Tuesday, August 11, 2009 - 0 comments

ciTe pAsAL baLiK JB aRi tU.......

jumaat 7/8/2009 9.45 pm

seperti yg dirancangkan pada tarikh 7 ogos aku,parent aku,abg aku,maklong and cousin aku bertolak ke jb utk misi menjemput saudara mara di sana....we all ke sana ngan menaiki avanza yg di 'drive' oleh cousin aku....sng bertolak lps isyak ni so tkde la nak fikir utk berhenti solat...perjalanan mengambil masa lebih kurang 4 jam 1/2 ngan berhenti sebanyak 2 kali kt seremban n kt pagoh....alhamdulliah perjalanan berjalan lancar...tk jam and tkde apa2 perkara buruk yg berlaku....


jumaat 7/8/2009 2.15 am

akhirnye we all ngan selamat nye sampai di jb....we all decide utk bermalam kt umah mak busu aku kt skudai kanan dlm kwsn bandar baru uda....sian mak busu sampai tertido2 tgu we all sampai....time ni memang aku ngantok sgt wlp dh puas tido dlm kereta....hehehehe.....borak sikit2 ngan mak busu pastu aku terus tido tk sedar diri....


sabtu 8/8/2009 8.00 am

punya la ngantok syok je aku tido....sedar2 dh kol 8....perut pun terasa lapar....bgn2 tgk mak busu dh siap beli sarapan nasi lemak....aku apa lg tk sempat mandi just gosok gigi basuh muka terus bedal nasi lemak jb....huhu hilang dh pantang larang n diet aku semua....lps breakfast siap2 utk memulakan misi menghantar kad and menjemput org...


sabtu 8/8/2009 10.00 am

1st destinasi we all ye la ke ulu tiram umah tok sedara aku....punya dh lama tk gi sana sampai tersesat2.....akhirnye dlm kol 10 lebih we all sampai jugak....we all di hidangkan ngan nasi dan lauk2 yg memang membuka selera la....asam pedas,pucuk ubi,ubi rebus,sambal tumis....perghhhhh memang terangkat....mula2 rasa mcm tk nk mkn nasi just nk mkn ubi rebus n sambal tumis je....ye la time tu awal lg baru kol 11....konon kenyang lg la mkn nasi lemak td....tp sekali sampai 2 kali tambah tu mkn nasi....tu la dia penangan asam pedas org johor.....kalo dh tekak org johor memang tk leh ngelak asam pedas org johor ni....huhu memang kekenyangan gile.....hancur diet aku....hehehehehe.....


sabtu 8/8/2009 2.00 pm

destinasi seterusnye ialah umah cousin aku di kempas....we all memang sengaja tk bgtau awal2 kt cousin aku ni yg we all nk dtg....saje nk bg suprise....ye la kalo we all bgtau confirm nye la mcm2 mknn yg dia sediakan...memang dia bising la gak sbb tk bgtau nk dtg....tp wlp we all tk bgtau nk dtg,dia tetap sediakan mcm2 utk we all....ngan pegat pisang la,karipap la,kek la.....huhu nk termuntah dh aku rasa asyik mkn je....tk mkn kn geram tgk mknn2 tu semua....dh mkn tk reti sikit2....huhuhu memang confirm hancur diet aku....dh plan dh balik kl memang kena diet abis-abisan...1 ari kt jb je dh mcm2 mkn....


sabtu 8/8/2009 3.00 pm

destinasi seterusnye ke bandar baru uda umah kwn mak aku....tp nasib kami tk berapa baik sbb tk jumpa umah......hahahahaha mcm mn leh jd mcm tu....sbb 1st dh lama tk gi sana,umah pun dh lupa....2nd lupa bawa no phone...memang tkde harapan la...we all pusing2 gak area taman padi malinja tu tp still tkde rezeki nk jumpa kwn ibu.....hampir 1/2 jam gak la dok pusing2...tp tetap tkde rezeki nk wat mcm mn....


sabtu 8/8/2009 3.30 pm

jln2 kt plaza angsana....org kta kalo dtg jb tk singgah angsana memang tk sah...so kebetulan cousin ada keje kt sana,so we all pun singgah la sana jumpa dia....


sabtu 8/8/2009 5.00 pm

teruskan perjalanan ke skudai kiri pulak....ha ni la kmpg aku yg asal....aku dilahirkan pun disini....kiranye aku dtg skudai kiri ni mcm jejak kasih gak la....heheheheh jejak tmpt dilahirkan....tp umah tu dh tkde....yg ada semak samun je...dtg skudai kiri ni bkn setakat nk tgk tmpt aku dilahirkan je,tp we all sempat la gak singgah umah best friend mak aku masa kt skudai ni....ni btl2 mcm jejak kasih....ye la dh lama gile mak aku tk jumpa kwn dia tu....sekali ada rezeki lak kali ni nk jumpa.....memang mcm telenovela la sekejap.....hehehehe....huhu mkn lg.....kali ni goreng pisang ngan sambal kicap....memang favourite org johor mkn goreng pisang n sambal kicap.....apa lg bedal la aku mkn....huhu kenyang nye....


