Wednesday, April 30, 2014 - , 0 comments

biRthdaY adIk boNgsu sAya 2+1 @ D'Arab Cafe Jalan Duta


Assalammualaikum.....


sebenarnya malas nk mengarang ari ni.....tp takut cite ni jadi cite basi gagahkan la juga jari jemari ni menaip dan paksa rela perah otak mengarang ayat.....kejadiaan berlaku pada ari sabtu baru2 ni sempena hari ulangtahun kelahiran adik bongsu saya yg ke 25 tahun....actually birthday adik aku ari isnin 28/4....tp mcm biasa kalo birthday ari keje mmg kena celebrate weekend la.....mula2 aku ckp kali ni biar aku yg belanja.....ikutkan aku nk belanja mkn satay kajang je.....ye la itu je yg aku mampu belanja.....nk belanja tempat mahal keluarga aku besar.....mau cecah ribu riban kan.....sekali mak aku ckp adik beradik aku yg lain tk setuju sbb dorang baru je mkn satay kajang.....sob sob sob.....mak aku ckp adik aku yg pompuan tu suruh cari tempat lain ....adik dan ayah aku nk share sama2......tkpe la kalo mcm tu kan....


aku bg pendapat mkn nasi arab je......wlp aku tau sure mak aku tk nk nye.....sekali dpt whatsapp adik aku ckp confirm mkn nasi arab.....adik pompuan aku ajak mkn nasi arab kt d'arab cafe jln duta sbb kt situ murah.....aku tk kesah kt mn pun asalkan jgn ada kucing je la tempat tu.....survey punya survey semua setuju ngan tempat tu.....plan asal nk celebrate birthday adik aku je.....sekali plan bertukar.....celebrate birthday+acara kenal berkenalan dgn keluarga bakal tunang abg aku......cite nye begini....adik pompuan aku la ckp tk kan kita nk terus pergi umah bakal tunang abg time bertunang nnt.....at least kena la kenal-kenal dulu antara family kita dgn family dia....family aku pihak lelaki so semestinya la family kami kena gi umah family pompuan kan.....



tp family pompuan kesian dgn keadaan ayah dan mak aku memandangkan umah family pompuan tu umah apartment 5 tingkat yg tkde lif dan umah dorang berada di tingkat 4,dorang decide biar dorang je dtg umah ktorg.....tp rasa mcm tk sedap lak mcm tu.....last2 mak aku ckp apa kata kita ajak je dorang satu family join mkn2 sempena birthday adik sabtu ni.......alhamdulillah family pompuan setuju.....senang sikit keje.....dan kebetulan juga adik bakal tunang abg aku birthday dia pun 28/4......ha cantik sgt la.....celebrate sekali la senang......gitu la cite disebalik tabir kejadiaan sambutan ulangtahun kelahiran adik bongsu aku kali ni.....selebihnya korang layan gmbr je la......aku dh tkde idea nk cite apa lg.......


D'Arab Cafe betul2 dekat dgn masjid wilayah.....dia bangunan 2 tingkat....bawah tu foodcourt.....adik aku ckp kalo ari keje ramai la staff government dok mkn kt foodcourt tu.....yg d'arab cafe ni terletak di tingkat 2.....ruang mkn sgt luas....boleh mkn kt luar dan juga di dalam......kt luar tu siap ada playground utk anak-anak kita bermain.....gmbr atas tu tempat refill air.....kalo kita ambik set yg disediakan harga set mknn tu termasuk dgn harga air+refill.....tp air adalah terhad.....hanya ada 3 jenis air.....air teh o,teh arab,sirap......ada juga disediakan ais dan limau.....so sapa nk air sejuk boleh letak ais and sapa nk sirap limau ke teh o limau ke boleh perah limau yg disediakan.....adik aku cakap sebenarnye masa kita order set nasi tu dorang akan tny kita nk air apa.....samada teh o,teh arab atau sirap.....so kalo kita ckp sirap mean kita kena refill sirap je.....tp disebabkan ari tu family kami plg ramai lebih drp 15 org,dia tk tny pun nk air apa.....ktorg boleh je nk ambik air apa.....nk tukar2 air pun boleh.....tp air yg dibahagian refill la.......

set mknn yg kami order.....kami ambik 3 set lamb kabsah dlm dulang ni yg boleh mkn utk 3org....satu set rm40 termasuk air refill....3 set chicken kabsah dlm dulang ini yg boleh mkn utk 3org.....satu set rm32 kot tk salah aku termasuk air refill.....1 set mix (lamb and chicken) kabsah juga boleh dimakan utk 3 org.....satu set rm38 termasuk air refill....dan 4 set kebab ayam ni tp yg kami dpt kebab kambing......yg ni tk ingat harga.....total keseluruhan lebih kurang rm280......


