Monday, October 10, 2011 - 0 comments

6 haRi Lg........

salam semua.....aku ngah lemau sgt2 ni......lemau sbb weekend baru2 ni busy ngan kenduri ibu ayah aku nk gi mekah.......byk sungguh dugaan ibu ayah nk gi menunaikan haji kali ni......apa2 pun kami anggap semua nye sebagai dugaan untuk ibu ayah menjadi tetamu Allah......tk tau la nk cite ke tk dlm blog psl masalah2 yg dihadapi oleh ibu ayah utk gi mekah ni.....tgk la kalo ada mood nnt aku cite eh......now nk cite psl yg berkaitan ngan tajuk kt atas tu.....6 ari lg genap 2 tahun aku dan suami disatukan dgn ikatan suami isteri.....mcm tk caya je pejam celik pejam celik dh 2 tahun kami kawen.....masa berlalu begitu pantas dan tk terasa dh 2 tahun kami melalui fasa suami isteri ni.....




tiba2 ari ni terasa mcm nk baca balik entry lama2 psl wedding kami 2 tahun yg lepas.....bila baca psl entry2 wedding tu tiba2 rasa mcm nk putar balik masa pd 2 tahun yg lepas.......hehehe.....hmm actually tkde planning apa2 lg ni nk celebrate 2nd anniversary kami ni.....sbb skrg ni kan ngah busy ibu ayah nk gi haji.....so byk masa we all spend gi ulang alik umah ibu ayah la tgk preparation mereka.....lgpun tarikh penerbangan ibu ayah tk kuar lg......tu yg takut nk planning mcm2 utk anniversary kami ni.....mn la tau kan planning mcm2 kan tiba2 tarikh penerbangan ibu ayah kena ari anniversary we all.....



actually ada la beberapa cadangan yg we all ada plan sblm ni.....antara nye we all ada plan nk gi bercuti......maybe gi dekat2 je.....PD ke.....melaka ke......plan nk gi bercuti ni tiba2 terlintas dlm kepala otak ni last week sbb bila aku kira2 balik kebetulan time anniversary kami tu betul2 seminggu selepas aku period.......kalo ikut kan seminggu selepas period sgt2 sesuai la kan kalo sesiapa nk 'berusaha keras' utk dpt anak ni......sbb tu we all plan mcm nk gi bercuti sbb mana tau we all memerlukan 'suasana baru' utk 'berusaha keras' ni.....tu pun atas cadangan yg dicadangkan oleh pak ngah aku.....tp nk gi bercuti dan tido hotel ni kan kena book awal.....kami mcm tk berani nk ambik risiko main terjah je......nk book awal takut last minute kena cancel lak sbb takut kalo2 tarikh penerbangan ibu ayah kena tarikh anniversary kami.....




kalo korang nk tau pihak tabung haji ada ckp ada kemungkinan tarikh penerbangan akan kuar last minute....sbb tu dorang suruh prepare je.....sbb mmg ada kes kwn ibu......tarikh penerbanganm ari ahad smlm, tp ari rabu ari tu baru dia dpt tau psl tarikh penerbangan tu.....pastu ari jumaat baru tau masa penerbangan.....sebaik kwn ibu dh prepare awal.....so tk ar kelam kabut sgt......sbb tu aku dan adik beradik aku yg lain pun skrg ngah wat langkah berjaga2 takut2 akan jadi mcm kes kwn ibu tu......so kami semua tk leh la nk wat apa2 aktiviti yg diluar dr kwsn kl dan selangor dlm masa terdekat ni.....so kalo we all suami isteri plan nk gi bercuti pun tk leh la sbb sure kalo nk gi bercuti sure nk bercuti luar dr kl dan selangor......tp kalo PD tu tk ar jauh sgt kan.....tp ntah la hati ni kuat mengatakan TIDAK utk gi bercuti dlm masa terdekat ni......




pastu sblm plan bercuti ni kuar dr fikiran kami ni, kami ada gak plan nk wat mkn2 kt umah kami.....mcm tahun lepas.....tp plan thn ni tk ar jemput ramai mcm thn lps.....thn ni plan mcm nk wat mkn2 jemput ibu ayah dan adik beradik aku,adik beradik husband yg ada kt kl,jiran terdekat,kwn2 opis dan kwn2 yg rapat......tp memandangkan kes ibu ayah tarikh penerbangan gi mekah bila2 masa akan kuar so terpaksa gak cancel hasrat nk wat mkn2 tu.....



dan akhir sekali aku plan ari sabtu tu aku nk wat kek sendiri then ari sabtu mlm tepat kol 12 nk potong kek sama2 ngan husband......then ari ahad ari anniversary tu nk gi dinner berdua ngan husband.....cadangan husband nk gi dinner kt flaming steamboat tempat favorite husband......cadangan ni mcm boleh pakai gak kan.....cuma nk dinner kt flaming tu pun kena book table awal.....tp rasa nye sehari sblm pun leh book kan.....so kalo ari sbtu still tk kuar tarikh lg ari sbtu tu still leh book table lg......kira nye utk cadangan yg ni still leh dipertimbangkan lg kot.....




apa jua plan utk celebrate 2nd anniversary kami ni terpaksa kena tgu ari sabtu ni la.....senang cite nk celebrate 2nd anniversary kami kali ni kena wat last minute je la......tkpe la celebrate tu tk penting yg penting keberkatan rumahtangga yg kami harap kan.....dan bg aku cukup la sekadar suami ingat tarikh keramat tu dan aku pun ingat tarikh keramat tu sampai bila2 pun sudah memadai.....semoga rumahtangga kami sentiasa memperolehi keberkatan dan kerahmatan drp ilahi.....semoga jodoh kami kekal sampai ke nafas terakhir kami.....dan semoga rumahtangga kami sentiasa dimurahkan rezeki......




ok la dh nk dekat kol 1 ni.....nk join opismate gi lunch.....ari ni aku tk bawa bekal pun......tk larat nk masak pg td.....so esok baru start balik program diet aku ni.....dh 3 ari dh ni program diet aku dh lari ni.....dok tibai masuk mcm2 mknn dlm perut ni......esok kena start balik la diet......have a nice day kwn2......sekian.....wasalam......




p/s:teringat 2 tahun lps lg 6 ari nk kawen ni, sempat lg tu gi kenduri kawen kwn2 aku.....gi lak tu ngan encik tunang (gelaran encik suami 10/10 2 tahun yg lepas)......org kata lg dekat tarikh kawen lg la tk leh jumpa ngan bakal suami......tp aku main langgar je pantang larang org tua ni.......hehehe......

0 comments:

Post a Comment