Monday, September 8, 2014 - 0 comments

mAcAm-mAcAm HaL

Assalammualaikum......

aduiiii penat pun tk hilang lg ni....tp sbb tk nk blog terbiar lama tk berupdate,meh la kita lum sum kan semua cite dlm entry ni....aku cite sikit2 dulu....selebihnya nnt aku update story by story la ye....cite psl abg aku bertunang pun tk up lg dlm blog ni....so semua cite akan menyusul kemudian ye....tp nk update cepat2 tu tk leh la sbb skrg ngah byk keje....aku ada lebih kurang 3 bulan ++ lg sebelum cuti bersalin....so bos harap aku dpt siapkan semua keje aku sebelum cuti bersalin....tp aku rasa mcm tk sempat je....td dok buat schedule pun terpaksa lajak sampai tahun depan gak.....nk wat mcm mn hujung bulan lps baru suruh buat nk siap kan sebelum bulan 12 mmg tk la....kalo sikit tkpe tp byk.....


ok tu bab keje....bab cite lain lak,mcm aku war-war kan kt entry sebelum ni 29/8/2014 aku ada wat majlis kecil-kecilan sambut birthday aariz yg ke 2 tahun.....alhamdulillah majlis berjalan dgn lancar dan meriah wlp jemputan tk la ramai mn....actually mmg plan nk jemput dlm 30 org je....kwn2 terdekat,family dan jiran.....sekali mak aku gi tambah order kuih sampai 2 jenis and setiap jenis 30 biji....pastu kelam kabut last minute jemput kwn2 opis husband yg akan berkonvoi ke kuantan pd keesokkan nye.....mula2 mcm ramai nk dtg sekali mlm tu kan ari jumaat....cuti lak 3 hari so ramai la gi bercuti la balik kmpg la.....jalan jem teruk....jd ramai tk dpt dtg.....yg dtg pun kwn2 terdekat je....tp alhamdulillah tkde la mknn terlebih melampau.....just nice org kata.....bg kwn bawa balik sikit.....adik ipar bawa balik sikit....adik aku bawa balik sikit.....mak aku bawa balik sikit.....and simpan sikit utk aku and husband bfast esok pg.....


majlis selesai dlm kol 11....kemas2 umah kol 12 settle....kali ni tk rasa penat sgt sbb jemputan tk ramai and aku wat mlm....kalo mlm kan org akan dtg serentak dan balik serentak.....so senang kemas sekali harung....tahun lps wat ptg penat sikit sbb org dtg lajak sampai ke mlm.....so next time boleh wat lg ni tp dgn syarat tk leh jemput ramai2 la.....kalo jemput sedara mara tk dpt la jemput kwn2....and begitu la sebalik nye kalo jemput kwn2 tk dpt la jemput sedara mara....nk wat mcm mn kan umah kecik sedara mara ramai....nk jemput sedara mara semua termasuk kwn2 mmg tk muat la umah aku....


selesai kemas2 dh kol 12 lebih....dh penat2 mn leh nk terus tido kan.....aariz pun tk nmpk penat....happy gila dia ari tu.....bila aku buka hadiah lg dia happy.....tp tahun ni aariz tk dpt byk hadiah mcm tahun lps.....kalo aku jemput sedara mara dpt la byk hadiah.....tp tkpe la kan niat aku nk wat majlis nk jemput org mkn bukan nk hadiah....kol 1 pg pun aariz tk nk tido lg....padahal aku ngan husband dh ngantok sgt ni....dh la esoknya kena bangun awal sbb nk berkonvoi ke kuantan lak....dh la janji kol 8.30 semua kena berkumpul kt tol gombak.....so nk tak nak terpaksa ktorg padamkan semua lampu baru la aariz nk tido.....


sebaik la esoknya ktorg tk terlajak bangun lmbt.....tu pun ktorg bangun kol 6.30....kwn husband yg call kejutkan....sebaik ari khamis mlm sebelum tu aku dh siap2 packing semua baju....baju pun dh siap iron....pg tu tgl siap2 dan aku panaskan baki mknn semalam tu....leh wat tapau mkn dlm perjalanan nnt......so kami ke kuantan 2 hari 1 malam je....pergi pun sbb ada kenduri kawen kwn husband....nk kata jln2 kuantan tu tkde pun....nk wat mcm mn pergi berkonvoi....so kena ikut majoriti la.....tp husband kata tkpe next time kita dtg bercuti kt kuantan lg sbb dh tau hotel mn yg murah utk menginap.....


aku sebenarnya nk recommend kan kt korang psl hotel kt kuantan ni.....tetapi sesuatu telah berlaku dimana hp aku rosak.....mula2 ari jumaat mlm lps majlis birthday aariz tu sd card aku yg rosak....sayang sgt sd card rosak.....abis semua gmbr2 kenangan aariz dr kecik semua hilang.....sebaik ada yg sempat dibackup.....tp yg plg sedih gmbr2 birthday aariz pun hilang....gmbr2 preparation semua hilang....gmbr mknn2 semua hilang....sebaik adik aku ada ambik gambar sikit....ada la gak sebagai kenangan.....


