Friday, April 25, 2014 - 0 comments

pArT 5 ~ tHe atMosPhEre sEri keMbAnGan

Assalammualaikum......

selamat pagi semua.....kebetulan dtg awal ari ni sebelum start wat keje nk update cite psl the atmosphere seri kembangan ni......buruk sungguh kan perangai.....dtg2 opis bukan terus wat keje boleh lak update blog dulu.....hehe.....aku bukan apa lg lama aku peram cite ni lg basi jadi nye cite ni....sementara aku ngah ada mood ni better aku update cite psl the atmosphere ni.....


sapa2 yg dok kt area seri kembangan tu tau la kt mn tempat ni.....tempat ni location dia betul2 kt belakang giant seri kembangan.....actually aku dh 2 kali dtg sini.....1st masa bulan 1......tp disebabkan tk plan pun nk dtg sini jadinya kamera pun tk ber charge.....bateri kamera tinggal nyawa2 ikan je masa ktorg sampai sini.....phone pun sama....dua2 phone lak tu....phone aku dan phone husband......dua2 bateri tinggal nyawa2 ikan.....tu yg tk byk gambar yg dpt ditangkap masa ktorg gi bulan 1 ari tu.....jadi nye dgn rasa tidak puas hati nye aku ajak husband repeate balik gi sini semata2 nk tangkap gmbr.....tp 2nd time gi ni mood aariz lak ke laut.....dia tk mau ambik gmbr.....yg dia tau nk berlari je....bila tk bg lari dia boleh dok guling2 atas lantai.....stress je mak kau ni wahai anak......jadi nye 2nd time gi ni pun still tk dpt tangkap yg betul2 cantik....malas dh aku nk repeate utk kali k3.....redha je la dgn gambar yg ada ni......


bg mereka yg tk pernah dtg lg mesti dok tertanya2 apa la the atmosphere ni sampai aku repeate 2 kali dtg sini.....sebenarnya the atmosphere ni tempat di mana ada lukisan-lukisan 3D yg dilukis di dinding2......secara jujur nye aku tk pernah lg tgk malah ambik gmbr dgn lukisan 3D ni.....that why ada mcm jakun sikit sampai 2 kali repeate gi sana.....biasa la aku ni serba serbi semua ketinggalan keretapi.....lg2 sejak ada anak ni....sokmo ketinggalan.....ok la bebel pjg2 pun  tara guna.....kita kasi tgk gmbr apa yg ada.....korang jgn pelik lak tgk aku pakai baju yg sama utk dua2 session ktorg dtg sini.....sejak badan makin mengembang ni byk dh baju2 yg tk muat.....tu yg dok ulang pakai baju yg mana muat......














ni masa 1st time kami dtg sini.....





ni time 2nd time kami dtg sini....







aku suka tgk gmbr ni.....percubaan husband utk wat gaya melompat.....tp asyik tk jadi je sbb aku lambat tangkap.....bila tgk hasil gmbr je tk nmpk mcm husband melompat.....tu yg aku suruh husband dok repeate and repeate.....stress je husband aku bini ngada2 memaksa suruh lompat.....tgk la sampai tergelak2 aariz tgk babah dia lompat.....dia pun ada hati nk melompat gak tp tk jadi......kahkahkah....


ni konon2 ngah beli air kt mesin la.....









2nd time gi ni byk gak gmbar yg dpt diambik....pastu lukisan-lukisan pun makin bertambah.....dulu 1st time maybe sbb tempat ni baru buka......tu yg tk byk lukisan yg ada.....













aku rasa aku kena byk belajar lg la utk tangkap gmbr 3D......gaya dan aksi dah cantik......tp aku lak salah teknik mengambil gmbr.....jadi tk menari hasil gmbr tu......

ni lah yg aku cakap tu aariz tk memberi kerjasama ari tu.....bila mengamuk dok guling2 atas lantai......maybe sbb cuaca agak panas+dia ngantok tu yg dia wat perangai tu.....

2nd time gi ni siap ada jualan ala ala bazar lg.....mcm2 ada.....kek la buku la baju la.....aariz pau aku rainbow cookies ngan pretzel.....nk elakkan drp dia terus mengamuk tu yg aku belikan gak tu......pandai ye....kecik2 dh pandai pau mak ko ni.....babah dia bijak.....bila sampai kt part jualan2 ni dia yg lari tu.....nk ngelat la tu drp kena pau.....tk tentu psl kt sini je dh abis 35ringgit.....sebaik nk masuk sini free.....parking pun free.....jgn bila dh famous tempat ni korang kenakan bayaran pulak.....mmg aku tk dtg lg dh......tp kalo tgk pd bangunan dia mcm ada potensi utk berbayar lps ni......actually tempat ni masih blum 100% siap.....ada lg part2 yg masih di setup.....sbb tu kalo tk tau mmg org ingat tempat ni tkde apa......padahal bg yg gila bergambar byk je lukisan2 yg boleh diabdikan......


akhir sekali wajib la kena bergambar kt sini.....mula2 husband tk nk sbb dia kata dh pernah bergambar kt sini.....aku cakap aku nk gak sbb dlm byk2 aku suka yg ni sbb cantik......angin gak husband aku.....dh la ngah panas......dipaksa bergambar di tengah panas......ktorg silap timing la dtg kali ni.....1st time ari tu dtg ptg.....redup sikit.....kali ni dtg tgh mmg hazab la panas.....bukan tk nk dtg ptg tp skrg kan asal ptg je hujan.....tu yg apa2 outdoor aktiviti aku prefer pg or tgh......


ok dh abis dh gmbr.....dh abis gmbr maka abis la cite.....lps ni teringin nk gi yg kt I-City tu pulak.....bila disuarakan kpd en suami.....jawapan gini yg aku dpt....."nnt2 la aquria yg nk gi dr tahun lps pun tk gi2 ni ada hati nk gi i-city lak"......ok fine.....dah korang gi sambung keje.....aku tau la ari ni ari jumaat.....tp jgn ngular ye......ari apa pun keje tetap keje.....rajin tu kena setiap hari.....amboi pandai nasihat kan org.....mcm diri tu rajin sgt.....hehehe......



p/s: sedar tk sedar esok genap setahun mak ngah aku pergi wat selama-lamanya....aku ingat lg setahun yg lepas.....pada ari jumaat....aku minta balik awal sbb nk gi melawat mak ngah aku kt hkl.....time tu mak ngah dh sgt tenat.....doc minta semua ahli keluarga nk dtg melawat boleh dtg melawat.......aku sampai hospital dlm kol 6......sempat la sama2 bacakan yassin utk arwah.....aku tk lama.....dlm kol 8 aku minta diri utk balik sbb aariz masih kt umah pengasuh lg......aku balik mak ayah dan adik2 aku lak dtg......dorang stay sampai kol 10.....tk lama family aku balik dlm kol 11 dpt berita mak ngah dh pergi wat selama-lamanya.......sebagai anak sedara sedih tu mmg terasa sbb dr mula mak ngah sakit sampai saat2 akhir dia tk putus2 kami gi melawat dan menziarah.....mak ngah meninggal disebabkan barah pangkal rahim.....semoga roh mak ngah dicucuri rahmat.....Al-Fatihah........

0 comments:

Post a Comment