Monday, June 6, 2016 - 1 comments

SaLAM RaMaDHAn 2016

Assalammualaikum..

salam ramadhan untuk semua..semoga ramadhan tahun ni memberi seribu kerahmatan dan keberkatan buat kita semua..azam la yg elok2 untuk ramadhan tahun ni..jadikan ramadhan tahun ni sebagai titik tolak untuk kita mengubah diri kita kepada kebaikan..

tahun ni alhamdulillah tahun k7 berpuasa bersama suami..masih bersahur b2 tp berbuka nnt ber4 la bersama askar2 kenit dirumah tu..aariz smlm ye ye je suruh kejut dia sahur sbb dia kata dia nk belajar berpuasa..puas la kejut pg td tk bangun sampai ke sudah..tkpe la aariz, awak baru 4 tahun..tahun depan wajib kena belajar puasa ye wlp 1/2 hari..

ni juadah sahur kami pg td..wat nasi goreng,telur dadar dan ikan bilis goreng je..mmg plan nk goreng nasi je utk 1st sahur pg td sbb memandangkan smlm aku tk masak,so malas lak mlm td nk masak utk sahur pg ni..suami aku tk cerewet sgt..dia ok je nasi goreng pun..

smlm tk masak sbb lunch dh lewat..lunch smlm teringin nk mkn pizza yg baru ni..punya la ramai org kt aeon cheras selatan tu..gigil dh tangan aku time nk tunggu pizza ni sampai..sebaik pizza baru ni sedap..

ye la kuar umah pun dh lewat..nk dekat kol 4 baru kuar rumah..ingatkan aeon ni dekat ngan umah je boleh la kuar lewat..sekali ramai org..jenuh nk cari parking..sebaik ada parking kosong kt econsave..ktorg parking kt econsave and jalan kaki je ke aeon..lps mkn cari buku utk anak2 jap then terus ke econsave..konon nye nk beli sayur..sekali punya la ramai org byk sayur yg dh abis..


ni gmbr aariz sebelum gi terawih..tahun ni mmg husband berhajat nk bawa aariz gi terawih sekali..nk dedahkan dia dgn masjid dan surau..sebaik perangai dia elok je sepanjang kt surau smlm..tu pun puas la aku pesan suruh dia dok elok2 dlm surau..kiranya percubaan pertama berjaya la..aku dan medina dok umah je..tunggu la medina dh besar sebaya mcm aariz ni baru aku bawa dia gi surau gak..wat sementara ni aku terawih di rumah la..

Ni Cerita Weekend Pulak :

weekend baru2 ni mana2 tempat semua ramai org kan..yg balik kmpg pun ramai..yg tk balik kmpg pun ramai..ktorg ari sabtu tu redah juga gi jln tar dan sogo sbb nk cari baju melayu husband dan aariz..sbb dh mmg agak akan jalan jem,sbb tu awal2 dh ajak husband naik lrt je..sampai2 sogo gi mkn dulu..breakfast+lunch..lps mkn turun gi bahagian kanak2..org ramai tk payah cakap la..tp sebaik kt sogo,bahagian kanak2 tu ada playground utk budak2 ni main..so husband jaga anak2 kt playground,aku round sorang2 cari baju..disebabkan terlampau ramai org..nk pilih baju pun take turn..last2 aku dpt rembat 2 helai je baju utk medina..baju aariz sehelai pun tk dpt..





sejak ada playground ni,kalo nk ajak husband gi sogo time sales dan ramai org pun tkde masalah dh skrg..senang anak2 tgl ngan husband kt dlm ni..mak2 nk cari baju pun tenang je...hehe..

dr sogo ktorg gi jln tar lak..konon nye nk gi muaz nk cari baju melayu husband dan aariz..sekali tk byk pilihan la kt muaz..warna yg aku nk tu tkde..tp ntah mcm mn terperasan satu kedai baju sebelah restoren insaf..ada jual kurta dgn warna yg aku nak..tgk2 ada saiz husband..tny2 husband nk tk dia pakai kurta tahun ni..last2 husband setuju..lega dh aku satu part..suka la tgk husband pakai kurta..dh la murah lak tu kurta kt situ..ada offer lps less harga rm50 je..kain pun berkualiti je..belikan sekali utk ayah aku..tp sayang tkde kurta utk kanak2..

dh satu hal nk mencari kurta utk aariz sedondon dgn babah dia..penat wei berjalan dr kamdar ke hari-hari ke maidin..masukkan lak pasar mlm jalan tar..last2 tk jumpa gak utk aariz..pasar mlm jln tar punya ramai org nye ari tu,jln macam semut..lg perlahan dr semut..aku ingatkan shopping baju raya sebelum puasa tk ramai org..tetap ramai gak..serik rasa..

aduii kt mana lak nk cari kurta/jubah kanak2 utk aariz ni..cari kt online pun tkde color yg aku nk..susah2 tk jumpa gak pakai baju melayu je la aariz..tu pun cari dekat area2 rumah je la aariz..kt bangi gateway ke..tkde dh ummi nk gi rempuh jalan tar lg wlp jln tar tu bulan puasa ni buka sampai ke sahur..aku dpt rasa kan akan ramai je sentiasa..

ok la..nnt2 update lg..tahun ni aku masih lg nk letak gmbr2  juadah berbuka aku..suka hati sapa2 yg masuk blog aku ni nk teruskan membaca ke tk..tujuan aku bukan nk wat org terliur tp sebagai rujukan aku di masa akan dtg..and mana tau boleh bg idea kt org lain yg ketandusan idea nk masak apa..masing2 dh besar kan..pandai2 la control nafsu terliur korang tu..bukan setakat gmbr dlm blog/fb je korang boleh terliur,kalo gi bazar or org yg tahap tk dpt kawal nafsu terliur dia tu,dengar nama mknn pun boleh terliur..

ok bye...





1 comments:

EZAN IDMA June 7, 2016 at 11:27 PM

selamat berpuasa sis. salam singgah :)

Post a Comment