Wednesday, September 17, 2014 - 0 comments

birtHdAy Muhammad Aariz ~ 2 yEaR

Assalammualaikum

seperti sudah diberi tau entry2 sebelum ni,aku ada wat majlis kecil-kecilan sambut birthday aariz 2 tahun pd ari jumaat 29/8/2014 lps isyak....kali ni wat mmg se simple yg boleh sbb bajet tk mengizinkan....bajet kena standby utk cuti2 di kuantan dan langkawi....entry psl cuti2 tu akan menyusul kemudian.....bila sebut majlis se simple yg boleh ni jemputan yg di jemput juga tidak la ramai....jemputan di kalangan kwn2 terdekat dan jiran2 sahaja....tu pun tk semua dpt dtg sbb aku wat hari keje mlm lak tu pastu cuti hujung minggu yg pjg lak tu sempena merdeka....

ari jumaat tu aku mmg tk keje sbb aku ada monthly pregnancy check up...pastu kebetulan check up kali ni minum air gula....kalo minum air gula confirm check up abis lewat....so mmg dh plan ngan husband aku nk minta mc....pastu mula2 aku plan plg lewat check up abis lebih kurang kol 11.30 atau 12....then dr klinik check up tu aku ajak husband gi hukm register nk bersalin sana....dr hukm singgah umah parent aku ambik bekas2 mknn utk digunakan....lps smbhyg jumaat terus gerak balik umah kemas2 umah,pasang2 belon dan aku nk masak mee bandung dan puding roti.....

sekali semua plan lari sbb ari tu klinik ramai sgt org....kol 12.30 baru abis check up....terus pecut ke hukm....sampai hukm dh kol 1...aku risau takut kaunter close kena dtg balik lps lunch....tau2 je la lunch gomen ari jumaat....kol 3 baru masuk balik....sebaik aku sampai2 kaunter tk close pun and boleh register lg....sebaik register tu sekejap je dh settle...dr hukm terus ke umah parent aku....husband terus gi smbhyg jumaat....sebaik sempat gi smbhyg jumaat....lps smbhyg jumaat dr umah parent aku ingat nk terus balik sekali terpaksa gi kedai cari baju aku nk pakai kenduri kt kuantan esoknya....baju sepatutnya yg aku nk pakai tu koyak lak....padahal baru pakai sekali time abg aku bertunang....dh satu hal kena cari baju lak.....merata2 cari akhir nye jumpa gak...


tgk2 jam dh kol 4....aku ckp husband sempat ke ni nk kemas2 umah tiup2 belon semua....dh la ngan aku tk buat lg puding roti....nk wat mee bandung lg....arghhh stress aku rasa.....tp husband ckp relax2 sempat nye....husband suruh aku gi wat puding roti....bab umah biar dia yg buat....tu pun aku ckp jgn leka....sebelum kol 6 gi ambik aariz dulu sbb kol 6 nk kena gi cheras balik ambik mknn....sebaik sempat husband kemas2 umah setup segala bagai tiup belon semua.....ngam2 abis kol 5....dpt la husband berehat 1/2 jam sebelum gi ambik aariz dan mknn....tp tu la sayang gmbr2 decoration semua tu hilang dek kerana sd card aku rosak....frust gila....


tp dugaan tk terhenti di situ....dugaan menimpa ketika aku wat puding roti....ntah mcm mn aku tersalah beli loyang kek....aku beli yg jenis tapak leh buka tu....masuk je adunan puding roti terus terkeluar melimpah....rupanya loyang mcm tu utk adunan yg pejal mcm wat cheese cake sesuai la....dh satu hal aku kena bancuh balik adunan puding roti....terpaksa modify sikit resipi sbb roti tk cukup....sebaik bahan lain aku beli lebih...nervous gila aku takut puding roti aku tk jadi dan tk sedap....alhamdulillah puding roti jadi dan juadah tu plg awal abis....semua kata sedap....wlp sos kastad tk berapa menjadi sbb telah di modify byk kali oleh aku sbb asyik la terpekat je sos kastad aku tu....dok tambah2 air je aku ni....tambah air tp lupa tambah gula....last2 sos kastad aku tawar sikit...tp tawar2 pun abis....tp sayang gmbr hilang sekali lg disebabkan sd card.....



ni cite psl kek lak....kek ni cantik dan sgt sedap....mcm biasa aku order dgn kak zu....nama kek ni mascarpon tiramitsu.....mcm biasa kak zu tk pernah kecewa kan aku...kek dr air tgn kak zu sentiasa sedap....decoration kek pun tk pernah mengecewakan...aku suka aariz pun suka.....cuma ari tu ada salah faham sikit....di mana asalnya kak zu ingat aku akan self pick up....tp sebenarnya aku request utk delivery....so sepatutnya kek sampai pg sbb selalu kalo delivery mmg pg,sudahnya dh ptg kek baru sampai....jantung aku dh bagai nk terhenti memikirkan kek tk sampai2 lg....ye la kek kan watak utama bab kata husband aku....kita wat majlis sbb nk happy kan aariz...aariz gak yg request kek upin ipin....kalo kek tkde alangkah frust nye aariz....tp dgn kak zu jgn risau mcm mn salah faham berlaku insyallah kek akan sampai gak....

