Wednesday, September 24, 2014 - 0 comments

4-6 September 2014 ~ Langkawi Trip : dAy 3

Assalammualaikum


day 3...last day kt langkawi...nk balik kl dh...rasa mcm tk puas lak...gi langkawi ni kalo nk puas mmg kena gi lebih dr 3 hari...ni sebaik tk wat aktiviti laut mcm island hoping tu...kalo wat aktiviti ni mmg tk cukup la gi 3 hari...bg aku lak yg ada pengalaman gi langkawi drive sendiri dgn naik flight ni,aku lebih prefer drive sendiri...kalo drive sendiri ni tk terkejar2 masa nk balik kol berapa...kalo naik flight ni 2 jam or sejam awal dh kena standby kt airport...abis masa kt situ je la...tp tu la kalo dulu masih berdua gi drive sendiri tu boleh tahan lg la...tp skrg dh beranak pinak ni better naik flight je la...tk penat badan...drive ni penat sikit la...sbb bukan dekat2 tu nk drive...boleh tahan 4/5 jam gak kena drive....naik flight ni ko baru duduk bontot tk panas lg ko dh sampai dh kt langkawi tu...


so utk flight balik kami pd ari tu adalah dlm kol 4.30ptg...saje aku ambik flight ptg sbb kalo pg kan mcm kelam kabut sgt...ni flight ptg pun lps lunch kami dh siap2 pulangkan kereta sewa dan dok melepak kt airport je selama 2jam lebih...


pg tu mcm biasa bfast dulu kt hotel...kali ni aku turun lewat sikit...kol 8.30 baru turun..family aku yg lain dh siap2 mkn nak naik bilik balik...2nd day ni mknn sama je mcm 1st day...so tk teruja sgt nk mkn...mkn sekadar alas perut je.....lps mkn tgk jam awal lg...sbb aku janji ngan family aku berkumpul kol 11...lps bfast tgk jam baru kol 9 lebih...nak naik bilik pun tk tau nk wat apa...nk kemas2 beg,beg dh berkemas...sebelum turun bfast aku dh siap2 kemas beg dh...time pergi 2 beg je..balik beranak pinak jd 3 beg...1 beg tu beli khas utk letak segala macam benda shopping semua...


disebabkan awal lg nk naik bilik,aku ajak husband jln2 kt sekitar hotel bangunan sebelah...kt bangunan sebelah tu best sbb betul2 seaview...jln2 kami menghirup angin laut...ambik kesempatan gak bergambar mengadap laut...last day ni aku tk bg aariz swimming sbb susah kan seluar basah2 masuk beg...


tgk jam dh kol 10,ajak husband naik bilik sorang2 mandi...eh kami mmg biasa kalo dok hotel bfast kt hotel mmg gi bfast kami tk mandi pun...hehe...


kol 11 dh berkumpul kt bawah...susun2 beg elok2...sapa beg tk muat tumpang2 beg org lain...check out segala bagai...last2 nk dekat kol 12 gak baru gerak...last day ni kami just singgah nusantara maju je nk beli minyak gamat...kt sini aku just beli air gamat utk minum time dlm pantang nnt,minyak panas gamat dr susu kambing dan tungku herba utk diri aku...cari gak utk baby tp tkde...


kol 1 mcm tu ktorg gi lunch...ktorg cari lunch kt area2 padang mat sirat je dekat ngan airport senang...ktorg mkn kt kedai ikan bakar ala kampung...aku google tempat ni adalah antara tempat mkn yg famous...sampai2 tgk penuh la org mmg patut la famous pun...lauk lak byk...mcm2 pilihan ada...jenis mkn disini...ko ambik la lauk apa yg ko nak...pastu gi kaunter byr then ambik air free yg disediakan pastu dok mkn...kalo nk ikan bakar gi kt tempat ikan bakar order kt abg tu..dh dpt ikan gi kaunter byr...


mula2 tgk kedai mcm tk sedap je aku rasa mknn dia...bila dh mkn punya la sedap lauk2 dia terutama ikan bakar dia...ari tu ktorg ambik seekor je ikan siakap bakar...ingatkan tk sedap tu yg ambik seekor je...sekali mkn ambik ko berebut2 mkn...lauk2 dia mmg byk...kalo ayam tu mcm2 jenis masakan ada...kalo lala pun mcm2 jenis masakan ada...sotong pun mcm tu...sayur pun mcm2 sayur ada...air ada 4 jenis air disediakan...semua air adalah foc dan boleh direfiil....harga mknn pun boleh tahan murah...so aku suggestkan la kt korang kalo gi langkawi sila la singgah mkn disitu...