tp tu la aku kan tk pernah serik....husband dh ckp lama dh.....tukar la phone baru tukar la phone baru....tkde duit tkpe dia leh belikan....tp aku kan degil....aku kata nnt la malas la nk transfer2 gmbr.....sekali ambik ko sd card rosak ko tk payah nk susah2 transfer gmbr mmg semua selamat dh hilang.....tp tu tk serik lg tu....husband ckp mula2 sd card rosak,tk lama tu nnt phone lak rosak....better tukar baru....ambik ko derhaka lg ngan suami....tk nk dengar ckp suami.....ari jumaat mlm 5/9/2014  bertempat di langkawi tamat sudah riwayat hp aku ni....terus hp ni tk leh nk on dh.....segala macam usaha telah dilakukan tp nasib tidak menyebelahi aku....


so aku terpaksa redha dengan permergian hp aku tu....yg sedihnya disini adalah semua gmbr2 semasa di kuantan aku save dlm phone sbb time tu sd card kan rosak tk sempat beli baru....sd card rosak kan time mlm birthday aariz.....keesokkan ari dh gi kuantan mn sempat nk beli sd card baru....sbb tu semua gmbr save dlm phone....balik dr kuantan baru beli sd card baru....masuk keje ari selasa husband suruh backup semua gmbr and tukar hp baru.....tp aku degil....aku kata lps balik dr langkawi la.....sekali ambik kt langkawi umur dia tk pjg.....so hilang la semua gmbr2 semasa di kuantan.....nnt la aku try cari dlm sd card husband aku.....kalo ada dpt la aku update psl hotel kt kuantan tu.....kalo tk aku update cite tanpa bergmbr la.....


actually hotel kt kuantan tu hotel bajet je....tp bajet2 pun selesa dan puas hati la gak.....hotel kt langkawi pun best....yg langkawi ni aku dh belajar dr pengalaman....ari ni masuk opis cepat2 aku transfer gmbr....wlp husband dh beli kan hp baru tp aku tetap fobia dh dgn apa yg dh terjadi.....sebaik la gmbr2 abg aku bertunang semua dh sempat masuk dlm fb cuma tk sempat transfer masuk dlm pc la....tp tkpe la at least ada backup kan.....


mcm2 hal kan....tengah2 nk pakai duit byk ni la hp wat hal....ye la mn dgn bercuti nye mn dgn birthday aariz nye mn dgn down payment kereta nye....tu pun hold dulu la nk beli brg2 baby....sian adik dh 25 week ummi tk beli apa2 lg brg utk awak....abg awak dulu 20 week ummi dh beli sikit2....owh sebut pasal baby ni,ari jumaat 29/8/2014 ari tu siang tu aku mmg ada check up....check up kali ni kena minum air gula....alhamdulillah sebaik result ok....tp jenuh la check up ari tu sbb org ramai....kol 12 lebih baru settle....dh la lps tu rushing ke hukm lak nk register utk bersalin sana....sebaik urusan kt hukm sekejap je settle....nama dh ada dlm sistem senang....just ambik date appoitment je....so 1st appoitment aku kt hukm nnt 30/9....tp kali ni lain sikit....kalo dulu time aariz dh start check up kt hukm tk perlu dh pergi klinik....tp yg kali ni dorang suruh gi dulu klinik then baru dtg hukm.....that mean sebulan 2 kali la aku check up kali ni....eh tp mmg dh masuk 7 bulan nnt mmg dh kena check up sebulan 2 kali kan.....lupa lak aku....


tk kesah la kena check up berapa kali pun asalkan baby sihat....baby mmg sihat pun....aktif sgt dh skrg ni....kerap dh rasa dia gerak2....ari tu doktor scan nk tgk anu dia....doktor kata mcm girl....tp 50-50 la sbb doktor kata kalo boy kalo nmpk telur dia sah2 la boy...tp ari tu mmg doktor tk nmpk telur....sbb tu 50-50 girl....tp boleh jd boy sbb takut telur dia tersembunyi....next check up kena scan lg.....tp aku rasa mcm nk wat 4D....ngah survey2 tempat ni....disebabkan gender 50-50 tu juga aku mcm hold dulu nk beli brg baby....tk tau nk beli baju girl ke boy.....


itu la cite nye mcm2 hal terjadi sepanjang kesepian aku dlm blog ni.....skrg ni aku ngah nk sesuaikan diri dgn phone baru....mcm2 nk kena install balik ni....nnt aku try kumpul semua gmbr2 mn yg ada....nnt aku update sikit2 ye cite....skrg dh kol 6....nk kemas2 nk balik dh ni....ari ni rasa mcm nk mkn udang galah masak lemak....tgk la kalo rajin aku yg masak....kalo malas mcm biasa la yg jadi mangsa kena masak husband aku la.....hehehe....


ok la bye.....


p/s: stress fikir psl kereta....loan dh lama lulus tp stok lak tk ada....padahal ktorg tk memilih pun color....asalkan tk nk hitam dan putih....color lain ktorg terima je....isy ni pun satu hal gak memeningkan kepala aku.....sian kt adik ipar aku la...dia nk pakai kereta....terpaksa guna kereta ayah mertua aku....ayah mertua terpaksa guna kereta wira....sian la org tua guna wira yg uzur tu....alahai kereta cepat la dpt.....tk sabar nk naik kereta baru pun ye gak ni.....hehehe....




0 comments:

Post a Comment