Friday, August 28, 2009 - 0 comments

H1N1....bila akan berakhir......

dlm entry aku yg ni aku ada cite pasal mslh aku yg membelenggu diriku...so utk entry kali ni aku nk cite sikit la apa masalah yg aku ckp tu...


actually mslh tersebut ada kaitan ngan H1N1 yg sedang melanda negara pada masa kini.....mslhnye ialah aku terlalu risau smpi stress sgt bila fikir psl H1N1 ni....sedar tk sedar dh 3 bln jugak H1N1 melanda negara...last aku update psl H1N1 smlm kematian di malaysia masih kekal kpd 71....tp still ada kes2 baru setiap hari....huhu memang menakutkan dan membimbangkan bila fikir psl H1N1 ni.....bg aku penyakit ni terlalu berbahaya sbb boleh menyebabkan kematian....


baru2 ni opis aku digemparkan dgn kemasukan ayah kpd slh sorang staff kt opis aku ni ke icu disebabkan suspected H1N1....tp alhamdulliah cuma suspected saje and bebas drp H1N1......tp ari ni opis sekali lg gempar bila slh sorang staff kt opis ni kena kuarantin 5 hari sbb anak dia disahkan influenza A....huhu kalo nk ikutkan staff opis aku yg sorang ni cukup berjaga2 ngan H1N1 ni....mana2 dia gi dia mesti pki mask....kt opis pun dia pki mask....alasan dia sbb dia kena berhati2 sbb dia ada anak kecik,tkt anak dia terkena....tp dlm berjaga2 pun anak dia leh terkena gak...hope after 5day dia kuarantin tu dia bebas la drp virus tersebut...jgn la sampai bawa ke opis....mau 1 opis kena kuarantin....


huhu risau nye....dh ar skrg ni musim org sakit.....kt umah aku pun sorang2 ahli keluarga aku sakit....demam,selsema and batuk....alhamdulliah so far semua ahli keluarga aku cuma demam biasa je....tp still kena berhati2 gak terutama kt umah aku tu ada parent aku yg ada sakit kronik...ayah strok ngan ada kencing manis....ibu lak ada asma...."Ya Allah minta dijauhkan la ibu ayah aku drp penyakit berbahaya ni"...


dan benda yg plg aku risau dh tentunye bila fikir kan majlis kawen aku yg tinggal 49 hari je lg ni....disebabkan H1N1 ni jugak la aku jd takut nak kuar gi mana2....hampir sbln gak la segala persiapan perkahwinan aku terpaksa aku bekukan wat sementara waktu...tp bila fikir majlis aku tinggal tk berapa lama je lg nak tak nak kena kuar jugak....kena berhadapan ngan masyarakat jugak.....persiapan tetap kena buat gak....apa yg mampu aku lakukan ialah pki mask selain menjaga kesihatan....skrg pun tiap2 ari time gi keje memang aku akan pki mask la.....rimas memang la rimas....tp bila dh tiap2 pki dh rasa biasa dh....selain pki mask n jaga kesihatan,aku jugak tk pernah2 putus berdoa semoga dijauhkan diriku,family ku,tunang ku and family tunang ku drp penyakit berbahaya ni...dan selebihnye aku tawakal dan berserah saje kpd Allah....


huhu ni la mslh yg membelenggu diri aku spjg bln ni....serius aku ckp sbln jugak la aku tk gi melawat sogo.....tp ari ni memandangkan gaji dh masuk,bln puasa pun balik awal....so ingat nk singgah jap la kt sogo.....tp kena pki mask la....



huhu mcm mn rasa nye eh kalo shopping pki mask mcm ni....


p/s:huhu bila la H1N1 ni akan berakhir.....

0 comments:

Post a Comment