sabtu 8/8/2009 6.00 pm

seterusnye we all gi umah pak jang aku kt taman impian emas kt skudai.....time ni dh tk larat dh aku nk mkn...minum pun tk larat.....sebaik cousin aku just buat air nescafe je....kalo dia sediakan mknn lg,kenyang2 pun confirm aku bedal.....hehehehe


sabtu 8/8/2009 9.00 pm

pak jang n cousin aku ajak kuar gi mkn kt zz kt anjung warisan sbb mak aku teringin nk mkn mee rebus....mula2 ibu nk mkn mee rebus hj wahid yg cukup terkenal ngan mee rebus johor dia tu....tp disebabkan kt plaza angsana tu jln jam,pak jang suggestkan mkn mee rebus tulang kt zz.....hmm not bad gak rasa mee rebus kt situ....kekenyangan lg aku.....


sabtu 8/8/2009 11.00 pm

singgah umah mak busu jap ambik beg sbb we all plan nk tido ramai2 kt umah cousin aku kt gelang patah.....hampir nk dkt kol 1 gak we all sampai kt gelang patah.....badan memang penat sgt,mata pun ngantok....tp tk terus tido sbb dok borak2 ngan cousin2....kalo dh kumpul ramai2 tu memang ssh la nk tido.....dok borak je....


ahad 9/8/200 8.00 am

konon plan kol 8 pg dh nk gerak ke kluang...alih2 kol 8 pg masing2 baru nk bgn tido......cousin aku siap gi pasar beli bahan2 nk masak keaw teaw lg....keaw teaw goreng memang favourite we all.....pg2 dh bantai sepinggan keaw teaw goreng n sekeping roti canai.....huhuhu....


ahad 9/8/2009 11.00 am

1st destinasi utk 2nd day ialah pasaraya kip mart.....singgah pasaraya ni sbb mak aku n mak long nk beli rempah....sepatutnye nk gi beli kt pasar larkin tp sbb tk sempat mak busu suggestkan singgah kip mart je....mcm2 rempah we all beli...rempah soto,laksa,mee rebus,mee bandung....


ahad 9/8/200 12.00 pm

sampai masa nye we all berpisah ngan sedara mara di jb....huhu rasa tk puas dtg jb....tk puas gak jumpa sedara mara.....ye la dh lama tk jumpa,byk lg cite tk abis nk borak.....tkpe kita semua akan jumpa bln 10 nnt kt kl....

ahad 9/8/2009 1.30 pm

we all selamat sampai ke kluang....kluang ni kampung asal tok pompuan aku....skrg ni kt sana cuma ada tok cu and tok andak aku je.....sampai2 umah tok cu,dia terus ajak mkn tgh....mak ai asam pedas lg...bedal lg 2 pinggan....dh kenyang2 mkn nasi,tok cu hidang kuih muih n buah2n lak.....mcm2 kuih ada....karipap la,lepat pisang la,cembedak goreng.....yg plg best sambal kicap tok cu lain drp lain....


ahad 9/8/2009 3.00 pm

sblm bertolak balik we all singgah jap umah tok andak....after that baru bertolak ke ayer hitam....


ahad 9/8/2009 4.30 pm

singgah ayer hitam utk beli pasu2 kecik utk wat cenderhati masa weeding aku nnt....kt ayer hitam tk sah kalo tk beli otak2,murtabak singapure and telur pindang....semua tu favourite aku....dlm kenyang2 tu makan gak aku semua benda tu....


ahad 9/8/2009 6.00 pm

terus bertolak balik kl.....dlm kol 7 singgah sekejap kt air keroh utk solat maghrib.....kol 8 teruskan semula perjalanan balik kl....


ahad 9/8/2009 10.00 pm

alhamdulliah akhirnye we all selamat sampai kt kl....singgah mkn dulu kt bandar sri permaisuri baru la balik umah....


#huhu penat nye tp puas n best sgt dpt balik johor....4 thn tk balik johor,mcm2 perubahan dh berlaku....
#tk byk gmbr yg dpt dirakamkan sbb aku dok melantak je mn sempat nk ambik gmbr

so ni je la gmbr2 yg sempat dirakam


plaza angsana....kalo dtg jb tk singgah angsana tk sah....
cuma danga bay je tk sempat singgah....just lalu je.....



tapak dimana aku dilahirkan....skudai kiri....
huhu umah dh dirobohkan...tinggal semak samun je.....



kampung asal arwah tok pompuan kt kluang...

aku ada capture 1 gmbr yg menarik bg aku....kt kl tkde benda ni....jom layan.....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


knp semua kereta kena berhenti ni????????....

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*




owh keretapi nk lalu......kl tkde tau mcm ni....
huhu terasa kuno benar aku ni...hehehehehe

p/s: tu je la yg sempat aku rakamkn utk cite balik jb ni.....dh kawen nnt nk ajak husband balik jb lg la....kali ni kena plan cuti lama sikit la.....


0 comments:

Post a Comment