Friday, August 19, 2011 - 0 comments

gAbunGan lg........ifTaR ari k16,k17 & k18.......

salam semua......dh masuk ari k19 dh kita berpuasa kan.....aku masih 'bercuti' lg ni.....so far dh 6 hari la aku 'bercuti' drp berpuasa ni......aku minta maaf byk2 sbb dh berapa ari tk update psl menu berbuka puasa aku ni.....aku agak busy sikit......nk kena settle kan semua keje sblm aku start cuti ari khamis minggu dpn......ni pun otak ngah beku tk dpt berfikir sbb tu aku curi2 update blog ni......tp aku terpaksa gabungkan menu utk ari k16,k17 dan k18 dlm satu entry ni......



aku tk leh nk bebel pjg2 ni......so u all layan je la gmbr2 mknn kt bwh ni eh.......




iftar ari k16...........





semua menu ni telah disediakan oleh encik suami tersayang......ari k16 tu mmg aku tk larat nk masak sbb period pain.....sbb tu husband suruh baring je dlm bilik letak minyak angin kt perut......husband volunteer nk masak ari tu.....so hasilnya terhidang la sotong goreng tomyam,ikan masin dan salad......






bila period pain aku ni dh ok sikit,aku masuk dapur topup lauk telur mata kerbau ni......so inilah juadah kami utk iftar ari k16......kuih husband beli kuih lopes dan tepung pelita je kt bazar......
husband aku tu suka benar ngan kuih lopes.....boleh dikatakan tiap2 ari dia nk beli kuih lopes.....naik jemu dh ni aku mkn kuih lopes......



iftar ari k17...............






utk iftar ari k17 aku ngan husband berbuka di luar je......ari k17 tu aku cuti sbb nuzul al-quran kan......tp wlp cuti aku tk dok senang lenang dirumah eh sampai tk masak ni......pg2 lg aku dh gerak gi umah parent aku sbb nk bawa ayah dan ibu gi medical check out dan gi tabung haji antar passport dan cop jari......jam gila jln kt area jln tar ari tu......ikut aku mmg malas nk masuk jln tar tp sbb nk gi tabung haji kt maju junction tu terpaksa gak la rempuh jam kt sana.....sbb tu penat tk larat nk masak......sudah nye husband ajak berbuka di restoren hj hassan ayam kmpg......gmbr kt atas tu antara lauk2 yg we all ambik.......






lauk yg mesti we all ambik kalo dtg restoren ni......sayur kacang pjg dan pedal serta hati ayam.......





selalu we all ambik lauk lala masak lemak.......tp ari tu lauk tu dh abis lak......so husband ambik lauk gulai daging ni......sedap gak gulai ni rasa mcm gulai kawah......dh nama pun restoren org kltn kan.....






ulam dan sambal belanca tidak dilupakan......tp ari tu aku up ngan solok lada ni......






dan semestinya gi sana kena la ambik ayam kmpg ni......dh naik harga dh ayam ni......dulu 4 rgt je skrg 4.30......sebaik rasa still maintain sedap......so naik harga pun stilll rasa berbaloi.....





iftar ari k18..........







utk juadah smlm lak, aku masak nasi mentega dan ayam masak merah......
aku suka gila ngan nasi mentega ni.....wat dia pun senang.....wlp aku byk skip bahan2 dr resipi asal,rasanya tetap sedap.....aku wat nasi mentega ni simple je......just tumis bawang merah ngan mentega......pastu masuk air,letak kiub ayam,daun pandang dan sos ikan.....
tp encik suami bukan suka sgt nasi yg ada rasa2 ni selain nasi putih......so masak kan gak la nasi putih utk encik suami....







ni lauk ayam masak merah aku......






pastu aku topup sayur taugeh yg aku masak ala2 the chicken rice shop....






yg best nye smlm hajat aku nk minum air sirap selasih ni tercapai akhirnya......teringin dr 1st ramadhan lg.....smlm gi maidin dkt opis ni sekali jumpa biji selasih.....apa lg terus sambar sirap.....so terhasil la sirap selasih yg 1st time aku cuba membuat nye smlm....




so itu lah antara juadah berbuka puasa aku utk ari k16,k17 dan k18.......ari ni aku tk masak......aku berbuka puasa di umah parent aku......sbb ari ni encik suami berbuka puasa di opis dia.....so adik aku la ajak dtg berbuka di umah parent aku.....dh ar 1st time ni nk gi umah parent aku dr opis sg long ni ikut tol grand saga......hope tk jam la.....mlm nnt nk balik umah pun 1st time aku nk try drive mlm.....u all doakan semoga aku selamat pergi dan selamat sampai eh.....ok la dh nk dekat kol 5.....aku nk kemas2......sharp kol 5 nk kuar.....lmbt2 kuar kan takut jam.....sekian.....wasalam......




p/s: lg 5 ari nk balik kmpg.........huhuhu.........

0 comments:

Post a Comment