Monday, November 17, 2014 - 0 comments

wEddInG sEpuPu hUsBaNd di KuAntAn & sEreMban

Assalammualaikum


selamat hari isnin...isnin yg lemau bg aku sbb weekend baru ni mcm tk cukup rehat...mcm biasa ari sabtu husband keje...kali ni aku dok berdua je ngan aariz...tk gi umah parent aku pun...tp alahai budak handsome tu dh makin besar dh makin aktif la sgt2...dia tk aktif berlari2 dia aktif bercakap lak...dok la pot pet pot pet non stop...sampai tersenguk2 aku dok melayan dia bercakap...penat bercakap dia dok berlari2 satu umah...aku yg memboyot ni dok la kena berhati2 takut dia langgar perut la,lompat atas perut la....smlm ari ahad mlm gi dinner ngan family aku celebrate birthday mak aku...kami mkn2 di restoren pegaga kt mrr2...sedap gak mknn kt pegaga tu tp agak mahal sikit la...gmbr2 mkn tkde sbb mak buyong dh tk larat nk ambik2 gmbr ni...so dikesempatan ni nk wish la happy birthday to my lovely mom...semoga ibu terus diberi kesihatan yg baik,dipjgkan umur dan dimurahkan rezeki...


ok stop cite aktiviti weekend aku baru2 ni...now nk cite psl kenduri kawen cousin husband yg dh basi ni ha...cousin husband yg kawen ni lelaki..anak kpd makcik husband...wlp makcik husband ni org klate tp dia menepat di seremban sbb ikut suami keje kt seremban...tp sebelum menepat di seremban lama gak la makcik husband menepat di kuantan..dr anak kecik sampai anak dh besar..anak2 siap sekolah kt kuantan lg..jd mn tk nye anak sulung yg kawen ni sampai bercinta dgn budak kuantan...budak satu sekolah...lps si lelaki pindah seremban mereka berpisah sekejap...kemudian sambung bercinta balik bila si lelaki sambung belajar di politeknik kuantan...ha gi tu la sejarah percintaan mereka..dr sekolah membawa ke jinjang pelamin...


so majlis di kuantan tu adalah majlis di pihak pompuan...mula2 aku ngan husband mmg tk plan pun nk ke kuantan...ktorg plan ke seremban je sbb dekat...tp husband aku dh rindu rinduan sgt ngan mak ayah dia...so moh la kita ke kuantan...lgpun husband takut mak ayah dia tk jd dtg yg kenduri kt seremban...nk tunggu ktorg balik kmpg raya cina tahun depan baru balik...so ada rezeki lebih sikit ni jom la kita ke kuantan makan nasi minyak sambil ziarah org tua....


ke kuantan ni mmg planning last minute...kenduri 25/10...dua tiga ari sebelum baru decide nk gi...mula2 ayah mertua ajak dtg ari jumaat mlm stay kt homestay yg disediakan...tp aku mcm tk larat je nk gi ari jumaat tu lps balik keje...last2 sesudah subuh ari sabtu tu baru gerak...dorang nikah ari jumaat lps solat jumaat...sabtu tu kenduri nye la...plan mmg nk join rombongan pihak lelaki berarak kol 12.30...sbb tu gerak awal2 pg...awal tk awal sgt la...7.30 gak la gerak....jln ok je tk jem...berhenti bfast kt r&r temerloh dlm kol 10 pg...lebih kurang kol 11.30 dh sampai kuantan...tp tu la sesat dok mencari homestay kol 12.30 gak sampai homestay...ngam2 rombongan lelaki dh nk berarak dh...


sampai2 terus join rombongan berarak la...oleh kerana kami ni dr pihak lelaki dpt la duduk kt meja vip..mkn pun dh siap berhidang...tk payah rebut2 beratur ambik mknn kt tempat buffet...tp tu la aku ingat kenduri kt kuantan mknn dia ala2 kmpg...tp mknn dia mknn catering...sama je mknn kalo kenduri di kl...disebabkan kenyang lg mkn bfast nasi lemak,aku mkn sikit je nasi kenduri...














