Monday, July 13, 2009 - 0 comments

ShOppInG fOR mY WeDdiNg wiTh My FiAnCE......

Last weekend ari tu aku keluar dating ngan tunang aku untuk shopping brg2 hantaran kami....konon nye ambik peluang time mega sale la....tp mak ai ramai nye org tk yah ckp la...aku ni lak jenis cerewet bab2 beli brg ni so tunang aku terpaksa bersabar je la ngan perangai aku ni....hehehe....

Mula2 tu mood aku nk keluar dating ni agak tercalar disebabkan oleh satu perkara yg ntah la tk tau nk salah kan sapa....cite nye begini.....mlm sblm nk keluar dating tu,aku dpt sms dr tunang aku....

tunang: Yang abg main takraw mlm ni...sok abg tepon syng nk gerak kul bpe...
tp pg abg nk tlng membe amik mesin basuh jap kt s.alam
aku : la abis tu nak pi kol berapa....lmbt2 nnt ramai la org....jln jam...
lgsg tk dpt nk beli apa2...ari tu kta boleh nk kuar mgu ni last2 jd
mcm ni
tunang: Sbar....pepagi kedai pun tk buka lg...jgn cepat nk marah...pg2 jap je
amik brng...


huhu time tu aku dh tkde mood dh nk keluar....tp bila ckp kt dlm phone,tunang aku explain yg dia akan gi s.alam tlg kwn dia tu pg2 kol 7 and janji akan balik sblm kol 10...so sejuk gak la hati aku ni....

So esok nye we all keluar dlm pukul 11 pg....mula2 gi jusco dulu....tgk brg2 kt sana....tp memandangkn tkde brg yg berkenan,we all terus gerak ke sogo n jln tar...time smpi kt jln tar dh kol 12.30....mak ai jln jam time tu tk yah ckp...utk tdk memeningkn kepala,we all decide utk parking je kt semua house...so jln kaki la ke sogo...



we all get ready for shopping


kesesakan di jln tar

1st we all gi beli jam for my fiance....sebaik tunang aku dh gi survey dulu jam mana yg dia berkenan 2 3 ari sblm we all kuar...so sng sikit la keje we all....just gi tmpt tu ambik n bayar je....

Then cari perfume utk aku n tunang....mak ai bau satu2 perfume smpi tersumbat hidung we all...tunang aku smpi nk termuntah dh bau perfume2 tu....akhir nye dpt jugak perfume yg kami berkenan...

After that aku ajak cari handbag lak....time ni mmg agak kritikal gak lak....ye la org ramai,aku lak cerewet byk yg tunang aku suka tp aku tk suka....last2 tunang aku dh tk larat sgt dia srh aku cari sorang,dia cari port yg sesuai utk duduk...dia kta dh jumpa baru pgl dia...huhu kesian lak aku tgk....tp standard la nk cari handbag ni kena la cari yg btl2 (hanya org perempuan saje yg fhm)...akhir nye hampir 1 jam dok belek2 aku jumpa jugak handbag yg aku berkenan...

Lebih kurang kol 3 baru la setel semua nye brg2 yg we all nk cari kt sogo...aku ajak tunang aku gi masjid india pulak nk cari sejadah....tp melihatkan keadaaan tunang aku yg btl2 dh penat,aku pun ngan rasa simpati ajak la dia gi mkn...sejadah tu kemudian la aku gi beli sendiri....



jam,perfume,handbag

So destinasi kami seterusnye ialah gi mkn....mula2 aku ingat nk ajak gi mkn kt tmn warisan kt putrajaya tmpt we all sll gi mkn,tp memandangkn masing2 dh kebulur,we all decide gi mkn kt hentian awang besar kt lebuhraya kesas je...plan nk mkn satay mcm biasa la kalo gi mkn kt awang besar....tp tunang aku kebulur nasi,so we all pun try la mkn kt 1 restoran ayam kampung...hmmm not bad gak lauk2 kt restoran ni,tp byk lauk dh abis (ye la dh kol 4 time tu,mn ada org lunch kol 4)...apa2 pun ayam kampung goreng dia mmg sedap...

Lepas mkn,destinasi seterusnye ialah ke kedai perabot...ingat nk cari sofa utk umah sewa kami nnt...tp dh smpi kedai perabot tu lain lak cite nye...mula2 we all gi kedai perabot cavenzi dkt puchong...huhu rupanye sofa yg we all nk tu tkde kt puchong,ada kt cawangan selayang....tp staff cavenzi tu ada buat ofer kt we all utk set katil...tp aku ckp ngan dia yg we all tk leh nk beli katil skrg sbb our weeding on october....pastu staff tu ckp we all boleh book mana2 katil yg we all suka dgn harga ofer,just byr 30% and no interest...tunang aku sgt la suka dngr ofer tu sbb kalo kt courts mammoth sure akan kena interest nye kalo nk buat mcm ni...so apa lg drp nk cari sofa,we all ubah fikiran cari katil...

destinasi seterusnye....kedai perabot cavenzi

Maka agenda memilih katil dimulakan....huhu ingat senang je nk cari katil,rupanye2 ada konflik gak....mcm biasa aku ngan sikap cerewet aku,4 5 kali dok belek2 still tk berkenan gak....tunang aku ajak gi cavenzi cwgn lain lak...mula2 nk gi kt sri kembangan,mak ai jln jam lah pulak....so we all gi cavenzi yg kt desa petaling....kt sini ada yg aku berkenan,tp tunang aku lak yg tk berkenan....smpi kn staff kt cavenzi tu ckp....."you all discuss dulu,after dh decide nk ambik yg mana baru pgl i"....



pilihan pertama



pilihan k2



pilihan k3
* alamak muka my fiance dh mcm bengang...kena cepat decide pilihan mana nak....huhu
*

Akhirnye selama sejam we all dok belek2 n bincang,we all pun decide utk ambik 1 set katil yg btl2 menepati citarasa kami b2...huhu tq to staff cavenzi krn sabar melayan kerenah kami b2 ni...Keluar dr cavenzi dh kol 7.30...memandangkan masing2 dh kepenatan,we all pun decide utk balik umah masing2....

* Huhu penat sgt ari tu but puas sbb byk gak benda yg dh setel....this week nk kuar lg but this time kuar ngan my sis je...lg sng shopping ngan org pompuan ni...hehehe...*

0 comments:

Post a Comment