Wednesday, September 24, 2014 - , 0 comments

4-6 September 2014 ~ Langkawi Trip : reVieW hoTeL

Assalammualaikum

nk sambung cite langkawi lg...nmpk tk aku gigih nk abiskan cite psl langkawi ni..kalo boleh nk abiskan cepat psl langkawi ni so that lps ni leh cite psl benda lain lak....kali ni nk review psl hotel lak...


utk kali ni kami menginap di D'Baroon Hotel Langkawi...hotel ni terletak di pekan kuah...jgn tny aku hotel ni berapa bintang sbb kalo tk murah bukan kami la...harga hotel ni smlm rm150 utk bilik double dan rm180 utk bilik triple...harga ni utk satu mlm termasuk bfast utk 2 org bg bilik double dan bfast utk 3 org utk bilik triple....adik aku book hotel ni melalui website hotel ni je...kalo melalui agoda pun harga yg sama gak...ktorg book awal dr bulan 5 lg tk salah aku...


hotel ni senang je nk cari...dlm waze kalo korang google mmg jumpa...landmark hotel ni adalah dibelakang bangunan pekan rabu...hotel ni ada 2 bangunan...aku rasa bangunan asal 1 je...yg bangunan lg satu ni bangunan baru aku rasa...dan aku rasa bangunan lama tu mahal sikit kot harga dia sbb bilik bangunan tu mengadap  laut...yg bangunan baru ni pun ikut nasib gak...mcm bilik aku ktorg bernasib baik dpt gak nmpk laut...dan utk bfast setiap bangunan ada disediakan kafe utk bfast...mknn utk dua2 bangunan adalah sama...kalo org tk ramai dorang akan buka satu kafe je iaitu di bangunan yg lama...tp time ktorg pergi tu mmg ramai sbb kebetulan ada seminar dr IPG...so utk dua2 hari bfast dua2 kafe buka...


jgn risau hotel ni disediakan lif...bilik sgt2 besar...wlp nama je bilik double tp aku rasa boleh muat dlm 4 org dlm bilik tu...cuma katil je kecik la sbb katil queen..bilik yg triple tu aku tk gi tgk tp adik aku ckp kecik sikit sbb ada 3 katil single...keluasan bilik sama je dgn bilik double....


hotel ni pun ada disediakan swimming poll...tp swimming poll kt bangunan yg lama la...so kalo kita menginap di bangunan yg baru ni kena jln kaki la ke bangunan lama utk gi swimming poll...actually tk la jauh mn pun bangunan lama ngan bangunan baru...bertentangan je pun bangunan dia...parking lak jgn risau sbb parking sgt byk...kedai mkn pun jgn risau sbb ada kedai berdekatan dgn hotel ataupun byk je kedai mkn area2 pekan kuah tu...



pintu masuk hotel...ni bangunan yg lama...nk check in or check out ke semua kena wat kt bangunan yg lama ni...




 
 

ni semua gmbr2 bangunan lama...aku pun tk tau knp excited sgt aku ambik gmbr bangunan lama ni..gmbr bangunan baru tmpt ktorg menginap tkde lak aku ambik...maybe sbb bangunan lama ni cantik sgt...nmpk class...bangunan baru biasa je....




utk bangunan baru aku ambik gmbr lobi dia je la...ini je cantik utk diambik gmbr...





 



ni gmbr swimming poll...cantik kan...pemandangan sini mmg cantik...ptg2 kalo lepak2 kt sini mmg best...swimming poll mcm biasa ada 2...satu dewasa satu kanak2...tp tu la swimming poll dia lantai licin la...pastu swimming poll kanak2 tu boleh tahan gak kedalaman dia...budak kecik mcm aariz mmg tk sesuai la kalo nk mandi sampai ke tengah...

ni gmbr swimming poll kanak2....

 
ni kafe tempat bfast...ni kafe kt bangunan yg baru...kafe bangunan lama segan aku nk ambik gmbr....hehe....


ok jom tgk gmbr bilik lak....ni katil...katil queen je utk bilik double...utk bilik triple ada 3 katil single....






ni pandangan dr pintu masuk...besar kan bilik ni...siap ada sofa lg...yg ada pintu tu toilet dia...tp lantai toilet licin...agak bahaya la utk aku dan aariz...bilik ni ada karpet tp kt area toilet dan sofa tu tkde karpet sbb tu lantai dia licin kalo kita baru kuar dr toilet...sbb tu pintu toilet kena sentiasa bertutup kalo tk bahaya kalo aariz masuk....


