Friday, August 14, 2009 - 0 comments

kEsAlaHaN dEmI kEsAlaHaN.....

huhu dlm tempoh 2 ari berturut2 aku telah buat 2 kesalahan pd tunang aku....kesalahan yg boleh mencetuskan pergaduhan....huhu semua salah aku....huhu mcm mn la leh jd mcm ni....tu ar aku selalu buat sesuatu tu tk prnh fikir pjg,main redah je.....perangai kebudak-budakn tk pernah berubah....bila mau jd matang cik iba sorang ni tk tau la....ok berbalik kpd kesalahan yg telah aku lakukan tu....


kesalahan pertama.....selasa 11/8/2009....masalah handphone...

mcm biasa tiap2 mlm aku n tunang akan bersms....tp mlm tersebut dia agak lewat start sms.....alasan dia sbb ngah makan....aku tunggu nye tunggu dr kol 11 sampai kol 12 dia tk antar2 msg gak...aku dh byk kali antar kt dia tp 1 msg pun tk berbalas....tk leh jd ni aku kena call n tanya dia....aku call dia n dia ckp dh byk msg dia antar kt aku....aku tk dpt ke.....pastu aku kta tk dpt pun.....pastu dia kta handphone aku wat hal....huhu time tu tk tau knp aku angin sgt....aku tk mau ngalah...aku ckp la mcm ni "syg dh try antar msg dr no maxis ke celcom ok je.....abg tk nak msg ckp je la tk nak msg tk yah la nk salahkan handphone syg lak...."

pastu dia terus senyap n tido......eiiiiii geram nye aku time tu....pg esoknye mcm malas nk bw handphone celcom tu....tp fikir2 balik takut member msg ajak lunch sama2 kan ssh lak sbb aku ada janji ngan dia nk lunch sama2 spjg minggu ni memandangkan aku 'cuti berpuasa' minggu ni....tkpe sabar kan hati bawa gak handphone tu tp tk bawa charger gi opis walaupun kebetulan time tu handphone nye bateri dh nyawa2 ikan....lantak la asalkan dpt tunjukkan yg aku ngah merajuk.....

pastu balik2 keje je handphone memang btl2 dh abis bateri....bkn setakat abis bateri,credit pun abis....time tu aku fikir puas semua abis,lantak tk yah msg lgsg...nk merajuk tk kira....aku tk kan msg dia selagi dia tk pujuk aku.....huhu tp lain yg dirancang,lain yg jd.....nk elak dia msg guna celcom,alih2 dia antar msg guna maxis lak.....aku tny dia knp guna maxis.....pastu dia kta dh antar msg kt celcom org tu tk balas2 so antar la kt maxis....pastu aku ckp aku memang tk dpt 1 msg pun dr dia.....pastu dia kta mybe slh satu handphone antara aku n dia ada problem....

check punya check rupa-rupanye memang handphone aku ada problem....check kt 'Call Setting',rupanye no dia ada kt list 'No.screening' so sbb tu aku tk dpt msg dia....huhu malunye.....tk tentu psl aku marah2 dia,padahal dia tk salah lgsg....tp tk leh nk salahkan aku gak sbb aku lgsg tk tau psl benda tu....so nk salahkan sapa....huhu nak tk nak aku terpaksa la beralah....fikir positif mybe aku ada tertekan tanpa aku perasan....see benda dh jd baru aku nk fikir positif mcm ni.....huhu.....

kesalahan kedua.....rabu 12/8/2009.....masalah ex-boyfriend aku.....

ni memang btl2 kesalahan berat.....siang ari rabu tu ex aku ym ngan aku....mcm biasa aku lyn la ym dia as a friend....and mcm biasa setiap kali aku ym ngan ex aku,aku akan cite ngan tunang aku....selalu dia tk tunjuk pun tanda2 cemburu apatah lg nk marah.....kdg2 aku terasa hati gak kalo dia tk cemburu....ye la terfikir gak betul ke dia sayang aku.....huhu...

tp kali ni bila aku cite je apa yg aku ym ngan ex aku tu,wat pertama kali nye dia marah2 aku psl benda ni......sampai dia merajuk la.....huhu aku dh panik dh time tu.....byk kali gak la aku minta maaf.....aku janji tk nk layan lg ex aku tu.....sampai nk nangis gak la aku minta maaf....bila dia dengar aku dh nak nangis,dia maafkan gak la tp dengan syarat lps ni jgn cite apa2 lg psl ex aku kt dia....dan yg plg aku terharu bila dia ckp..."abg sayangkan syg tau".....

tp aku confius gak la knp kali ni marah sgt2 bila aku cite aku ym ngan ex....selama ni ok je....aku tny kwn aku....kwn aku ckp laki ni kalo mula2 bila kita cite psl ex kita dia diam,bkn bermaksud dia tk cemburu,cuma dia nk bg kita peluang supaya kita tk kan cite lg selepas ni....tp bila dh byk kali dia senyap tp kita still cite lg sbb tu dia naik angin......huhu rupanye byk gak aku tk tau psl laki ni....huhu mcm mn aku nk kawen ni.........kena berhati2 la lps ni....see sekali lg benda dh berlaku baru aku nk sedar....

tkpe at least ngan perkara yg berlaku ni akan beri pengajaran pd aku pd masa akan dtg....aku akan cuba ubah diri aku ni.....fikir dulu sebelum ambik apa2 tindakan....huhu kalo boleh tk nk benda mcm ni berlaku lg....tk nk gaduh2 lg....2 bln je lg nk kawen.....huhu......

0 comments:

Post a Comment