ini lah antara gmbr kami rombongan pihak lelaki..dh 5 tahun kawen ni aku dh makin kenal la dgn sedara mara husband belah ayah mertua...sedara mara belah mak mertua je tk berapa kenal sgt lg sbb jarang jumpa...yg sedara mara belah ayah mertua ni boleh dikatakan selalu jumpa gak sbb kalo makcik husband yg seremban ni wat apa pun kenduri mesti semua adik beradik ayah mertua aku dtg wlp dorang dr klate...kira dorang rajin berkumpul la...lama2 aku dh tk rasa janggal dh dgn dorang wlp aku ni bukan la org klate...5 tahun kawen dh kan sikit sebanyak dh faham dh bahasa klate...hehe....

lps abis kenduri balik homestay lepak2 solat qasar jamak semua kol 4 ptg gak keluarga2 dr klate ni gerak balik klate...dorang dr klate ada la dlm 4 family...dorang berkonvoi...family mertua aku 1 kereta...adik ipar yg drive...aku ingat dorang stay semalam lg kt kuantan...rupanya ari tu gak gerak balik klate...makcik husband sewa homestay pun sampai ari sabtu je...dh kol 4 ptg kan...aku tny husband larat ke nk drive balik kl...husband kata dia mcm penat dan ngantok...nk gilir2 drive ngan aku pun aku penat gak...last2 terpaksa la kami cari hotel yg murah2...sebaik ada kosong lg...tu pun tgl satu bilik je...


kami stay kt classic hotel...hotel betul2 kt bandar kuantan la...senang je nk cari hotel ni guna waze...sewa tk mahal mn...120 ke berapa ntah...lupa lak...tp lebih kurang la...tp wlp harga murah condition bilik sangat la puas hati...bilik besar sgt...siap ada sofa lg dlm bilik...mmg sgt besar...harga termasuk bfast...bfast pun puas hati sbb mknn adalah mknn tempatan...siap nasi minyak bagai...lokasi pun dekat dgn bandar kuantan...mlm tu kami dinner kt tanjung lumpur pun dekat je ngan hotel....lif ada cuma tkde swimming poll la...tp kami sgt puas hati....


ari ahad tu lps check out baru gerak balik kl...sebelum balik kl gi singgah tanjung lumpur dulu cari sata..ari tu kan gi kuantan tk sempat nk cari sata...kali ni puas hati dpt mkn sata kuantan...spjg balik kl tu aku yg byk drive....husband ngantok sgt sbb mlm tu dia tk leh tido...mcm biasa la husband berubah tmpt mmg payah sikit nk tido...sebaik jln clear je berani gak la aku drive....


seminggu lps tu 2/11 lak kenduri belah lelaki lak di seremban...seremban wat kt senawang...wat kt dewan...dewan apa ntah nama lupa lak...dewan dia separa terbuka separa tertutup...mknn catering la...lauk pun lauk mcm biasa la lauk catering...tp best sbb ada cendol...aku dh agak dh kalo kenduri kt seremban ni kalo tkde cendol mmg tk sah la kan...dan cendol dia mesti sedap...pastu siap ada tapai pulut lg...dh hujung2 pregnant ni aku berani la mkn tapai...mn la tk kena kencing manis kan...bantai cendol la tapai la....


mertua aku dtg time kenduri kt seremban ni...dr klate mereka berdua je...mereka naik bas...smlm tido umah aku smlm lg tido umah adik ipar...lps balik dr kenduri di seremban,kami ke nilai 3 lak...mak mertua aku nk beli cadar dan carpet...aku pun heren knp org klate dtg kl gi nilai 3 borong cadar dan carpet...bukan takat mak mertua aku je,makcik2 husband dr klate semua pakat borong cadar dan carpet...cadar dorang borong yg harga 50rgt...dorang kata murah...


ha itu je cite kenduri cousin husband di kuantan dan seremban...gmbr2 semasa seremban tkde sbb aku ngan husband busy dok berkejar dgn aariz...tk reti dok diam la budak sorang tu...dok la berlari2 kt meja kek...risau aku takut terlanggar meja tu jatuh abis kek...











ni je gmbr yg ada...gmbr budak berdua ni...dua org sepupu yg sama2 bakal jadi abg lebih kurang 5 minggu je lg ni...khabar nye dua2 bakal dpt adik pompuan....meriah la umah tok mek ngan tok ayah nnt....


p/s : best lak tgk org gi bercuti ni...dh hujung2 tahun kan ramai la org gi bercuti...aku hanya mampu berangan je...nk gi bercuti tunggu la baby dh setahun...tkpe kumpul duit dr skrg...nnt boleh gi bercuti tempat best2 sikit....:)


0 comments:

Post a Comment