Tuesday, April 1, 2014 - , 0 comments

maKaN-mAKaN seMpENa biRthDaY - Verandah Restaurant Cyberview Resort & Spa, groupon voucher

Assalammualaikum.....

sori la ye sbb masih lg bercite psl birthday yg lama dh lepas tu.....biasa lah tahun ni kan special sikit birthday disambut.....tu yg cite byk part tu.....yg ni adalah part yg terakhir......masih lg berkisar psl mkn....aku kan suka mkn.....terutama yg berkonsepkan buffet di restoren mewah......saya bukan yg jenis mata duitan tp part makan ye saya mengaku saya sedikit mata duitan.....kalo org ajak gi mkn tempat mahal2 ni tk pernah tolak.....diet pun sanggup diketepikan.....tp jgn lah salah faham.....ini tk bermaksud aku tk suka mkn tempat biasa2 mcm gerai ke apa.....aku semua tempat makan aku ok je asalkan tempat tu tkde kucing......tp faham2 je la kalo tempat2 mkn biasa2 ni ditepi jln ni mana ada kedai mkn yg tkde kucing kan.....so atas sbb alasan itulah aku agak memilih sikit tempat mkn ni.....sebaik lah husband dan family jenis memahami.....kalo nk gi mkn mmg keutamaan akan diberikan kpd aku.....

ok2 stop psl pemilihan kedai mkn.....kalo cite psl pemilihan kedai mkn ni kan satu hari satu mlm tk abis....berbalik pd tajuk diatas....mkn di verandah restaurant cyberview resort&spa ni adalah ditaja oleh husband aku.....husband tk tau nk beli hadiah apa.....kebetulan ada offer dekat groupon.....so aku pun bg cadangan.....cadangan pun diterima memandangkan husband cakap benda ni mmg kesukaan aku.....seperti yg aku mention diatas aku cukup suka mkn buffet terutama di hotel......jd husband cakap adalah lebih baik dihadiahkan sesuatu yg aku suka.....

mcm ni contoh voucher groupon.....sejak berjinak2 dgn groupon ni byk lah juga offer yg aku beli.....tp aku lebih prefer beli offer yg berkaitan dgn mkn,brg dan entry tiket tempat2 mcm zoo ke aquria ke.....bab hotel tu tk pernah try lg sbb tk jumpa yg berkenan lg.....ingat nk la juga beli offer yg ke gold cost morib tu.....tp setelah terbaca dlm satu blog ni bad review psl gold cost morib ni terus rasa terbantut nk beli.....maybe pada masa akan dtg kot sekiranya pihak gold cost morib dh memperbaiki service yg kurang.......

bergambar di pintu masuk restoren....gmbr ni bukti yg kami dh pernah dtg mkn disini.....hihi.....actually utk aku sendiri ini adalah kali k3 aku dtg mkn sini.....kali pertama semasa berbuka puasa pd tahun lps anjuran opis aku.....kali k2 semasa opis ada buat seminar yakni mkn lunch secara buffet.....dan kali k3 ni adalah tajaan hadiah dr my husband sempena birthday aku yg k30 yakni hadiah birthday tahun ni lah.....


gmbr birthday girl.....wah birthday girl la sgt.....senyum sampai ke telinga sbb dpt makan kt tempat favorite.....

gmbr suami dan anak kenalah ada kan.....
 
 
antara gmbr mknn yg sempat aku rakamkan......nk ambik gmbr mknn kt tempat buffet adalah sgt segan....so ambik gmbr mknn dlm pinggan sendiri la.....so gmbr mknn adalah berdasarkan apa yg aku mkn je lah....tp kebanyakan mknn yg ada semua aku mkn.....tu lah aku kata tk rugi bawa aku gi mkn buffet.....sbb aku bukan jenis org yg mkn sikit.....aku kalo boleh nk rasa semua mknn yg ada.....kalo masa yg diberikan 3 jam.....3 jam tu lah aku akan cuba melantak <<- br="" ni="" ok="" tipu......hihi.....="" yg="">
antara mknn dlm gmbr diatas ialah: pinggan pertama tu oyster dan kupang.....aku rasa yg ni dorang rebus je kot....nk mkn korang perah lah lemon so tkde la rasa muak sgt......sbb rasa dia ada mentah2 sikit....aku rasa dorang rebus tp bukan 100% cook....eh ntah la aku pun tk tau cara dorang masak mcm mn.....tp rasa dia ada mentah2 sikit.....sbb tu kena perah lemon....pastu ada gak yg mkn dgn sos.....


pinggan kedua tu dim sum.....dim sum ni aku ambik byk sbb sedap.....dan pinggan ketiga spaghetti aglio olio dan pasta baked cheese.....aariz suka sgt spaghetti aglio olio ni....padahal bg aku biasa je rasa dia.....tp pasta baked cheese tu sgt sedap ye.....3 kali aku dok ulang ambik benda ni.....



