Tuesday, October 18, 2011 - 2 comments

oUr 2nd aNNiVerSarY

salam semua.....16/10/2011 alhamdulillah genap 2 tahun usia perkahwinan kami......mcm tk caya je dh 2 tahun dh kami melayari bahtera rumahtangga yg penuh dgn onak dan duri ini.....tahun k2 perkahwinan kami ini diawal nye kami diduga dgn dugaan yg cukup berat dan sgt memberi pengajaran kpd kami dan akan sentiasa menjadi memori yg akan kami kenang sampai bila2.......tahun k2 perkahwinan kami ini gak sekali lg kami diberi peluang dan rezeki utk honeymoon wat kali k2.......kalo ikutkan byk sgt memori2 indah yg berlaku utk tahun k2 perkahwinan kami ini sehingga tk sedar tahun k2 tu berlalu dgn begitu pantas sekali......




kalo thn lps masa 1st anniversary kami, kami celebrate ngan wat kenduri doa selamat sekali ngan open house dan house warming, thn k2 anniversary kami ni kami celebrate ala kadar je......memandangkan aku agak busy ngan preparation mak ayah aku nk gi haji so terpaksa la celebrate apa yg sempat.......thn ni nye anniversary tk plan awal pun nk celebrate apa.....semua nye berlaku secara last minute......semua nye di plan 2 3 ari sebelum tarikh anniversary......wlp preparation last minute kami tetap rasa meriah anniversary kami kali ni......kami juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kpd ibu dan ayah aku kerana last minute bgtau nk belanja kami semua mkn seafood......




actually tk terfikir pun yg ibu ayah akan belanja mkn........ingat we all celebrate berdua je ari ahad tu......pastu minggu lps ibu call ajak kuar mkn ari sbtu mlm......plan asal nk gi mkn ikan bakar kt bukit ampang........aku pun tk tau wujud nye kedai ikan bakar kt bukit ampang......ada kwn abg aku yg suggestkan......sekali dh sampai bukit ampang kedai tutup lak........last2 fikir punya fikir husband aku suggestkan gi restoren cerana je......so ke restoren cerana la kami sekeluarga.......dr nk mkn ikan bakar terorder seafood lak......sudah nye melantak seafood la kami sekeluarga......kami order sotong goreng tepung,udang butter,ketam goreng bercili,siakap 3 rasa,tomyam campur,kangkung goreng belacan dan tauhu sizziling.......ambik ko mkn sampai tersandar masing2.......



gmbr2 kt bwh ni antara gmbr2 semasa kami mkn kt restoren cerana ari sabtu ari tu.......actually gmbr2 ni semua aku cilok dr fb adik aku......byk lg gmbr sebenar nye......tk larat la aku nk download dan upload byk2 gmbr tu so aku upload mana yg aku larat je la eh........


mcm pengantin baru tk kami......hehehehe gedik lak aku rasa.......bila mkn kt restoren cerana ni,teringat lak kenangan 2 tahun yg lepas di mana sehari selepas majlis persandingan kami,ibu ayah belanja kami semua satu family mkn kt restoren cerana ni.......time tu kami betul2 masih dlm aura pengantin baru lg.....so antara salah satu sebab we all pilih tmpt ni utk mkn malam kami ari tu ialah nk mengimbau kembali kenangan 2 thn yg lps.....
->>dok cari gmbr time mkn kt restoren cerana 2 tahun yg lps tu tp tk jumpa lak......nnt dh jumpa aku upload eh......nnt leh la bandingkan gmbr 2 thn yg lps dan skrg......




lps mkn kt restoren cerana tu kami pun terus balik umah.......tepat kol 12 mlm wish hepi anniversary antara satu sama lain then potong kek.....special nye thn ni kek anniversary kami kali ni,kami wat sendiri tau......kek dan coklat topping aku yg wat......manakala bab deko2 kek husband aku yg deko.........


ni lah kek anniversary kami thn ni........al maklum la kek dan hiasan wat sendiri........so tulisan pun mcm cakar ayam je......word 'happy' jelas pastu word2 yg lain dh lintang pukang dh.....tkpe la asalkan puas sbb kami berdua berjaya menghasilkan kek anniversary dan hasilnye juga kwn2 opis aku yg mkn kek coklat ni semua ckp sedap.....alhamdulillah......
->>tiba2 rasa mcm nk business kek lak.......hehehe......




