Wednesday, July 22, 2009 - 0 comments

HIV TEST

"Semua Jabatan Agama Negeri telah mewajibkan bakal pengantin untuk menjalani Ujian Kesihatan HIV. Ujian mestilah dilakukan di Hospital Kerajaan dan Klinik Kesihatan Kerajaan. Ujian di hospital dan klinik swasta TIDAK diterima. Borang ujian boleh didapati di Pejabat Agama. Harga borang dalam lingkungan RM5.00-RM10.00 setiap satu.".......petikan diambil drp JAWI.....

so aku ngan tunang aku pun wajib la buat ujian hiv ni....kira nye ujian hiv ni adalah salah satu prosedur terawal yg kena buat selain kursus kawen...kalo tk borang nikah pun tk leh nk proses...dlm website jawi ada la senarai klinik2 kesihatan yg boleh buat ujian hiv ni....

plan awal aku ingat nk buat kt klinik kesihatan bandar tun razak....buat sendiri je tk buat sekali ngan tunang....pastu klinik tu boleh buat dr kol 2 smpi kol 4 ptg je....so nk tak nak kena ambik 1/2 day la ni...

huhu sekali ada member aku bgtau nk buat hiv test ni kena buat appoitment dulu....mak ai dh mcm kes berat ni.....tkpe2 relax2....call klinik dulu tny...1st try call yg kt klinik bndr tun razak...confirm kena buat appointment...ok try klinik lain lak....try call klinik sg.besi....huhu sama gak....kena buat appoitment gak...tp sg.besi ni ok sikit la at least leh buat appoitment melalui telefon...tkpe2 jgn tergesa try call klinik lain lak....try call klinik kesihatan dbkl....

alhamdulliah Allah permudahkan jalanku...klinik kesihatan dbkl tk perlu buat appoitment....tp ujian hiv hanya ada setiap ari rabu dr pg smpi ptg....wlp 1 ari je dlm seminggu tp kira ok la tk yah buat appoiment...pastu pg dr kol 8.30...lg sng keje aku tk yah apply 1/2 day just ambik timeoff je.....so aku pun ngan bermurah hati nye bgtau member aku yg klinik dbkl tk yah buat appoitment...so member aku ngan happy nye pergi la buat ujian tu last week...mmg btl jangkaan aku tk perlu ambik 1/2 day....sbb member aku kata dtg awal2 kol 8 mmg tkde org lgsg...kol 9 dh setel...

so tanpa membuang masa call tunang aku....then cite la kt dia...dia pun sgt happy sbb tk yah buat appoitment...tanpa disangka2 dia pun setuju nk buat ujian hiv tu sama2 ngan aku ari ni....

so tanggal 22/7/2009,aku ngan tunang aku dr kol 8 dh terpacak kt klinik dbkl tu utk menjalani ujian hiv....serius aku ckp...tk smpi 1/2 jam je buat ujian tu...kol 8.45 semua nye dh setel....alhamdulliah semua nye dipermudahkan...dpt pun doktor yg baik sgt....tk sombong pun...tq Dr.Ahmad Zaidi Bin Zainal Abidin....


ini la dia Klinik Kesihatan DBKL



we all menunggu utk dipangil utk buat ujian hiv


jariku dicucuk....


result:alhamdulliah dua2 negatif

alhamdulliah settle dh 1 part....lps ni ingat jumpa imam jurunikah kt masjid umah aku pulak....semoga semua nye berjalan lancar jugak....amin....

0 comments:

Post a Comment