Monday, April 21, 2014 - 0 comments

pArT 4 ~aKtiViTi weeKenD kAmi

Assalammualaikum.....


tk tau nk cite apa.....jom la cite aktiviti weekend kami yg tk seberapa ni.....biasanya setiap sabtu ahad aku jarang masak sbb isnin sampai jumaat dh masak kan,so nk gak rehat dr memasak.....tp kdg2 ari sabtu aku masak gak.....just masak utk bfast je.....tp masak heavy bfast la.....so kdg2 dh kenyang makan heavy bfast,lunch selalu skip.....terus2 mkn ptg......dh mkn ptg mlm dh tk mkn dh......tp kalo tk mkn heavy bfast mmg akan mkn sehari 3 kali la.....bfast,lunch dan dinner.....tp kami akan cuba dinner seawal yg mungkin la......tp yg pasti utk weekend aku masak ikut mood.....kalo aku rasa nk masak aku akan masak.....kalo malas mmg satu hari tu mkn kt kedai je la.....tp sejak tk sihat dr bulan 3 ari tu mmg malas je sokmo.....mkn kedai je la sokmo.....hehe......

selain dr malas dan nk berehat memasak time weekend ni,aku jarang masak weekend sbb every weekend ada je aktiviti yg kami lakukan.....samada aktiviti beriadah,aktiviti shopping atau aktiviti kenduri kendara......mmg tk lekat di umah la kalo weekend.......tp sejak anak dh makin membesar ni lebih tertumpu pada aktiviti beriadah la berbanding aktiviti shopping......bukan apa,anak makin membesar ni mn nk sgt dok dlm stroller or trolly ni.....dia suka berlari berkejaran satu mall......drp aku stress dok kejar dia,lebih baik aku bawa dia beriadah di taman lg bagus.......tp serius sejak anak makin membesar ni aku dh jarang shopping2 ni......lebih gemar shopping online je la.....kalo shopping pun shopping barang dapur yg mmg dh siap2 wat list barang apa yg nk dibeli......sampai supermarket just grab barang yg di list kan je......window2 shopping ni simpan dlm mimpi la......

so weekend baru2 ni mula2 aku plan ari sabtu nk dok umah je sbb husband ckp dia nk wat OT.....so ari sabtu tu aku plan masak mee bandung byk2 sekali utk bfast dan lunch......mlm baru kuar gi mkn.....sekali dh siap2 masak mee bandung dgn kelam kabut je sbb memikirkan kol 8 husband nk gi keje kan tk sempat lak nk bfast,tiba2 husband bgtau dia tk jd ot.....tkde geng.....kwn dia demam.....


sudah.....aku masak mee bandung je.....bajet aku telan je mee bandung tu dr pg sampai ptg.....husband lunch sure mkn kt tempat keje.....aariz pun aku masak mee sup je utk dia telan dr pg sampai ptg......sekali bila husband tk jd ot nk tk nk kena masak nasi gak utk dia......lgpun husband aku tu kena masuk nasi gak.....mula2 husband kata tk payah la masak.....lunch nnt keluar.....tp aku malas nk keluar.....aku nk kuar ptg je.....pastu husband kata tkpe la dia gi beli.....tp tk sampai hati lak....tgk lauk semalam ada balance lg.....aku panaskan lauk smlm,masak nasi dan goreng ikan bilis.....boleh la utk husband alas perut nk tunggu ke ptg......


sekali dlm kol 10,adik ipar aku call ajak gi berkelah kt putrajaya dan gi bawa aariz dan amsyar mandi swimming pool....argh sudah.....aku ni dh la tk masak apa2 lauk ni.....nk bawa bekal apa nye......sekali adik ipar ckp isteri dia dh masak lauk byk....ktorg tk bawa bekal pun tkpe.....tp sedap la kan....org bawa bekal aku tk bawa bekal......last2 husband ckp bawa je mee bandung tu.....kebetulankan aku masak mee bandung tu byk.....husband ckp drp tk abis baik bawa je bekal.....wlp hakikatnya kami nk berkelah di tgh.....mcm tk sesuai je nk mkn mee bandung utk tgh.....tp betul gak ckp husband kalo tk bawa kan sapa nk abiskan....lgpun drp aku dtg ngan tgn kosong,at least ada benda gak aku bawa.....selain tu dlm peti ada balance fries,so aku goreng kasi abis fries tu.....


