Monday, April 14, 2014 - 0 comments

pArT 3 ~bAwA aariz kE zoo NeGArA, groupon voucher

Assalammualaikum.....


minggu lepas tk update lgsg blog ni.....bukan sbb tkde cite nk dicitekan.....tp sbb minggu lepas minggu tk sihat buat aku......minggu lepas minggu kemuncak aku batuk.....aku start batuk dr bulan 2 lg....nk dekat sebulan batuk baru hilang....aku sihat aariz lak demam,selsema,batuk.....aariz sihat husband lak batuk,selsema,demam....husband sihat,26/3 aku lak batuk,selsema,demam....29/3 tu batuk sampai hilang suara.....31/3 tu husband ajak gi klinik ambik antibiotik sbb batuk tk baik2 since dr bulan 2 lg....mkn ubat batuk dan antibiotik sampai abis.....hilang sekejap batuk aku 5/4 tu.....tu yg 6/4 ajak husband gi zoo...




ari isnin 7/4 aku puasa sunat....time tu tiba2 rasa perit tekak.....dlm hati fikir tk kan nk demam lg.....masuk tgh aku dh start selsema lak....stress je rasa.....baru baik selsema,selsema balik.....dlm hati dok rasa tk sedap.....sbb bila selsema sure akan melarat ke batuk.....mmg pun.....esok nye ari selasa aku start batuk balik.....kali ni batuk rasa perit sgt sbb rasa mcm tekak tu luka......ari selasa mlm kemuncak segala batuk bilamana aku batuk sampai terkencing dan termuntah.....nk makan ubat,ubat batuk dh abis.....stok ubat batuk kt umah yg ada cap ibu dan anak......telan la juga nk bg lega sikit.....selain tu husband wat gak air asam jawa.....mlm tu aku tido sapu vick kt tapak kaki pastu pakai stokin seluar pjg semua.....aku tk ingat aku dpt lelap kol berapa.....bangun pg tu batuk2 muntah2 lg.....husband ajak gi klinik......doktor check tekak aku sgt bengkak.....doktor kata aku kuat minum air sejuk.....masalahnye spjg batuk aku tk sentuh pun air sejuk.....cuma masa gi zoo tu panas sgt bantai gak la minum 100 plus....maybe sbb tu kot batuk aku makin worst....doktor check bukan setakat batuk,siap pakej ye aku selsema dan doktor kata aku demam.....doktor bg mc....bg ubat batuk yg baru and antibiotik lg.....alhamdulillah setakat hari ni rasa mcm dh makin kurang sikit batuk aku......so ari ni dpt la nk cite psl kami bawa aariz ke zoo negara.....mukadimah psl batuk.....main topic cite psl zoo....ending nnt nk cite psl jeng jeng jeng.....kena baca sampai abis la baru tau apa tu jeng jeng jeng.....hihi......



actually aku beli entry tiket zoo negara ni melalui groupon.....dpt la diskaun.....rm51 utk 2 org....kalo ikut harga asal rm60 utk 2 org.....mahal kan skrg nk masuk zoo.....sebaik aariz tu blum 2 tahun lg....so masuk adalah free....aku beli voucher tu bulan 2 lg.....plan nk gi bulan 3.....tp bulan 3 tu lepas sorang sorang tk sihat last2 pd 6/4/2014 tu akhirnye plan dpt dilaksanakan......6hb tu ari ahad.....aku plan nk gi seawal yg mungkin sbb kalo lewat kan makin tgh takut makin panas.....tp anak bujang tu boleh lak bangun lmbt ari tu.....tp tkde la lmbt sgt.....dlm kol 8 la dia bangun.....standard aariz la.....plg lewat dia bangun pg kol 8.....siap2 nk dekat kol 9 baru kuar umah.....husband tny nk bfast mana....aku ajak bfast kedai mamak area2 zoo je....lps bfast nk dekat kol 10 baru masuk zoo......ok la pg lg.....tk ramai org lg.....cuaca pun redup je.....so dlm hati rasa mcm seronok la nk jelajah zoo ari tu....tp frust nye rasa bilamana binatang-binatang kt zoo ari tu tk memberi kerjasama......byk binatang2 yg malas2 la.....dok termenung je tgk pelawat yg dtg.....aariz pun mcm tk excited je bila dh sampai zoo.....dia lg seronok nk berlari drp nk tgk animal......padahal sebelum ni kalo dlm tv ada elephant ke ada tiger ke punya la bising mulut dia dok tnjk2.....dan sampai sana dia tk minat lgsg nk tgk animal ni semua....ye la kalo dh semua animal dok bermalasan je sapa pun tk bosan kan.....dah la plg frust sekali time tu tkde elephant.....aku mcm tk leh menerima kenyataan yg elephant tkde.....apa ni knp tkde elephant.....dh la binatang-binatang yg ada pun binatang yg sama je.....mcm tkde improvement je zoo negara ni.....sepatutnya zoo negara ni salah satu tempat pelacongan yg terkenal kt kl ni kenalah jaga kualiti sikit.....ke sbb aku dh byk kali dtg zoo negara ni sbb tu aku je yg rasa bosan.....bg org lain yg baru pertama kali dtg zoo negara dorang rasa best.....