 ni gmbr yg aku cilok dr blog kak zu....harga kek ni 100++...tk ingat 100 berapa...tp berbaloi la sbb kek ni boleh tahan besar gak...aku rasa dlm 2kg gitu.....


selebihnya jom la layan gmbr...gmbr yg ada pun tk byk disebabkan sd card rosak...tu pun sebaik la adik aku ada ambik gmbr gak...kalo tk mau aku menangis siang mlm sampai skrg mengenangkan tkde gmbr kenangan birthday aariz yg 2 tahun ni...wlp gmbr tk berapa nk jelas tp jadi la drp tkde kan....






ni time potong kek...geram lak aku sbb husband tk join time potong kek...sibuk dok bg direction kt kwn dia...pastu time potong kek ni kelam kabut sikit sbb org dh makin ramai dtg....pastu masing2 tk nk mulakan mkn dulu...tu yg mak aku kata potong je la kek dulu...agak nye selagi tk potong kek selagi tu org segan nk mkn sbb ingat majlis tk start lg...padahal aku plan nk tunggu ramai budak2 dtg dulu baru potong kek...nk budak2 semua dok sama2 kt meja potong kek ni...sekali aku ngan aariz je la yg dok kt meja potong kek ni...dh time ni budak2 tk ramai lg...husband aku pun aku tk sempat nk pgl utk potong kek sekali...







gmbr birthday boy...tgk gmbr ni nmpk mcm dh besar sgt je aariz ni kan...baju upin ipin tu pun last minute cari...sebaik kt tesco berlambak baju upin ipin...tp semua saiz besar2...sebaik aariz ni badan jenis besar...leh la pakai...ni pun pakai saiz plg kecik...saiz s...still nmpk besar lg...aariz byk mkn kek mlm tu...mkn sendiri lak tu...abis dan tk bersepah pun...aku ngan husband busy dok layan org aariz pandai berdikari wat hal sendiri...bila sepupu dia amsyar dtg dia ajak amsyar masuk bilik dia main toys...good boy la anak ummi dan babah ni...pandai berdikari.....

ni je la satu2 nye gmbr kami bertiga...tu pun dh abis majlis org semua dh balik baru ktorg bergmbr....tu pun adik aku yg suruh bergmbr sbb dia kata gmbr ktorg bertiga tkde....dlm gmbr ni nmpk la sikit2 decoration yg husband wat...belon2 tu selain tampal kt dinding tu,husband gantung gak kt siling...boleh tahan kreatif gak husband aku ni....


itu je la gmbr yg aku dpt share kan di sini...actually gmbr byk terutama gmbr2 mknn tp nk wat mcm dh didatangi dgn dugaan....redha je la...so antara menu yg ada pd ari tu ialah nasi goreng cina+ayam goreng berempah (aku order), mee bandung (aku masak sendiri), kuih karipap dan kuih kaswi (mak aku order), puding roti (aku wat sendiri),ada gak gula2,coklat dan jeli,air markisa dan mineral water....


gitu la serba sedikit kesah sambutan harijadi aariz yg ke 2 tahun....drp tk nk wat apa2 majlis utk birthday aariz tahun ni akhirnya terhasil la gak majlis kecil-kecilan ini....so tahun depan jgn pasang niat dr awal lg tk nk wat apa2 majlis ye puan thaibah...tau sgt awak tu akan wat apa saje utk gembira kan hati anak....tahun depan pjg umur aariz dh 3 tahun...dh makin besar ni ntah apa lak lps ni dia request.....2 tahun pun dh pandai minta kek upin ipin....3 tahun nnt mcm mn lak....tahun depan lg la bertambah sorang lg...owh 2 majlis kah dlm setahun?....jom babah kita menyimpan dr skrg....hehehe....


akhir kata terima kasih kpd yg sudi dtg ke teratak buruk kami ini....kpd yg tk dijemput usah berkecik hati kerana majlis ni adalah sgt2 kecil-kecilan sahaje...kami jemput betul2 kenalan yg rapat sgt....insyallah kalo tahun2 akan dtg pjg umur dan dimurahkan rezeki berlipat ganda akan jemput ramai lg.....

sekian....

p/s: ngah survey pakej kambing panggang utk aqiqah...plan nk wat aqiqah sekecik dlm perut ni tahun depan bulan 8 sempena wedding abg aku....insyallah.....wlp lambat lg saje survey2 nk tgk bajet....leh start menyimpan dr skrg....byk betul plan utk tahun depan....tu kena start survey dr skrg senang nk rangka perbelanjaan dan menyimpan tu......








0 comments:

Post a Comment