lps dh kenyang mkn dlm kol 2 terus gerak ke airport...pulangkan kereta sewa...check in luggage dulu....utk balik aku ambik 30kg...so masuk luggage beg2 baju...hand carry beg2 yg ada coklat,pinggan mangkuk semua...lps dh settle check in gi solat dulu...lps solat dh kol 3...adik aku ckp kol 3.30 nk masuk utk check in...so ada 1/2 jam aku ajak husband beli marry brown utk aariz mkn sbb masa ktorg lunch aariz tido...kejut2 tk nk bangun...tu yg terpaksa beli gak ayam goreng dan milo ice marry brown...laju la aariz mkn sbb ayam goreng+milo ice lak tu...bg aku bukan sedap pun ayam goreng marry brown...tp biasa la budak nmpk ayam goreng ala ala kfc suka la dia...aariz mmg dh kenal ye ayam goreng kfc...tp sebenarnya semua ayam goreng dia pgl 'ayam c' (ayam kfc) atau 'ayam pin pin' (ayam upin ipin)...


kol 3.30 masuk check in...kol 4.15 beratur masuk flight...time pergi kt klia2 tkde lak dorang tegur aku pregnant dan kena isi borang...time balik ni lak staff air asia tny aku pregnant berapa week and aku perlu isi borang...ingatkan 7 bulan ke atas je kena ada surat doktor...rupanya kalo sapa2 pregnant kena isi borang gak...


berlepas kol 4.30...kol 5 lebih dh sampai klia2...balik ni ktorg ambik teksi yg disediakan di klia2 (nnt aku cite detail psl teksi balik ni ye)...time balik kami berpecah...aku ngan husband,aariz naik satu teksi terus balik balakong...ayah,ibu,along,adik lelaki dan tok sedara aku naik satu teksi mpv balik cheras...adik pompuan aku dan husband dia naik bas balik cheras dulu sbb kereta dorang park kt sana....
 
sampai umah kol 7 lebih...sampai2 umah ambik kereta gi singgah petronas solat maghrib then terus gi mkn sbb dh kelaparan sgt...nk beli sandwich kt klia2 punya la mahal...tu yg masing2 kelaparan....







tu je la cite utk last day...gmbr tkde pun utk last day ni...gmbr budak kecik yg cranky time dh sampai klia2 ni je yg ada...punya la dia cranky nk berlari je keje dia...last day tu dh tk nak dok dlm stroller dh...stress aku dibuatnya...mn nk settle kan luggage,mn nk settle kan teksi utk family aku...dia leh wat perangai sampai berguling2 kt lantai...dh la time balik ni kena jln jauh sgt...dr sampai nk ke luggage,dr luggage nk ke teksi semua jauh...tercungap2 aku berjalan....sebaik la aariz buat perangai time dh balik...kalo spjg kt langkawi wat perangai mmg aku dok bilik je la...tk kuasa la dgn anak cranky,dgn aku memboyot ni nk jln2...


maka tamat la kesah trip kami ke langkawi...ada lg 2 entry utk part review hotel dan part info...keselurahannya gi langkawi kali ni aku rasa mcm tk puas kot sbb tk dpt wat aktiviti laut...ye la dlm keadaan aku mcm ni mn la leh wat aktiviti laut ni semua kan...aariz pun kecik lg...tunggu la dia dan adik dia dh besar dh leh bawa diri dah leh dengar ckp aku ngan husband baru leh gi lg langkawi wat island hoping semua....



lgpun aku gi kan ngan family aku...pastu bawa lak org tua kurang upaya...tk semua tempat la leh gi...nk gi sesuatu tempat kena fikir dulu sesuai ke tk...pastu aku rasa mcm tk cukup masa je pergi kali ni...mcm tergesa2 je...gi ramai2 mmg gitu kot...ko tk leh la ikut time ko je...kena ikut time majoriti...dh complete semua kumpul baru lah leh bergerak...




ok la nnt aku sambung bab hotel and info ye...byk gak la info nk aku sampaikan ni...semoga leh jd rujukan utk aku sendiri dikemudian hari dan kpd sapa2 yg baru 1st time nk ke langkawi....


sekian....


p/s: smlm perut aku tiba2 rasa sakit sebelah kiri...rasa keras semacam je...melarat lak tu sampai ke pinggang dan sakit belikat...kaki lak cramp...sebaik baby aktiviti bergerak dan menendang...duduk tegak je aku smlm...nk tido tk selesa...ke kiri tk selesa,ke kanan tk selesa,telentang tk selesa...last2 aku tido letak tangan kt pinggang baru ok...kaki telak bantal kt bawah bagi tinggi sikit...adakah ini simptom2 nk masuk 7 bulan atau sbb aku penat sgt smlm satu hari ngadap jem...skrg ni tiap2 hari jln jem...kdg2 aku rasa mcm nk cramp je kaki ni...alangkah best nye kalo tempat keje satu hala dgn husband...leh minta husband antar dan ambik kt opis....ni sorang utara sorang selatan...pasrah la ngadap jem sampai 9 bulan nnt...

0 comments:

Post a Comment