Tuesday, September 23, 2014 - 0 comments

4-6 September 2014 ~ Langkawi Trip : dAy 2

Assalammualaikum

sambung cite utk day 2..day 2 dimulakan dgn bfast...bfast kt hotel je sbb ada sekali dlm pakej..nnt aku cite detail psl bfast kt bab review hotel ye...kol 7.30 aku dh kejut aariz suruh bangun bfast..mula2 liat gak budak kecik tu nk bangun maybe sbb penat smlm...tp aku umpan dia dgn swimming terus laju2 budak kecik tu bangun....



tgk la kemain lg budak kecik tu jln berpimpin tgn ngan babah dia...geram je aku tgk dia pakai short...sebelum gi langkawi aku cari suar swimming yg short nye tp tk jumpa...last2 belikan dia short je...ni pun beli kt diy...murah2 je...baru 3rgt lebih...ada yg mahal sikit 6rgt lebih...

then lps bfast ajak aariz gi swimming...swimming poll terletak kt bangunan lg satu...bukan satu bangunan ngan hotel tempat kami menginap...hotel ni ada 2 bangunan...nnt detail aku cite kemudian ye...gmbr2 aariz swimming tkde sbb budak kecik tu penakut nk ke tengah...lgpun swimming poll dia licin la...ktorg mmg kena pantau aariz...sebaik aariz pun tk berani nk ke tengah...nnt dlm part review hotel aku letak gmbr swimming poll dia...

tk lama pun aariz swimming...dlm kol 9.30 aku dh ajak naik sbb nak siap2 sbb kol 10.30 nk gerak ke cabel car...ingat kan cabel car tk ramai ari jumaat...rupanya ramai gak...parking penuh...ktorg sampai sana kol 11...sampai2 leh lak hujan turun...lepak jap tunggu hujan berhenti baru leh wat aktiviti...ktorg gilir2 wat aktiviti dan jaga ibu ayah...ibu ayah duduk je mn leh wat apa2 aktiviti...sbb tu kena ada org jaga ibu ayah...







ni antara aktiviti ktorg kt sana...adik aku dan husband dia tk naik cabel car sbb dorang kata dh pernah naik...so dorang wat aktiviti ni je..aku lupa la bayaran utk aktiviti ni...tp tk mahal mn la...murah je...mula2 aku ingat nk naik gak bawa aariz...sekali tgk ada satu family tu anak dia sebaya aariz naik tu tk reti dok diam terus mak aku ckp tk payah la bahaya je..







so sementara tunggu adik aku abis aktiviti dia,husband umpan aariz bg ikan mkn..mknn ikan ni kena beli...ala murah je...sebenarnya time ni husband ngah berbelah bg nk naik cabel car ke tk...kt umah lg husband kata tk payah la naik sbb dia kata bahaya utk aariz...sekali bila adik aku bg cadangan naik je cabel car tu pastu kalo tk nk turun kt setiap perhentian tu tk payah la turun..last2 husband setuju gak...kalo tk aku ckp kalo tk dpt naik cabel car aku nk naik duck tour...tp bila tny harga duck tour yg agak mahal terus husband kata jom la naik cabel car....ye la dtg oriental village ni kalo tk wat apa2 aktiviti baik tk payah kan...

ni antara gmbr kami semasa naik cabel car...malas nk letak satu2 gmbr..gmbr ni aku ambik dr fb...lgpun kami tk byk bergmbr kt sana...pastu kami berhenti kt 1st perhentian je...yg 2nd tu kami tk berhenti...risau la sbb bawa aariz kan...tu pun husband dok dukong je aariz spjg masa...time ktorg naik ni jambatan gantung tu tutup sbb renovate..adik aku ckp lama gak dorang tutup ni sbb renovate...sebaik dulu masa dtg ngan husband dpt gak merasa naik jambatan gantung ni...kesian kt adik lelaki aku dan abg aku la,dh la 1st time naik tk dpt lak merasa naik jambatan gantung...

ni lak gmbr kenangan kt pintu masuk oriental village..time bergmbr ni kecoh je ada mamat bangla yg dok jaga kereta kuda...dia bising2 tk bg ktorg ambik gmbr...aku jwb la yg ktorg nk ambik gmbr pintu masuk oriental village bukan nye nk ambik gmbr ngan kereta kuda ko tu...dh elok2 mula2 aku rasa nk bawa aariz naik kereta kuda terus jadi terbantut aku nk naik tau...dh la bukan org kita tnjk lagak lak nk sound2 org....

dlm kol 1 lebih mcm tu terus gerak gi cari tempat utk lunch...ktorg lunch kt area2 kedai spjg jln nk ke oriental village ni...ktorg lunch kt satu kedai ni...kedai ni betul2 kt simpang 3 yg ke kanan nk ke pantai cenang,ke kiri nk ke kuah...kedai selepas masjid...boleh tahan tau mknn kt situ...ada lak ikan pari bakar yg mak aku nk sangat...perut ngah lapar mknn lak sedap mmg laju je la masing2 mkn...mknn kt sini pun boleh tahan murah...