dh la kt zoo negara ni serba serbi kena byr.....tiket dh mahal.....pastu nk naik keretapi tu pun kena byr.....sorang rm5.....pastu time bergambar lps show tu pun dorang tk bg ambik gmbr dgn kamera sendiri....kena guna kamera dorang......saje la tu nk suruh org beli......yg tu je dh rm25.....pastu mesin air,air tin rm3......tu ktorg tk gi masuk restoren dia.....tk tau la harga makanan berapa....parking pun mahal....3 jam pertama rm5.50.....kami ari tu lebih 3 jam kena rm6.50.......lg satu benda yg rasa tk best sbb ada kerja2 membaikpulih sedang dijalankan.....jd mcm buruk lak zoo negara aku tgk bila ada sana sini kerja2 membaikpulih ni.....maybe kerja2 membaikpulih ni utk menaiktaraf zoo negara ni kot.....bg aku mmg patut pun dinaiktaraf zoo negara ni.....sedih je aku tgk keadaan zoo negara yg mcm usang je.....kebetulan lak ari tu zoo negara pun dicatu air.....byk la gak toilet yg tkde air......keseluruhan yg boleh aku ckp pengalaman sedih la yg kami dpt time gi zoo negara kali ni.......so gmbr pun tk byk yg menarik.....jd marilah kita layan gambar yg tk seberapa ni......











tgk tiger kt blkg tu.....malas sungguh.....dok landing je keje dia......




tiger ni je yg aktif.....






org tny knp aariz tukar baju.....kan aku ckp dia dok nk berlari je.....berlari sampai jatuh.....abis baju kena lumpur.....tu yg tukar baju tu.......dh la aku tk bawa baju jln yg cantik sikit.....pakai je la apa yg ada.....sapa suruh tk reti dok diam kan......



sebaik bawa stroller....ye la nk harap aariz berjalan pusing satu zoo kesian la gak kan.....ni dia dh penat la tu......tu yg dok diam je dlm stroller......









animal show ni je la yg menarik kt sana.....tu pun aariz tk minat gak nk tgk.....








tgk la bukan reti dok diam.....org tgk show dia sibuk nk ngacau org.....

muka budak bosan....

ni lah yg aku ckp dorang tk bg ambik guna kamera sendiri.....dorang tangkap gmbr guna kamera dorang....kalo nk kena beli.....rm25.....


byk tempat dlm menaikpulih.....jln sikit jumpa benda2 ni......


















 antara gmbr binatang yg ada.....saje ambik gmbr binatang sebagai bukti dh pernah bawa aariz gi zoo.....lps ni tnjk gmbr binatang ni je kt aariz.....nk gi zoo lg tunggu la aariz dh sekolah.....kot2 sekolah ada buat rombongan ke zoo ke.....


