Thursday, July 23, 2009 - 0 comments

mOOd aKU aRi Ni.......mCm haMpeH je.......

huhu tk tau la knp ari ni mood aku mcm hampeh gile je rasa.....panas je hati ni....kepala berserabut.....mcm2 la lg....

pg2 je td hati dh panas ngan bas kt umah tu....1/2 jam tunggu bas tk dtg2....huhu nk tak nk terpaksa naik cab....huhu melayang la duit aku....dh la aku dlm proses berjimat cermat ni....sbb bas bajet lari....kalo bas kt umah dh lmbt,so lrt n bas kt bukit jalil pun akan lmbt la....so terlambat la 10 minit aku masuk opis....

masuk2 opis je dpt cite yg kurang enak pulak....psl bos marah2 sbb staff dtg lmbt (tp ni bkn kes staff dtg lmbt ari ni,ni kes smlm)....ntah la tiba2 aku terasa yg aku ni slh sorang staff yg selalu dtg lmbt....ok aku ngaku yg smlm aku dtg lmbt...tp smlm aku dtg lmbt sbb aku dh ambik timeoff utk pergi klinik buat hiv test (adakah ni jugak dikatakan dtg lmbt??????so apa faedah nye timeoff tu?????).....ke ada org tk puas hati ngan aku sbb balik sharp kol 6....blk lmbt2 pun ada ke dpt OT.....

ok aku akui aku memang kena balik sharp kol 6.....bkn saje2 tp terpaksa.....aku balik naik public transport.....dh la kt TPM ni kol 6 lebih bas dh susah nk dpt....kdg2 aku terpaksa jln kaki dr TPM ke bukit jln....tp cuba bygkn kalo aku balik kol 6.30 or kol 7....mcm mn aku nk jln kaki time2 mcm tu....kalo kol 6 tu ramai la gak org yg jln kaki or tgu bas.....ok utk pg lak,aku sedaya upaya keluar umah awal sbb nk smpi opis awal...yup memang aku berjaya dtg sharp kol 9 atau 10 minit sblm kol 9.....tp fhm2 je public transport....sometime ok,sometime problem....kalo problem tu yg kdg2 aku terlewat 10 or 15 minit....

tp keadaan mcm ni aku terpaksa bersabar utk 2bln lebih je...lps dh kawen nnt husband aku yg akan antar...sure dtg awl sbb husband aku masuk keje kol 8....kalo dorang nk srh balik lmbt pun boleh sbb husband yg dtg ambik....tp kalo tkde apa2 kt opis tk kan lak aku nk balik lmbt....better balik awl,byk lg keje umah boleh buat.....

bg aku konsep aku senang,ada keje tk kesah kalo balik lmbt,tp kalo tkde keje knp perlu buang masa dok lama2 kt opis....hmm psl dtg sharp kol 9 tu mmg aku tk leh komen apa2....nk tak nk terpaksa ikut....so aku akan try utk dtg awl....

hmmm tu cite psl opis....1 lg benda aku angin ari ni psl tunang aku.....org laki ni memang suka ambik mudah ke psl persiapan kawen ni?????....bg dorang 2 bln 3 minggu 3 ari bersamaan dgn 6 bln ke???????.......ke org pompuan yg terlebih kalut psl persiapan kawen ni?????????.....huhu ni dh hjg bln 7....bln dpn bln 8 dh bulan puasa....lps puasa = raya = aku kawen......sempat ke nk buat persiapan ni.....

tp selepas dpt khidmat nasihat drp member aku yg baru je kawen yg jugak sorang laki baru la hati aku lega.....hmmm biasa la hny org laki fhm prsn org laki dan hny org pompuan fhm prsn org pompuan....so antara kata2 nasihat dr kwn aku....

#mmg majoriti lelaki akan wat mudah bnder tuh..
#mmg kebiasaan, pompuan akan 3 kali ganda risau dr laki..
#perkahwinan nie..kan ker suruhan Allah..insyaallah Allah akan tlg.. kita nk buat sesuatu yg baik.. jgn la kita simpan niat utk betul2 jdkan majlis tu sempurna....nmpk megah kepada org rmi..nanti kita yg stress terlbih,tu yg hilang seri muka..
#laki2 nie..biler pompuan bebel2 tuh..akan wat dier stress....stress dlm diam.. bnder tu wat otak dier lg lambat nk pkir...

huhu ada kebenaran gak kata2 drp member aku tu....so lps ni no stress2 lg...nnt kawen muka hilang seri.....hehehehe....

so apa yg mampu aku buat skrg ni...berdoa semoga semua nye berjalan lancar dan dipermudahkan segala urusan aku....amin.....

0 comments:

Post a Comment