bg aku murah dh tu....keseluruhan yg mkn ari tu dlm 18 org.....family aku 8 org.....family bakal tunang abg aku 6 org....family mak busu aku 4 org.....sebenarnye kakak bakal tunang abg aku pun nk join gak.....tp last minute tk jadi dtg sbb akak dia sesat....kalo campur family kakak bakal tunang abg tu genap la 20 org.....rasa lak aku tk tau nk komen mcm mn.....sbb bg aku rasa nasi arab sama je......lgpun sebelum dtg mkn sini ptg tu dh attend birthday party anak kwn aku....dh melantak mcm2 ptg tu,tu yg time mkn nasi arab mcm dh kenyang.....bila dh kenyang tkde feel la nk mkn beria.....tp aku tgk masing2 berselera je mkn....tp of course la ada lebih.....yg lebih tu kasi tapau bawa balik sorang sikit......tp yg byk lebih ayam....kalo tau order kambing je lebih......kalo aku tny husband sedap ke tak mmg wat sakit hati je jawapan yg diterima.....aku tgk punya berselera dia mkn.....dia sorang je abis separuh dulang.....bila tny sedap ke tak tetap gak jawapan dia nasi arab dima cyberjaya gak sedap.....



para hadirin yg hadir....ktorg booking tempat belah dalam sbb adik aku ckp dekat sikit ngan tempat refill air.....tp kt dlm ni sempit sikit la....mula2 ktorg booking utk 15 org....tk sangka lak mak aku ajak family mak busu aku sekali.....aku dh risau dh takut tempat tk cukup.....org lak aku tgk makin ramai.....sebaik dorang dok kt luar.....so ada la 2 meja yg kosong....

 memperkenalkan ini lah bakal tunang abg aku....doakan semoga jodoh dorang berkekalan ye.....abg aku ni umur dh 31....tahun depan dh 32....dulu dh ada makwe.....bila frust dan ada masalah dgn kerjaya dia mcm seolah2 tkde keinginan utk berkawen....alhamdulillah berkat doa ibu ayah abg aku kini dh stabil dr segi kerjaya dan akhirnya terbuka pintu hati utk berkawen.....korang agak2 berapa umur najwa ni.....20 tahun ok.....aku dan adik2 aku pun tk tau la nk pgl kakak ke apa nnt.....adik2 aku tkpe la dorang 20an lg.....aku ni la dh 30 tahun.....keras nye lidah ni nk pgl budak 20 tahun kakak......tp wlp najwa ni 20 tahun dia nmpk matang....so far aku mcm boleh masuk je ngan najwa ni....isy najwa lak....kak long la.....aduiii kak long ke......

 saat yg ditunggu2 acara potong kek....sian budak dorang ni....dah la sebenarnye nk celebrate birthday dorang....tp mak ayah aku dok syok berborak dgn mak ayah najwa ni sampai terlupa acara potong kek....sebaik kek tk cair.....tp aku tk rasa sgt kek ni sbb dh kenyang.....dan menyesal tk tapau bawa balik.....skrg dok teringat2 kek ni.......

 amboi acim manja bebenar....ingat sikit awak tu dh 25....bukan 5 tahun.....kurang kan sikit manja tu....hihihi abis la kalo adik aku baca ni......
 
 budak kecik wat aku stress je ari tu....asyik la nk ke playground.....sebaik la ramai yg melayan dia....dpt la ummi dan babah bergoyang kaki sikit.....disebabkan nk ke playground ni aariz sanggup pasrah terima sapa je yg dokong dia....asalkan org tu sanggup bawa dia ke playground....padahal sebelum ni susah benar dia nk org lain dokong2 dia......


 last sekali gmbr family puan punya blog kena la ada.....tu aariz tu dh penat la tu....tu yang dok melekap je kt babah dia ngan botol susu......ye la dr kol 3 lg kuar umah....mula2 gi birthday party.....kt birthday party tu pun dok main je keje dia (nnt aku cite psl birthday party ni).....muka aku pun dh berminyak2 dh.....mlm tu balik penat tk payah ckp la.....sebaik ada bawa balik balance nasi arab yg tk abis.....ari ahad tu bfast pakat panas kan balik dan mkn tu je utk bfast......

itu je la gmbr yg ada....tk tau nk ambik gmbr apa lg.....tk kan la parent aku ngah berborak dgn parent bakal tunang abg aku,aku sibuk2 lak nk ambik gmbr kan.....saiko ke apa.....hehe....ok la akhir kata diucapkan selamat harijadi buat adik bongsu aku.....semoga dipanjangkan umur,dimurahkan rezeki dan cepat2 diketemukan jodoh yg baru.....semoga segala impian dan cita2 acim terlaksana dan diberkati oleh Allah....jasa along acim menjaga dan melayan ibu ayah kita yg kurang upaya hanya Allah yg dpt membalas.......yakin lah disetiap kesabaran ada ganjaran yg Allah janjikan.....tutup buku lama buka buku baru.....setiap yg berlaku ada hikmah nye.....hanya Allah yg tau apa yg terbaik utk hambaNYA......



p/s: lunch td tiba2 teringin nk mkn kek terutama red velvet....pergi la ke bawah jambatan....alangkah hampanya hati kek tk jual.....sedih hancur luluh hati ni.....balik nnt nk gi tgk lg la.....kot2 la kek tu lambat sampai.....huhuhu nk kek......nk redvelvet cake......



0 comments:

Post a Comment