ok benda jeng jeng jeng yg aku nk bgtau tu ialah tahun ni aku akan busy.....busy sbb byk event dh tersusun elok spjg tahun ni......antaranya ialah abg aku nk bertunang.....alhamdulillah akhirnya abg aku bertemu jodoh....mak aku punya la risau abg aku dh 31 tahun tk kawen2....dulu ingat adik aku yg lelaki tu yg akan kawen dulu.....tp nk wat mcm mn jodoh tk pjg.....kalo dorang ada jodoh hujung bulan 4 ni dh nk bertunang dh adik aku.....sekali senyap2 abg aku lak plan nk bertunang.....rupanya dia dh berkawan dgn bakal tunang dia tu dh 3 tahun.....dh kenal rapat ngan family pompuan pun....ktorg je baru ni tau....abg aku ngan mengejut nye bgtau dh ada makwe....pastu bawa pompuan tu dtg jumpa ibu ayah....lps tu terus suruh ibu aku pilih tarikh utk bertunang.....mak aku kan tk kuat....so aku dan adik aku yg pompuan la kena jd org kuat....ikut abg aku senang je...hantaran lelaki 3 pompuan 5....aku ckp kalo hantaran 3 nk bg apa....mmg la pihak pompuan kata tunang ni bg makanan je....tp kalo dh 3 nk bg apa kan.....cincin dan tepak sirih pun dh 2.....pastu lg satu tk kan nk bg kek je.....last2 aku ckp ngan abg aku kita lelaki bg 5....pompuan ikut dorang....nk balas 5 pun boleh....nk bg 7 pun boleh....




masalah skrg ialah tarikh bertunang dan warna tema utk keluarga lelaki....mula2 plan nk wat bulan 11....sekali pihak pompuan minta awal sbb bulan 11 sedara mara dorang ramai anak spm....tu yg kena cari tarikh baru ni....pastu tema warna lak mula2 plan warna peach....sekali sepupu aku nikah bulan 5 ni pun warna peach pulak.....yg sepupu aku ni pun satu hal....tiba2 je ckp nk tunang 20hb ni....nikah bulan 5....majlis sanding kt sabah bulan 8....nikah ok la buat kt kl je....yg part sanding tu kt sabah tu yg dh timbul satu masalah.....kebetulan lak pak ngah aku bgtau psl sepupu aku nk kawen ni betul2 lepas aku dh book tiket flight nk gi langkawi utk family holiday family aku bulan 9.....majlis sepupu aku bulan 8....mmg jd satu isu kena fikir gak ni....ke boleh tukar tiket flight eh.....tp majlis sepupu aku tu betul2 raya ke 6....confirm2 la aku kt kmpg lg....so nmpk tk byk benda nk kena fikir ni.....bulan 5 ni nk gi cari baju raya sekali baju utk abg aku bertunang....sebelum tu mak aku ada gak ckp tk kan kita pihak lelaki tk gi jumpa keluarga pompuan dulu sebelum bertunang....ialah abg aku tk nk merisik2 ni....tp tk sedap la kalo tk gi jumpa dulu kenal2 dulu sebelum bertunang.....dh satu hal nk cari tarikh utk gi umah pompuan lak utk kenal2 ni.....25/5 family aku nk wat kenduri sikit.....29/5 sepupu aku nikah....2/6 birthday my husband.....tk fikir lg ni nk wat suprise apa utk birthday husband.....12/6 lak adik ipar aku kawen....hujung bulan 6 dh puasa....pastu raya....pastu birthday aariz yg ke 2 tahun....tk fikir lg ni nk wat apa utk birthday aariz yg 2 tahun ni.....pastu nk gi holiday ke langkawi bulan 9....kalo tk sempat ni ada yg aku celebrate birthday aariz kt langkawi je ni.....so korang boleh tgk tk busy ke tk busy aku spjg tahun ni......so nnt agak2 kalo blog tersadai korang kena faham la yg aku ni terlampau busy mengalahkan menteri......hihihi.....




ok la mcm byk lak aku membebel.....aku rasa tajuk mcm tk sesuai je letak psl zoo....sepatut kena letak tajuk rojak sbb entry dh mcm rojak dh....semua benda nk selitkan dlm satu entry....sudahnya jd pjg berjela lak entry aku kali ni.....bg mereka yg membaca harap bersabar lak ye.......dan teruskan pembacaaan anda....



ok sekian.....Assalammualaikum.....



p/s: bulan lepas aku period 12hb....lps tu aku dan husband dh tk guna protection.....mmg bersungguh berusaha utk anak k2.....period aku dr bulan 1 mmg jd tk betul sikit.....kdg kan lewat seminggu.....kdg kan lewat 3 hari.....nk wat pregnancy test fikir nnt dulu la bg betul2 lewat seminggu dulu....tp tanda2 mcm dh ada....tp kdg2 confius gak.....adakah ini tanda2 period atau tanda pregnant.....jikalau ada khabar gembira akan ku khabarkan dlm blog kelak.....jika tidak berusaha lg sehingga berhasil.......






































0 comments:

Post a Comment