Tuesday, November 25, 2014 - 0 comments

pArT 7 ~ bAwA aariz ke kArniVal uPin IpiN

Assalammualaikum

alhamdulillah selesai dh check up aku utk 36week dan repeate BSP...alhamdulillah setelah 2 hari dok ulang alik ke klinik segalanya dipermudahkan...cerita psl check up esok2 aku cite...ari ni nk cite psl aktiviti weekend kami baru2 ni...ingat nk cite smlm tp tk sempat sbb smlm kan wat BSP...4 kali kena ulang alik klinik...tk bernafas aku rasa...ari ni dh dpt bernafas ni mari la aku update cite kami weekend baru2 ni....

actually weekend baru2 ni plan asal hanya nk gi karnival upin ipin...plan tu mmg dh lama dok remind husband aku supaya jgn ada apa2 program....aariz pun dok excited bila aku tnjk iklan psl karnival upin ipin ni...plan asal mmg nk gi ari sabtu sbb ari ahad kononnya nk dok berehat di rumah sambil berdiet sbb keesokkan harinya ari isnin nk wat BSP...pastu plan konon nk gi ari sabtu ptg lps asar sbb pg tu husband keje....

sekali husband ckp mmg kena gi karnival tu ari sabtu sbb ahad nk gi kuala selangor sbb ada sarjin kt opis husband anak dia kawen...pastu husband kata kita gi pg la...dia tk keje pun tkpe...tp aku kata sayang la tk keje...nnt bulan 12 dh start tk leh wat ot sbb time tu aku rasa mcm dh tk larat sgt nk jaga aariz sorang2 atau ulang alik gi umah mak aku....aku ckp tkpe boleh gi ptg karnivat tu...pg tu husband keje mcm biasa...tp jgn balik lmbt la....lps asar je terus gi....

karnival tu kan dr pg sampai ke mlm...so aku fikir pergi ptg pun ok gak...ikut husband aku dia ajak gi lps maghrib...aku kata tk nk la biar pergi cepat boleh balik cepat...nnt gi lps maghrib kena gi mkn dulu...kalo gi ptg boleh gi karnival dulu then baru gi mkn...tp atas sbb2 tk dpt dielakkan husband tk jd keje gak...bila husband tk jadi keje dia ajak gi pg gak sbb kwn dia gi pg...aku ckp pg aku nk kemas2 umah dulu,nk kemas almari baju aku...nk packing sikit2 brg2 utk berpantang di rumah mak aku...tu yg ajak gi ptg....

pastu aku tgk kwn husband awal2 pg dlm kol 8.30 dia dh kuar...aku tny husband aku knp dorang kuar awal sgt...husband ckp kwn dia takut ramai org...puas la husband pujuk ajak gi pg gak...pastu aku ckp jap nk tido jap (sempat lg tau)....tp bukan nye sekejap aku tido,ambik kol 12 tgh gak baru bangun...bangun2 terus rasa lapar...ajak husband siap2 gi mkn dulu then terus gi karnival upin ipin....ktorg gi mkn kt wong solo bangi je....

dr bangi terus ke PICC....masa on the way ke PICC tu tgk jln mcm clear je...so tk bajet la org ramai kt karnival tu....sekali masa masuk je simpang nk ke PICC tu kereta dh start bersusun...jln jem....husband mcm tk sedap hati...dia kata mcm pelik je...tk pernah2 jem kt situ tiba2 jem je...actually sebelum2 ni kalo ada apa2 expo kt PICC tu,ktorg pernah je pergi dan jln tk la se jem tu...senang je nk parking...parking pun masuk baseman parking....cuma dlm expo je akan ramai org...tp yg ni baru nk masuk simpang PICC kt traffic light tu dh jem...

pastu husband ckp cuba tgk tu org dok parking kereta jauh2...ntah2 parking dlm dh penuh kot...pastu husband ajak parking gak kt situ and jalan kaki...gila la...aku dh la ngah sarat ni diajak menapak jauh...mau terberanak kt situ gak kan...aku kata tk kira masuk parking dlm gak...jem dia mmg jenis jem melekat...kalo jem yg jln merangkak2 tu tkpe gak...ni mmg jenis jem berhenti lama....


nk dekat sejam lebih kot ktorg terperangkap dlm jem...mula2 husband dh give up nk patah balik...bila ktorg dok ckp ngan aariz tk jadi nk pergi,dia punya mengamuk dlm kereta tk payah ckp la...budak dh besar kan...ko janji sila la tepati....last2 redah gak la jem...sekali dh sampai main entrance dorang tutup tk bg masuk sbb parking dh penuh...hampeh nye...penat je meredah jem selama sejam lebih last2 parking penuh...tp rezeki mak buyung dan aariz kan...ktorg dpt parking betul2 depan pintu main entrance tu...parking mmg bersepah2 eh..itu salah satu lg menyumbang kpd jln jem....ktorg sebaik pergi ngan kancil...dpt la mencelah space2 yg cenonet...