 tgk la aksi muhammad aariz mkn spaghetti olio....beria sungguh mkn.....kalo kt umah mkn mcm ni kan bagus....oh ye korang boleh request plate utk kid tau.....nnt pihak restoren akan bg plate ikea ni.....so tkde la kita risau nk bg anak2 kecik kita mkn pinggan kaca yg restoren nye.....kan pecahkan satu hal nk kena byr......


gmbr kedua.....voucher groupon yg aku beli ni adalah utk bbq buffet dinner.....so mknn utama adalah berdasar bbq.....mula2 aku ingat mknn adalah dibakar panas2 bila customer request mcm buffet ramadhan yg aku gi tahun lepas.....ada satu stall ni khas utk bbq je.....dorang mmg sentiasa bakar mknn-mknn utk bbq ni....so kita mkn pun panas2 lg....aura bbq tu mmg terasa la.....tp yg kali ni aku gi ni tidak ye.....dorang dh bakar siap2.....dh tu bakar pun dlm kitchen dorang je.....so tkde feel bbq la......


yg ni salad.....salad yg ari tu tk berapa best....aku pernah mkn salad dia yg lg best.....tp ari yg aku gi tu kena salad yg tk best lak.....

yg ni antara dessert yg ada.....dessert pun tk semewah time berbuka puasa nye buffet.....event lunch buffet yg aku pernah mkn pun dessert dia lg best.....tp tk tau knp dessert kali ni kurang sikit.....tp yg pasti bread pudding dia mmg sedap....tidak pernah mengecewakan.....


selain dessert mcm biasa mestilah ada ice cream dan abc kan.....actually byk lg mknn yg ada.....antaranya nasi apa ntah tp sedap la gak,lauk2,mee rebus,dan kuih2 melayu....yg tu semua aku tk mkn sbb dh biasa sgt mkn....keseluruhannya apa yg aku leh rumuskan bahawasanya mknn time buffet ramadhan tahun lepas lg best berbanding bbq buffet yg ni......event lunch buffet pun lg best drp bbq buffet ni......wlp begitu rasa setiap mknn adalah sedap.....cuma variety mknn je tk memuaskan....oh ye harga asal bbq buffet ni rm87.90.....tp sbb beli ngan groupon harga jd rm53 termasuk tax......


lepas mkn kita lepak2 kt lobi cyberview dulu.....cyberview ni mlm2 sunyi je....gelap lak.....menakutkan....seram aku time nk gi surau.....nk kata dr restoren nk ke surau tu jauh tk la jauh tp sbb seram sgt suasana mmg terasa jauh la.....


motif gmbr ni adalah nk bgtau kami pun dh pernah dtg cyberview ni.....wlp tk mampu lg nk menginap kt hotel ni tp dpt dtg mkn kt sini pun jadilah......hihi.....

ok itu je lah cite yg nk dicitekan psl mkn buffet kt cyberview ni.....maka berakhirlah cite psl birthday aku utk tahun ni.....aku ingatkan gitu lah.....rupa2nya tidak ye.....smlm dpt lg kejutan.....kali ni kejutan dr opis lak......smlm dorang beli cake utk celebrate baby of march.....dh la dorang ckp sebelum2 ni mana ada dorang celebrate2 birthday ni.....kiranya aku ni beruntung la.....


lihatlah aksi aku yg malu2 kucing ni bilamana my bos suruh potong kek tiup lilin sambil dorang nyanyi lagu happy birthday.......wah terharu sgt......

ok la nk sambung wat keje.....nnt saya kembali utk mencoret lg dlm blog yg tk seberapa ni......kadang2 terfikir gak ada ke org baca blog aku ni.....tp bila tgk traffic byk gak org dok skodeng blog aku ni.....maksud nye ramai yg prefer jd silent reader drp nk tonjolkan diri ye.....tkpe2 aku tk kesah.....niat berblog pun sbb nk abadikan kenangan utk rujukan sendiri pada masa akan dtg.....kalo ada yg membaca tu advantage la......terima kasihlah aku ucapan bg mereka yg sudi membaca.....aku akan cuba perbaiki tulisan aku ini dgn info2 yg berguna utk rujukan anda semua......


sekian.....Assalammualaikum.....



p/s:ari ni dh april....mean lg 2 bulan utk birthday my husband lak.....serius tkde idea nk hadiahkan apa utk husband....ari tu ingat nk wat kejutan nk bawa husband gi bercuti.....sekali ayah mertua cakap kemungkinan adik ipar aku kawen antara bulan 6 atau time raya.....so malas nk ambik risiko better kita ubah plan wat benda lain.....benda apa nk wat tu, tu yg tkde idea lg tu.....ok jom perah otak fikir apa nk dihadiahkan kpd husband birthday husband bulan 6 nnt........




 
 

0 comments:

Post a Comment