lps mkn terus ke beras terbakar kt kmpg mat sirat...gi beras terbakar ni sbb aku nk beli kain batik...kain batik sini lg murah berbanding kedai hj ismail group...aku beli kain batik dlm 4 helai wat tambah2 utk dlm pantang nnt...lps beras terbakar ktorg ke lapang terbang lak sbb mak buyong mengidam nk mkn laksa power...



laksa dan cendol...laksa power ni dia jual dlm lori je...pastu dia buka meja betul2 dekat ngan laut...mkn sambil menikmati angin laut...spjg jln lps lapangan terbang mmg byk lori2 jual laksa dan cendol...tp yg aku google ramai yg suggest kan laksa power ni...tp bg aku rasa dia biasa2 je...tkde la power sgt pun...cendol pun biasa2 je...tp pasembur dia boleh tahan sedap....char keaw teaw dia je tk rasa sbb ktorg masih kenyang lg mkn lunch td...ni pun order kongsi2 je....

 lps dh capaikan hajat mak buyong nk mkn laksa power,ktorg balik semula ke pekan kuah...mula2 ke kedai hj ismail group dulu sbb mak aku ada nk beli lg coklat...kali ni gi kedai hj ismail yg lama...aku tk borong pun coklat...cukup dh beli coklat time 1st day tu...lgpun malas nk beli byk2...nnt aku sorang gak yg mkn...beli cukup nk bg opis dan pengasuh je...


dr kedai hj ismail ktorg ke dataran lang...dtg langkawi wajib la bergmbr kt dataran lang kan...mula2 aku ingat tk nk kuar nk dok dlm kereta je sbb aariz tido...tp husband suruh kejut aariz...husband kata rugi la tk tnjk aariz burung lang besar....sebaik kejutkan aariz...bawa dia tgk burung lang besar ni tercengang2 dia...tk abis2 ckp 'bird yak' 'bird yak' (bird berak)...aku pun tk tau mcm mn dia leh sebut bird yak pun tk tau la...puas aku belik burung lang tu tang mn aariz ckp burung lang yak...still tk jumpa...sampai skrg kalo nmpk dlm tv gmbr burung lang ni mesti aariz akan ckp bird yak...hehe...






 muka-muka kepenatan...tp syok la lepak kt dataran ni...menghirup angin laut...tp tu la tk leh la nk lepak lama2 kt depan burung lang ni sbb ramai lg nk bergmbr....lps masing2 dh bergmbr terus aku ajak balik bilik...badan dh berlengas....

disebabkan kepenatan kol 9 baru kuar dinner...mula2 nk cari area2 pekan kuah je...sekali satu kedai pun tkde jual ketam...ayah aku nk mkn ketam...last2 ke pantai cenang gak kami...kali ni dinner kt kedai siam yg aku dan husband pernah mkn masa dtg dulu...kedai siam ni tom yam dia mmg terangkat..mula2 ktorg dh lupa dh kedai ni kt mn...sekali masa jln2 cari kedai mkn terjumpa kedai ni...husband la yg ingat lg kedai ni...akhirnya tercapai gak impian husband nk mkn tom yam kt kedai ni kalo dtg langkawi lg...ketam dia masak sweet sour pun sedap...semua mknn dia sedap la...mmg puas hati...harga pun tk mahal sgt...tp minta maaf la aku lupa la nama kedai tu...lupa nk catit lak wat simpanan...next time kalo gi bercuti aku rasa kena sediakan satu buku kecik la catit semua nama kedai2 mkn ni....

 ni je gmbr yg ada time dinner tu...masing2 dh kelaparan...tk dan nk ambik gmbr mknn semua....aariz dlm stroller tido...sian aariz tk mkn...nk kejutkan kesian lak...ye la kita yg dewasa ni pun penat satu hari berjalan ni kan pulak dia budak kecik kan...sebaik siang tu dia mkn byk....

lps mkn dh kol 11...ktorg terus balik bilik...adik pompuan aku,husband dia dan adik lelaki aku je dorang gi karaoke....aku mmg surrender tk larat nk join...satu hari berjalan dr pg bawa ke mlm mmg rasa nk patah kaki la....balik2 terus zzzzz....

so tamat la cite utk 2nd day...nnt sambung utk last day...last day ni tk byk cite dan gmbr pun...ye la last day kan...semua tempat dh gi...tgl gi beli minyak gamat je...


ok bye....


p/s:tk lama dh ni nk masuk bulan 10...bulan anniversary...tahun ni masuk tahun k5 perkahwinan kami..plan nk gi pd rehat2 kan badan...tp ikutkan hati kami suami isteri ni geram je rasa mcm nk ke cameron...tk tau la knp ktorg ni suka sgt ke cameron...gi byk kali pun tk jemu...tp tu la keadaan mak buyong tk mengizinkan...kita gi yg dekat2 je la...nama pun bercuti rehat2kan badan...kalo gi jauh2 bukan rehatkan badan nama nye..tu memenatkan badan...hehe....

0 comments:

Post a Comment