tp azab nye bila parking kt luar ialah kena menapak masuk ke PICC...PICC tu kan la berbukit...aku yg ngah sarat ni kena mendakit bukit...korang bayang kan....sebaik tk jadi apa2 kt diri aku...ktorg masuk ikut loading bay...org tk payah ckp la...ramai sangat2...tu baru kt luar ye...blum dlm dewan lg...nk masuk dewan satu hal berhimpit2....dlm dewan tu mn tk sesak,semua benda disumbat dlm tu...ngan booth nye dgn stage nye....aku pernah join event kt PICC...aku tau besar mn je la dewan PICC tu....

tu pun aku tk berani nk ke depan stage sbb org bertolak2...aku dok blkg jaga stroller,aku suruh husband dukung aariz bawa ke stage..byk kali aku pesan kt husband jgn lepas kan aariz...bahaya ramai org ni...tu pun sekejap2 aku dengar announcement psl budak hilang....

 ni keadaan kt luar hall...


ni keadaan dlm hall...

nk tgk maskot upin ipin dan kwn2 wat persembahan kena gi kt area stage tu la....

ktorg stay sekejap je...tk sampai sejam...pastu terus aku ajak husband kuar dan balik...dh tk leh bernafas dh aku dok lama2 dlm tu...sebaik masa ktorg masuk hall tu ngam2 persembahan maskot upin ipin dan kwn2...so dpt gak la aariz tgk upin ipin depan2...sampai skrg dia ingat lg dia gi tgk upin ipin...ok la kan at least berbaloi gak aku meredah mendaki bukit semata2 nk bawa anak tgk upin ipin depan2 mata...cuma ultraman je aariz tk dpt tgk sbb time dorang announce ultraman nk kuar org punya serbu ke depan dewan mcm apa je...bertolak2 tk payah ckp la...tu yg husband surrender tk larat dh nk dukung aariz tgk ultraman lak....

time nk kuar dewan pun satu hal...org nk kuar ni satu hal,org nk masuk satu hal...semua guna pintu yg sama...mn tk bertolak2 nye....bg pendapat aku la,dh nama pun karnival penganjur kena la cari tempat space yg besar sikit...ye aku tau maybe penganjur pilih PICC sbb tempat tu tertutup dan ber air con...tp PICC tu tk sesuai utk karnival yg gah mcm karnival upin ipin ni....dh nama pun upin ipin+ultraman...dh tentu2 peminat nye ramai...PICC tk dpt menampung ye jumlah pengunjung yg ramai mcm tu....karnival besar mcm ni kena wat kt stadium or padang yg luas...

sian husband keletihan...dpt kuar terus ktorg cari port utk lepak hilangkan penat sebelum nk berjalan ke parking lak....

mak buyong yg keletihan....

budak ni je tk rasa letih lgsg sbb excited dpt tgk upin ipin depan mata....

aku tk beli apa sgt pun brg2 upin ipin...1st sbb mahal...2nd sbb tk byk choice brg yg ada...tk faham aku dorang buka booth tp brg byk dh abis tp tk refill...aku bajet mcm sure byk barang2 upin ipin yg dijual dan sure dorang akan jual murah...dh nama pun karnival upin ipin...ingat dorang wat sales la...sekali harga barang tk jauh beza pun dgn harga kt kedai...mmg aku frust gila...last2 aku beli buku mewarna,pencil warna dan berus gigi je utk aariz....




tp itu pun dh menjadi kegembiraan dh bg aariz...asalkan barang tu ada gmbr upin ipin dia cukup happy dh...wlp hanya lah berus gigi....

alamak aku rasa mcm dh terpanjang lak aku membebel ni...so cite jln2 kuala selangor aku wat next entry la...kesimpulan nye bg aku dan husband,inilah kali pertama dan kali terakhir ktorg bawa aariz ke karnival upin ipin kalo penganjur still buat di tempat2 mcm PICC ni...tp kalo wat di stadium maybe kami boleh pertimbangkan lg...tu pun maybe next time kena gi awal2 pg kot...sesudah subuh barangkali....and satu lg benda yg aku terkilan ialah aku bayangkan yg maskot upin ipin tu akan berkeliaran la sambil budak2 boleh bersalam2 dan bergmbr...tp tidak ye...maskot upin ipin hanya muncul di stage je...maybe utk keselamatan maskot upin ipin tu juga kot...ye la org kan ramai,kalo maskot dok berkeliaran nk bersalam dan bergmbr dgn peminat mau maskot tu yg tumbang dulu ditolak nye org....

gitu la cite aku 1st time bawa anak gi karnival upin ipin yg menjadi igauan buruk buat aku dan suami...inilah dikatakan demi anak lautan api sanggup kami renangi...kalo aariz tk hargai gak tk tau la nk ckp....hehe....

ok stay tune for next entry about kuala selangor ye...

bye....

p/s: suami kita dh gaji...suami kita dh janji nk penuhi apa2 yg kita ngidam tk dpt lg ni...kita suka kita suka....baby sabar ye jgn kuar lg...kita mkn puas2 apa yg ummi dan baby ngidam tu ye...tkde la nnt baby kuar air liur meleleh...sian baby....hehe baby yg ngidam ke ummi dia yg over mengidam....hehe...

0 comments:

Post a Comment