ktorg gerak dr umah nk dekat kol 2 gak.....smbhyg zuhur siap2 kt umah.....mula2 bajet swimming pool tu buka kol 4.....tu yg kuar lps zuhur.....sekali rupanya kol 5 ok.....jenuh gak la nk dekat 3 jam dok berkelah di tengah panas semata2 nk tunggu swimming pool buka.....owh ye kami berkelah dekat pullman putrajaya lakeside.....actually situ la port aku dan husband bawa aariz beriadah time weekend.....selalu kami akan berkelah seawal kol 7.30pg.....aku bawa bekal bfast yg aku masak...berkelah dr kol 7.30 sampai kol 9.....kol 9 bawa aariz mandi swimming pool dekat kelab sukan ari sebelah pullman lakeside ni.....tp ari tu adik ipar aku kol 10 pg baru cadangkan,nk swimming apa kol 10 pun masih kt umah.....swimming poll ada waktu2 dia open.....ada 3 sesi....pg kol 9-11,tgh 1-3,ptg 5-7....nk mandi tgh panas sgt.....tu yg kami decide mandi belah ptg....tgh berkelah la dulu.....


time ni adik ipar aku tk sampai lg.....dorang kan dok klang.....dh confirm la ktorg yg akan sampi dulu......aku pernah cite dlm blog ni psl pullman lakeside ni.....dia ala ala mcm pantai.....so aariz sampai2 sini dok main pasir je la.....dpt main pasir tk ingat nk mkn lgsg.....husband aku lak konon2 nk main layang2.....sekali tk berangin mcm mn layang2 nk naik.....aku lak bajet mcm artis la dok tepi pantai merehatkan diri.....tp mmg selalu gitu pun.....bila berkelah kt sini.....tugas husband aku lak dok jaga aariz....aku dh penat2 sediakan bekal......sampai sini aku nk berehat2.....


gmbr berkelah dan mkn2 tidak ada.....yg ada gmbr budak berdua ni.....cuaca panas.....dua2 aku bukakan baju.....rimas aku tgk dua2 dok berpeluh pakai baju......aariz lg muka berkilat mcm terbakar.....tp budak dorang ni bukan reti cuaca panas ke apa.....lg dilarang main kt tempat panas lg tu dorang dok main kt situ......