ni gmbr lantai...kt bahagian sofa ngan toilet tkde karpet....





ni gmbr dr pandangan toilet...sebelah almari tu pintu masuk...meja kecik sebelah almari tu ada peti ais...pastu ada meja solek dan tv....



ni gmbr bahagian sofa....


ni gmbr toilet...toilet tk ar besar mn dan tk ar kecik...





antara fisiliti yg ada....

pemandangan dr bilik kami...nmpk gak la laut...tp kalo dpt dok bangunan lama tu lg best betul2 mengadap laut....





ni cite psl bfast lak...ni bfast masa 1st day...ada sosej,kentang,coco crunch,honey star,roti bakar,salad,nasi goreng,buah-buahan,spaghetti carbonara,bubur nasi,air panas,jus dan air kosong...utk 2nd day pun mknn yg sama cuma kuah spaghetti je tukar dr carbonara kpd bolognese...aku tk tau la nk kata best ke tk bfast dia...mknn ok ada rasa cuma dr segi kepelbagaian tu kurang sikit...knp la mknn yg sama je dihidangkan utk dua2 hari...aku tk sure la kalo seminggu aku dok situ seminggu tu gak aku kena ngadap mknn yg sama...apa la salah nye nasi goreng tu ditukar kpd mee goreng ke bihun goreng ke nasi lemak ke....itu pendapat aku la...maybe sbb harga hotel murah utk bilik yg besar sbb tu bfast dorang sediakan gitu je...tp tk salah kot kalo bfast ada 2 jenis menu tp dipelbagaikan menu yg berbeza2 setiap hari...

so keseluruhan boleh dikatakan berpuas hati gak la aku ngan hotel ni dgn harga yg ditawarkan...bilik besar,cantik,selesa,bersih...cuma lantai je agak licin...telefon pun berfungsi...aku call wat aduan kattle rosak sekejap je dorang dtg betul kan....cuma tv je tk best sbb tk dpt byk channel...dh la masa 1st day tu mlm tk dpt siaran lgsg...wifi ada tp slow sgt...swimming poll ok cantik cuma lantai swimming poll licin dan swimming poll kanak2 agak dlm...pemandangan hotel pun cantik...hotel dekat dgn tempat2 menarik disekitar pekan kuah...tkde masalah nk cari tempat mkn...hotel dekat ngan masjid...pg2 ko leh dengar asan subuh....ada gak disediakan sejadah...bilik agak selamat sbb ada karpet so tk risau bg aku kalo aariz main panjat2 katil,lompat2 katil....

so gitu la serba sedikit review aku berkenanan dgn hotel d'baron ni...next time kalo aku dtg langkawi lg kalo hotel ni still tawarkan harga yg mcm ni maybe aku leh consider utk stay hotel ni lg....aku suka hotel ni sbb bilik dia besar...utk aku yg dh beranak pinak ni mmg aku suka sbb selesa...so diharapkan dgn review aku dpt beri idea utk korang yg baru 1st time dtg langkawi or sapa2 yg nk ke langkawi dan mencari hotel disekitar pekan kuah...nasihat aku kalo dtg langkawi tujuan utk shopping dan jln2 better stay area pekan kuah...tp kalo dtg langkawi sbb honeymoon or nk wat aktiviti laut better stay pantai cenang sbb stay pantai cenang best sikit mlm2...pekan kuah mlm2 tk hidup....


ok la esok sambung last part utk langkawi ye...hope korang tk bosan baca cite aku psl langkawi....

sekian....

p/s: td ada kwn opis aku cite dia bg anak dia yg umur 2 tahun minum susu kambing...dia ckp sejak anak dia minum susu kambing ni selera mkn anak semakin bertambah...anak dia sekali minum 3oz tp tk kerap minum...lps minum mesti dia minta mkn...bg aku ok la kalo mcm tu kan...lg ok budak ada selera mkn drp asyik minum susu je terutama kalo susu fm ni...utk ibu mengandung pun sesuai minum susu kambing utk elak baby kena kuning nnt...tp susu kambing mahal la..kwn aku beli utk stok 2 bulan dlm rm500 lebih...tp dia kata jimat sbb anak dia tk kerap menyusu....kalo ada duit lebih apa salah nye kan beri yg terbaik utk anak...nk bg susu sendiri tkde rezeki tp dpt beri susu yg terbaik utk anak pun dh cukup bagus...lgpun org ckp susu kambing adalah susu terbaik selepas susu ibu...





















0 comments:

Post a Comment