Friday, April 23, 2010 - 0 comments

mY nEw woRksTatioN.........

salam semua....yeah akhir nye ari ni ari jumaat....ari yg akan dinanti2 oleh aku setiap minggu mulai minggu ni.....sampai bila nak mcm ni hmmm tk tau la.....setiap ari dari ari isnin hingga jumaat bangun tido je fikir psl keje mesti rasa mcm nk menangis.....masuk je opis dlm kepala otak ni dh dok fikir cepat la kol 6....bg sapa2 yg ada facebook aku tau lah mcm mn tertekan nye jiwa aku spjg minggu ni melalui status2 aku yg bak kata hubby mcm org tekanan perasaan....ye mmg aku tekanan perasaan bila berada di opis.....ok let me story one by one what happen....



last week we all budak2 SE (software engineer) dpt arahan kena pindah workstation....dr dlm bilik we all kena pindah keluar....OK SERIUS AKU MEMANG TAK SUKA....WHY????????



sbb mcm dh tkde privasi....ok kalo dok dlm bilik tu aku rasa tenang je nk wat keje....sbb dok dlm tu masing2 wat keje masing2....tkde org lalu lalang depan belakang kita.....so kalo kita wat keje pun tkde la org nk tengok and kita tk rasa terganggu.....pastu kdg2 tkde la tiap2 ari kita akan busy sbb byk keje kan....and ari yg aku tk byk keje pastu tk busy tu la yg kdg2 sambil aku wat keje sambil aku melayan facebook,blog and surf benda2 yg bukan psl keje....ye aku tau tu salah aku tp biasa la kita ni nama nye manusia bukan robot yg nk mengadap keje 24jam....tp kalo time dok dalam bilik SE nk wat benda2 mcm tu aku tk rasa takut tp sejak dok luar ni sikit2 mata kena melilau tgk kiri kanan takut org dok perhatikan kita keje....sampaikan aku kena dengar lagu slow2 je sbb nk alert bunyi org berjalan ke arah aku....even nk ym pun takut2....huhu tk kan selama2 nye aku nk berkerja dlm keadaan mcm ni kan...



selain tu aku juga tk suka dok luar sbb rasa rimas sbb kena bercampur ngan semua org....kalo dok dlm hanya ada budak2 SE je....so time masing2 wat keje suasana pun aman dan senyap je.....tp kalo dok luar ni kalo org2 yg bkn SE dok ngah berbincang2 semua kita leh dengar dan aku rasa mcm terganggu....ye la kalo dua org dok berbincang tkpe lg tapi kalo separuh bincang psl benda lain pastu ada separuh lg dok bincang benda lain.....aku dh rasa mcm keadaan dlm pasar lak......tu blum lg kena dengar bunyi pintu yg sgt kuat bunyi nye bila setiap kali org kuar masuk dan termasuk lah bunyi phone yg berdering2 kalo tidak diangkat....





ni lah bilik SE dulu....skrg bilik ni dh jd bilik teknikal.....







nilah meja aku masa dlm bilik SE dulu....tp skrg dh jd tmpt letak google mini....huhu rindu nye ngan tmpt aku ni.....





bilik yg sangat tenang utk berkerja.....






berbeza suasana kt luar yg terlalu open......




ruang utk org keluar masuk yg betul2 sebelah meja aku je.....





my place......





see kedudukan pc aku....kiri kanan depan belakang leh nmpk apa yg aku ngah wat....




and kt blkg aku tu tmpt my bos.....huhuhu tu yg aku kata kena pandang depan blkg and kena alert org berjalan....tiba2 kalo kita tk sedar tup tup bos dh ada kt blkg kita.....



huhu mesti ada yg kata aku ni mengada2 kan....sbb hal mcm tu pun nk tension2....ok itu semua terpulang pada diri masing2....dh bg aku benda mcm tu yg wat aku tk selesa nk berkerja dan tertekan nk wat mcm mn kan......ye mmg salah aku kalo time keje dok wat benda lain tp mcm yg aku ckp sblm ni aku ni bkn robot yg nk menghadap keje 24jam....dan salah satu sbb aku wat benda2 lain tu adalah utk mengelakkan drp aku mengantuk sampai leh terlelap.....dh lah dok luar ni kalo terlelap pun org leh tau.....arghhhhhhhhhhhh tertekan nye byk benda dh tk leh nk wat sejak kena pindah luar ni.....hmmmmm so utk mencari jalan keluar mybe aku akan cari environment baru....mean keje baru la di tempat yg baru....tp skrg ni nk cari keje ssh lah....aduh makin pening dan tension kepala aku memikirkan nye.....huhu sampai bila harus aku bertahan utk berada disini.......huhuhuhuhu...................


ok lah tu je nk coretkan utk kali ini.....maaf kalo ada yg rasa cite aku kali ni mcm ayat standard 5 tp aku ngah berada dlm keadaan tertekan so tk dpt nk fikir mcm mn nk wat ayat yg cantik2.....aku hanya menaip apa yg terkeluar dlm kepala otak aku ni......just nk luahkan sikit yg terbuku dihati agar dpt mengurangkan segala bebanan yg ditanggung.....kpd sesiapa yg membaca blog aku ni doa2 kan lah semoga aku cepat dpt keje lain ye.....aku tk leh terus berkerja dlm keadaan ketakutan mcm ni.....kalo katakan aku pregnant tk kan aku nk teruskan beremosi mcm ni....rasa takut rimas tertekan....nnt akan effect pada baby......hope kalo aku pregnant aku dh tk keje sini lg dh.....apa2 pun aku akan terus bersabar dan berdoa utk bertahan dok kt sini sementara dpt keje lain....hope aku dpt keje lain ngan secepat mungkin or katakan rezeki aku masih disini aku harap ada lah solution utk aku keluar drp zon ketidakselesaan aku ini....ok semua aku nk stop setakat ini dulu....wasalam semua....



p/s:huhu sejak dok luar ni nk berblog pun susah....hmmmmmmm tertekan tertekan tertekan....tp esok hubby dh plan satu aktiviti utk mengurangkan rasa tertekan aku ni....ekpidisi ke kuala woh tapah....so nntkan cite nye minggu dpn....insyallah....

















0 comments:

Post a Comment