biras aku bawa bekal nasi lauk gulai ayam pencen,ayam goreng,ikan goreng dan sayur campur.....siap ada buah pelam dan colek lg wat pencuci mulut.....aariz dan amsyar bukan nye nk mkn.....dorang dok ngadap fries yg aku goreng tu je.....lantak la anak....sekali sekala boleh la nk lantak fries tu.....tgh tu ktorg dok melantak mkn nasi dulu.....ptg tu kt swimming pool baru ngadap mee bandung aku.........
 gmbr dorang swimming....amsyar tu 1st time swimming kt swimming pool.....tu yg excited tu.....aariz yg selalu swimming pun excited gak......tp tk lama kami kt sini.....sejam je sbb ari dh nk hujan.....aariz mcm biasa diangkat naik nk bilas badan dok meronta2 tk nk.....
lps2 bilas badan,dok berborak2 jap kt enterance swimming pool tu pastu gerak balik......time gerak balik tu hujan lebat.....aku ckp ngan aariz kita balik umah ye mlm nnt kita kuar mkn.....punya la dia mengamuk.....padahal time tu dia dh penat+ngantok.....dia sanggup tahan mata tk nk tido semata2 tk nk balik umah.....sampai tersengguk2.....bila ktorg betulkan kepala dia, punya la marah dia.....kelakar aku tgk.....suruh sandar kepala tk nak....sanggup tersengguk2 tido.....last2 aku ckp ngan husband kita terus gi dinner je la.....dh alang2 nk sampai umah pun nk dekat kol 7.....balik umah nnt confirm malas nk kuar balik......kami ke jusco cheras selatan je.....maghrib dulu pastu baru gi mkn......
 kami mkn ni.....kenny roger ni pun beli voucher kt groupon......amboi mkn kenny roger pun ber voucher bagai.....over tau......harga voucher tu rm38 utk 2 set....1 set,set quarter meal.....1 set lg set porridge.....set porridge tu ada satu mangkuk porridge,ayam quuater,satu side dish dan muffin.....selain 2 set tu,ada gak disertakan satu set pilih nk sosej or fish ball dan 2 set ice cream.....air byr asing.....harga asal rm64.85+harga air rm18 total 82.85.....tp ngan voucher ni kami hanya byr rm56.....ok la berbaloi la.....patut la aku tgk ramai yg dok mkn ari tu masing2 pegang kertas groupon.....ramai yg dok beli vouher ni gak la.......ikutkan kalo mkn weekend kena booking dulu.....tp sbb masa aku gi ari tu kebetulan org tk ramai lg.....ada meja kosong so tk perlu booking.....
 
 abis dh cite ari sabtu.....ni cite ari ahad lak....ari ahad smlm mmg satu hari aku tk masak....pg2 dh gi bfast kt mcd sbb aku teringin nk minum kopi mcd.....lama dh tk minum kopi mcd.......


ktorg gi mcd bandar tun hussein onn....kt situ ada playground.....aariz nmpk playground mmg tk ingat nk mkn la.....siap tk nk balik lg.....tp mmg kena balik la sbb ktorg nk siap2 gi kenduri kawen lak kt bangunan sapura......dekat je ngan umah ktorg......


kt kenduri kawen.....dewan dia dh la luas.....super aktif la aariz dok berlari2......tk larat nk kejar.....kenduri kawen ni anak kwn mak aku.....so ktorg gi 2 kereta la.....satu family aku.....satu kereta mak,ayah dan adik aku......

dr kenduri kawen terus balik umah sbb ari dh nk hujan......balik umah hujan2 sedap la kami membuta.....kol 6 kuar gi mkn pizza kt warta bangi......dr ari khamis lg aku dok teringin nk mkn lasagna.....ari ahad baru dpt mkn.....mula2 nk mkn kt jusco cheras selatan......renovate pulak......nk gi mines confirm jem......nk mkn kt alamanda pun ngah renovate......google punya google last2 jumpa lokasi yg terdekat dan tidak jem adalah di warta bangi......kira 1st time aku masuk warta ni......tp tk sempat nk jelajah satu warta sbb kejar nk solat maghrib......


gitu la cite weekend kami kali ni.....actually jarang aku dok cite psl aktiviti weekend kami dlm ni sbb malas nk ambik gmbr......kebetulan weekend kali ni aku rajin lak nk ambik gmbr......dpt la jadi bahan utk update blog ari ni......lps ni akan cuba merajinkan diri ambik gmbr supaya dpt di update cite aktiviti weekend kami.....tkde gmbr rasa mcm tk syok lak nk cite......takut jadi syok sendiri......ok la dh letih menaip......nnt aku update cite lain lak ye......


Assalammualaikum........


p/s: lmbt nye gaji minggu depan......tk sabar nk shopping baju raya ni.....tailor pun dh dok tny bila nk antar kain......tu yg kena start shopping kain nk wat baju raya ni......korang dh beli baju raya blum.....ke dh siap tempah.....ke aku ni yg ketinggalan.......









0 comments:

Post a Comment