Thursday, April 24, 2014 - 0 comments

gAra-gAra aiR suAmi saYa jaDi arTis?

Assalammualaikum......

wah tajuk nk glamor je.....betul ke suami aku jadi artis?.....sebagai isteri kalo betul suami aku jadi artis aku lah org pertama yg tk percaya.....aku kenal suami aku tu mn suka benda2 yg expose diri kt public.....ajak karaoke ngan kwn2 pun segan apatah lg nk jd artis kan.......


ok cite dia gini......smlm husband aku mc sbb sakit pinggang+tk cukup tido aariz meragam sbb demam.....ktorg tido 4 jam je......mula2 aku pun ingat nk el gak.....ye la kepala sakit tk cukup tido.....tp husband tk bg sbb cuti aku bukan nye byk pun.....husband suruh je gi keje biar dia yg antar dan ambik aku balik keje......


lps antar aku kt opis husband terus gi klinik....balik dr klinik dia repair motor.....mcm biasa repair motor kt garaj kereta ktorg......time tu dlm kol 11 lebih mcm tu la......ke kol 12......husband aku lupa da.....tengah dia repair motor tu ada la wartawan dan jurukamera dr tv3......time tu kebetulan ada jiran atas umah ktorg......dia pun tk keje.....tp dia nk kuar......wartawan interview jiran aku tu dulu tp sekejap je la sbb jiran aku nk keluar......lps tu baru wartawan tu interview husband aku......kebetulan kan ari keje......org ramai tkde kt umah.....kebetulan yg ada kt garaj kereta husband aku dan jiran aku tu je.....tu yg lps interview jiran aku,wartawan tu minta permission nk interview husband aku.......


wartawan tu ckp nk interview psl air.....dia suruh husband aku bg pendapat psl masalah air.....so husband aku setuju.....lama gak la dorang interview husband aku.....tk tau sbb dh tkde org lain or ayat2 yg husband aku ckp sgt bernas......lps dh interview kt garaj wartawan tu minta permission nk masuk umah lak.....husband aku bawa la masuk.....wartawan tu suruh husband aku berlakon ngah tadah air.....kebetulan lak sehari sebelum tu umah ktorg tkde air....time husband berlakon tadah air tu air baru nk ada.....husband buka2 je paip air yg kuar adalah keruh.......mmg nice la jurukamera tu rakam......


kalo umah sapa2 yg kena catu tu tau la.....bila time ada air.....ari pertama ada air tu mesti air yg keluar keruh......aku pun tk tau knp...so maybe bnda ni wartawam tu leh jd kan satu isu yg lain kot.....lps dh interview dan berlakon ngah tadah air wartawan tu ckp nnt muka husband ku akan selalu kuar tv3....samada berita atau rancangan dokumnteri.....dia tny husband aku ok ke.....husband aku kata ok je.......tp husband aku ckp kt wartawan tu ayat saya byk berterabur la.....byk gagap lak tu.....wartawan tu ckp tkpe nnt kami edit......


ptg tu time husband ambik aku kt tmpt keje husband cite la dia di interview oleh wartawan......mula2 aku ingat husband aku main2.....ye la aku kenal sgt husband aku ni.....mn nk expose ngan public kan.....tp husband aku beria cite siap ckp wartawan tu naik umah......aku dh mcm wah dorang wat rakaman kt umah aku tu......terus tk sabar nk tgk buletin utama......tp kebetulan lak smlm adik lelaki aku nk ambik kereta yg dia beli......tkde sapa nk antar kereta tu.....nak tak nak husband kena antar kereta tu kt umah mak aku......dan aku pulak follow dr blkg.....ye la kalo aku tk follow mcm mn lak nnt husband nk balik......ktorg gerak kol 7.....sekali jem gila kt mrr2......dlm hati aku berdoa je sempat sampai umah mak aku kol 8......


sampai umah mak aku dh kol 8.05 mcm tu.....tp time tu aku tk solat maghrib lg.....time aku nk solat maghrib tu la dh segment psl air.....aku suruh adik aku rekod.....sebaik kt umah mak aku leh rekod.....so kalo terlepas dpt lg aku tgk......mula2 ktorg ingat sikit je pun muka husband aku menyelit.....sekali bila dh kuar turn interview2 ni ambik ko lama gak part yg husband aku ni.....apa lg kecoh la kwn2 husband dok call,dok whatsapp,dok letak dlm status fb psl ni.......ngan aku-aku sekali kena tempias.....kwn2 aku pun dok whatsapp dan antar status kt fb ckp suami ko masuk tv.......hehehe.....dh rupa artis dh husband aku smlm sorang2 dok whatsapp dan msg dia psl benda ni......


ni gmbr kwn husband dok capture masuk dlm fb.....



ni video yg kwn aku share kt whatsapp.....


gitu la cite nye......rasa excited gak husband masuk tv wlp cite psl air je......tp psl air pun isu tu isu hangat juga skrg.....lg la kwsn umah ktorg ni.....dr bulan 2 kot tk salah aku krisis air ni......kwsn umah ktorg ni lg la asal2 yg tkde air.....masa mula2 tu mn ada catu2 2 hari ada 2 hari tkde ni.....ktorg masa mula2 krisis air ni 3 minggu direct tkde air......selama 3 minggu tu la jumaat malam dan sabtu pg aku dok ulang alik umah mak aku cuci kain baju semua......ahad lak ktorg gi mandi kt swimming pool pullman lakeside......mcm aku ni tkpe la lg umah tgkt satu pastu dok bertiga je.....tk byk pakai air.....rasa susah nk masak beli or mkn kedai je......cuba bayangkan umah yg tgkt 5 anak ramai tk ke seksa nye dibuat nye......bg aku biar tkde elektrik asal kan jgn tkde air.....air tu keperluan asas tu.....

ok la tu je nk cite ari ni.....ingat ari ni nk update cite psl the atmosphere seri kembangan yg sampai 2 kali aku gi tu.....tp kita bg laluan cite hot dulu la.....tp tu la ingat nk cite pg2 td tp phone ni wat hal lak tk leh nk transfer gmbr.....ni baru leh transfer tu yg lmbt sikit update......niat nk cite bukan nk menunjuk2 atau jakun ke husband masuk tv tp lebih kpd utk kenangan pada masa akan dtg......5 tahun akan dtg boleh la baca balik cite husband masuk tv ni......kehkehkeh......


sekian......Assalammualaikum.......


p/s:  korang dh ganti puasa ke blum.....dh nk masuk rejab ni.....aku alhamdulillah time syawal lg aku dh abis kan mengganti ni......ntah la aku ni dr dulu lg dr sekolah lg kalo boleh time syawal tu gak aku nk abiskan mengganti ni.......selagi tk abis ganti ni selagi tu rasa mcm tk syok je nk raya......so kpd mereka yg sedang berpuasa ganti  selamat berpuasa ganti.....aku pun berpuasa gak ni.....aku buat isnin khamis.......saje practice awal2 nnt nk puasa sunat di bulan rejab dan syaaban dan puasa di bulan ramadhan tkde la lembik je sbb dh biasa berpuasa.....puasa ni mula2 mmg la rasa seksa.....tp kalo dh selalu buat dh rasa biasa dh.......

 











0 comments:

Post a Comment