Sunday, August 28, 2011 - 0 comments

SuSAH nK uPdAte......LiNe sLow......

salam semua.....agak lama gak ye aku tk update blog ni.....sejak balik kmpg ni sejak tu ar blog aku terbiar sepi tanpa cite......bukan tk nk update tp byk sgt halangan yg menghalang......ngan line internet slow nye kt kmpg ni ditambah lak aku busy tolong adik2 ipar buat biskut raya.....wat biskut raya ramai2 ni rajin sikit la aku nk membuatnya.....kalo kena aku sorang je yg membuat mmg tk jadi kuih la jawab nya......ari tu ada gak aku beli bahan2 nk wat biskut raya ni.......bajet thn ni mmg tk nk beli biskut raya lgsg.....bajet nk wat sendiri je.....sekali ambik ko baru buat sejenis biskut aku dh malas dh nk sambung wat jenis2 yg lain.....sudah nye berlambak la bahan2 wat kuih kt umah aku tu.....bab kata husband aku hangat2 tahi ayam sungguh aku nk membuat biskut raya ni....




ni balik kmpg ni adik2 ipar dok sibuk wat biskut raya tk kan aku nk tengok je kan......so tolong la sama2 wat......jadi seronok lak aku wat biskut raya ramai2 ni......so hasilnya dpt la biskut tart dlm 500 pieces, biskut nestum dlm 100,biskut almond london dlm 200,biskut kacang mazola dlm 100 dan biskut coklat cip dlm 100......esok tgl nk wat kek coklat lak......penat jgn ckp la.....mmg penat sgt terutama ngah2 puasa ni......sbb tu bila malam je lps berbuka masing2 dh kepenatan.....sbb tu bila mlm je aku jadi malas nk online.....setakat online fb dlm phone je.....nk update blog dlm phone rasa mcm tk puas je aku rasa update ngan screen kecik mcm tu.....




ari ni free sikit sbb semua biskut raya semua dh siap.......tu yg sementara nk tunggu asar ni aku update blog jap......ni pun tk leh nk update pjg2 sbb jap lg nk solat asar pastu nk masuk dapur tolong adik ipar sediakan juadah utk berbuka lak......kt umah mertua aku ni ramai sbb tu kena masak byk utk juadah berbuka.....semua adik beradik suami aku dh balik sbb tu ramai.....time berbuka cuba korang byg kan betapa penuh nye ngan 12 org sekali dok berbuka......tu blum sorang lg adik husband aku dan isteri dia balik esok.....esok confirm penuh gila umah.......so far utk bln puasa ni meriah dan seronok gak la berpuasa di kmpg ni......raya nnt tk tau la mcm mn keadaan nye.....ni kan 1st time aku beraya di kmpg husband aku ni......berdebar2 gak la nk menunggu saat2 hari raya nnt.......




ok la korang aku nk gerak gi solat asar then nk masuk dapur......dpt update sikit ni pun jadi la kan drp tkde lgsg......esok2 kalo free lg aku update lg eh......sekian......wasalam semua.......





p/s: kt pasir puteh kltn ni sejak aku dok kt kmpg ni ptg2 asyik hujan je......kt kl mcm mn lak kan.....hujan gak ke.......

0 comments:

Post a Comment