ni kek anniversary tahun lps......ni kek secret recipe......mmg berbeza sungguh la ngan kek buatan sendiri di atas tu......hehehe.....






konon acara potong kek la ni......kami berdua je masa acara potong kek ni........




selain kek,aku ada gak wat kek batik.....dan plan nk wat kuah durian mkn ngan pulut sbb ari tu husband sibuk dok sebut nk mkn durian......pg sabtu tu konon aku gi la carefour sorang2 cari durian konon nk wat suprise kt hubby sekali ambik ko dok wat kek coklat dan kek batik dah petang.....lps asar dh nk gerak gi umah parent aku......sudah nye kuah durian terpaksa tangguh wat ptg ni......nk wat ari ahad tu hubby ckp tk nyah la sbb dh byk mknn ngan kek coklat dan kek batik lg.......hubby suruh wat ptg ni je......sekejap je pun nk wat kuah durian dan pulut tu........




pastu ari ahad tu mmg hubby bg aku cuti dr wat keje2 umah termasuk la masak memasak......so ari ahad pg tu kami tk breakfast sbb masing2 bangun lmbt (faham2 je la kan kalo dh nama pun anniversary.......hehehe.....) tgh lak lunch ngan nasi dan lauk lebih ari sabtu pg dok panas kan balik elok lg......dan dinner nye lak hubby ajak mkn kt luar.......hubby suruh pilih aku nk mkn kt mana......so ngan senang hati nye aku pilih restoren mohd chan abdullah kt bandar baru bangi......aku pilih restoren ni sbb dim sum dia sgt2 la sedap........pastu aku suka ikan siakap goreng 3 rasa serta chicken lemon dia......tp tu ar ari tu aku agak kecewa sikit ngan chicken lemon dia.......tk sesedap mcm aku mkn sblm ni......tk tau la knp......rasa mcm ayam tu dorang dok panaskan lebihan ayam sblm2 ni......ayam dia keras.......




restoren mohd chan abdullah......



time kami dtg tu ramai sgt org......yg reserve pun ramai......sebaik ada lg meja kosong utk kami......tp kena mkn kt tgkt atas la......tp aku suka mkn kt tgkt atas sbb selesa sikit tk crowded sgt......pastu kt atas siap ada surau lg.....kebetulan kami sampai tu ngah maghrib,so solat maghrib sekali la kt sana.....




kt atas tk ramai sgt time ni tp byk meja yg dh reserve.........




ni list food yg kami order......
 

baby kailan ikan masin.......




siakap goreng 3 rasa.......



our juice......jus epal asam boi,jus laici dan air suam......




ni yg plg aku suka........dim sum cendawan.....










akhir sekali wajah kami berdua sempena ulangtahun perkahwinan kami yg kedua ini.......




itu je la agenda kami sempena 2nd anniversary kami ni.......thn ni aku kata ngan husband utk anniversary aku tk nk hadiah2......cukup la sekadar aku wat husband aku happy dan bahagia.......dan husband aku wat aku bahagia dan happy.......diharapkan dgn usia perkahwinan kami 2 tahun ni dpt mematangkan lg diri kami berdua......semoga rumahtangga kami ini sentiasa diberkati dan dirahmati.......diharapkan juga kami suami isteri sentiasa dimurahkan rezeki dan dikurniakan tubuh badan yg sihat........akhir kata dr aku utk entry ari ni......



saya sayang sangat suami saya.......kerana beliau adalah nadi dan nafas hidup saya.......beliau adalah suami,kwn serta sahabat yang sangat2 memahami diri saya ini.........beliau adalah seorang suami anugerah terindah dr ilahi buat diri ini........



sekian.......wasalam.......



p/s:23hb ni ibu ayah aku insyallah akan berlepas ke mekah utk menunaikan ibadah haji.......semoga Allah permudahkan segala ibadah haji ibu dan ayah aku........semoga ibu dan ayah selamat pergi ke tanah suci mekah dan selamat kembali ke tanah air......amin.........

2 comments:

Post a Comment