.....time ni we all berkumpul kt umah ibu dulu sblm ke umah saudara mara sebelah ayah dan ibu aku.....





gmbr kt bwh ni lak gmbr umah pertama yg we all gi utk ari pertama jln beraya sempena cuti ari malaysia ari tu.....umah pertama ni umah pakcik aku.....adik kpd ayah aku....umah pakcik aku ni kt sri rampai....kt umah pakcik aku ni mkn mee rebus....yg special nye mee rebus ni ialah mee tu isteri pakcik aku tu wat sendiri....tp sory la gmbr mknn tkde.....yg ada gmbr model2 gedik je......hehehe....































gmbr2 ni lak time kt umah k2.....umah sepupu ibu....umah sepupu ibu ni kt selayang.....juadah kt umah sepupu ibu ni lak ialah lontong.....mcm biasa gmbr food tkde.....yg ada gmbr model2 gedik.....








dan umah terakhir utk ari pertama tu (16/9/2011) adalah umah jiran ibu.....sbb umah jiran ibu tu sebelah umah ibu je we all gi lps maghrib la......wlp masing2 dh kekenyang tp bila nmpk laksa hmm dr kenyang terus jd lapar.....my hubby lg la sampai 2 kali tambah....we all laki bini mmg hantu laksa.....so pantang jumpa la.....gmbr kt umah last ni tkde pun sbb tk bawa kamera pun.....




next iaitu keesokkan hari nye (17/9/2011) sambung jln raya lg.....ari k2 ni 5 umah sekali dlm 1 hari.....dr pg sampai ke mlm we all jln raya....mula2 kol 11 pg gi umah mak long aku kt kepong.....selalu umah mak long ni aku gi 1st raya tp sbb thn ni turn aku balik kltn sbb tu raya umah mak long dh kemudian jadi nye.....org lain semua dh gi umah mak long, we all laki bini baru terhegeh2 nk gi.....di umah mak long we all dijamu dgn laksa johor....1st time laki aku mkn laksa johor....hampir 3 kali tambah laki aku mkn.....tu pun utk tambahan yg k3 aku siap warning bgtau kita ada 4 umah lg yg menanti.....huhuhu laki aku dh jatuh cinta ngan laksa johor ni.....siap suruh aku wat lg ni.....aduiii......mana reti aku nk wat laksa johor ni.....tp demi suami tercinta (cewah) akan ku tuntut ilmu sampai berjaya.....




next umah k2 utk ari yg sama 17/9/2011 ialah umah opismate husband aku di ampang....majlis open house umah opismate husband aku ni start kol 2.....we sampai kol 2.30.....sampai2 tkde tetamu lg yg dtg.....mknn pun tk siap lg.....sudah nye kami jd org pertama la yg merasmikan mknn.....antara food yg ada adalah satay,laksa dan bihun goreng......dr ampang we all ke keramat lak umah pakcik aku iaitu adik ayah aku.....kt umah pakcik aku ni we all dihidangkan ngan nasi lauk sambal udang dan sup ayam....tp aku mkn sikit sbb dh kenyang....cuma laki aku je tk reti2 nk kenyang.....mkn nasi sampai bertambah 2 kali.....umah k4 lak umah tunang adik aku....ari tu tunang adik aku dh wat dh open house tp wat kt kmpg dia.....kali ni wat kt kl lak.....tp kali ni bukan wat kt umah parent tunang aku kt jelatek tp wat kt ukay perdana umah kakak tunang adik aku yg mana umah tersebut akan dihuni oleh adik aku bila mereka dh kawen thn dpn....




dr ukay perdana we all ke umah yg terakhir utk ari tu iaitu umah pak ngah aku yg terletak di tmn hill view.....umah pak ngah aku ni selain open house we all ada wat bacaan selawat dan doa sekali sempena kelahiran anak baru sepupu aku.....so gmbr2 kt bawah ni adalah antara gmbr2 semasa we all ke umah pakcik aku di keramat,umah tunang adik aku di ukay perdana dan umah pak ngah aku di tmn hill view......gmbr kt umah yg lain tk sempat nk ambik.....ari tu we all kejar masa.....sbb kalo boleh nk gi semua umah.....tu yg kena singgah sekejap2 je setiap umah.....sebaik kebanyakan umah semua yg area2 yg sama je.....so tkde la abis masa kt jln raya yg jam.....










and the 3rd day iaitu 18/9/2011 gi umah makcik husband aku kt senawang.....tp time ni tkde gmbr pun sbb aku malu sikit nk ambik2 gmbr ni......kalo ngan sedara mara aku tk segan sgt aku ambik gmbr......tp ngan sedara mara husband mcm segan sikit nk bergmbr2 ni.....so gmbr yg ada cuma gmbr aku berpossing ngan baju raya....gmbr ini diambil oleh husband di rumah......








dan gmbr2 terakhir di bawah di pulak adalah gmbr2 weekend ari tu semasa family aku dtg beraya ke umah aku.....see dh abis raya baru family aku sempat nk dtg beraya umah aku.....tu pun kebetulan ari sbtu mlm tu ayah aku nk belanja mkn kt restoren umai d' lake kt putrajaya......tu yg sblm ke putrajaya aku paksa family aku singgah beraya umah aku......alasan sbb kuih raya umah aku masih byk lg.....tp dorang dtg pun kuih raya tk abis gak sbb nye disamping kuih raya aku ada gak sediakan juadah sampingan.....antara juada nye ialah:
kek batik,tau fu fa,french fries dan crab ball.....



tergoda tk tgk kek batik ni.....sedap kek batik ni.....wat nye pun senang.....cuma agak mahal la modal nye.....nnt aku wat satu entry bg resipi kek batik ni eh.....entry ari ni u all layan gmbr2 kt bawah ni dulu.....







yg ni lak gmbr semasa we all mkn2 ngan family aku di umai d lake putrajaya.....tp gmbr2 semasa mkn2 ni tkde kt aku.....ada kt kamera tunang adik aku....nnt dh dpt copy aku wat entry psl mkn2 ni lak.....




maka berakhir la sudah cite2 raya aku utk tahun ni.....aku rasa mcm meriah sikit raya thn ni berbanding thn lps.....wlp 1st day raya thn ni beraya di kmpg hubby yg tk semeriah beraya di kl tp suasana kemeriahan raya tu aku dpt rasai pada minggu k2 dan minggu2 terakhir raya.....yg best thn ni husband aku sgt2 sporting join raya ke umah sedara mara aku....kalo mcm thn lps husband agak bising gak la sbb byk umah nk kena gi beraya tp alhamdulillah thn ni husband dh leh terima budaya family aku yg suka beraya gi umah sedara mara.....dan thn ni gak segala hajat yg aku teringin nk mkn tercapai semua nye.....aku dpt mkn laksa johor,nasi dagang,lontong dan sambal ikan bilis,satay dan tentu nye lemang.....





ni gmbr lemang yg aku beli di bandar tun hussein onn gara2 aku tiba2 mengidam nk mkn lemang......u all boleh baca kt entry ni........




ok la aku nk out dh ni......nk terjah blog2 org lak....biasa la skrg kan ngah tkde keje.....tu yg wat keje sendiri je ni......hehehe.....sekian......wasalam semua......




p/s:aku dh start diet balik ni.....risau la badan menjadi2 naik ni.....agak nye tu yg sbb nye cik 'P' tu delay.....masuk ari ni dh ari k3 aku diet ngan membawa sendiri mknn dr umah.....jimat pun jimat.....


0 comments:

Post a Comment