Tuesday, August 9, 2011 - 0 comments

ifTar kAmi uTk aRi k8

selamat ptg semua.....sori la lmbt sikit update blog ari ni.....ari ni aku rasa lemau sikit sbb cirit birit dr lps sahur td......tk tau la apa yg aku tersalah mkn sampai perut memulas2 ari ni......dh ar sahur td aku just mkn maggi cup je.....konon tk nk mkn nasi la sahur td.....sekali dh dok ulang alik toilet 2/3 kali terus lembik badan sbb semua dh dibuang......smlm masa berbuka pun aku tk mkn nasi gak.....mcm aku bgtau dlm entry sblm ni yg kalo boleh minggu ni aku tk nk mkn nasi lgsg.....so utk permulaan minggu k2 berpuasa ni,juadah utk berbuka kami utk ari k8 berpuasa adalah:







yg belah kiri tu keaw teaw kung fu.......yg belah kanan tu ikan goreng sambal......suami aku kan mana leh tk mkn nasi 1 ari......tp smlm dia minta aku masak simple2 je......ikan goreng sambal tu dia yg request......





aku mkn keaw teaw kung fu ni je.....konon tk nk mkn nasi sbb nk diet......tp korang tgk la betapa besar nye keaw teaw kung fu aku tu......mmg padat la perut aku ni......seolah2 mcm mkn nasi gak kenyang nye.....maksud aku terlebih kenyang.......
senang la sgt2 nk buat keaw teaw kung fu ni......aku mmg suka gila mkn keaw teaw kung fu ni.....dengar nama mcm power ingat susah la nk membuat nye.....tp bila dh try wat sendiri mmg terbukti senang......kuah dia tu husband ckp kalo kt kedai mesti charge mahal sbb aku guna sayur mahal2.....saje nk abiskan stok sayur brokoli dan asparagus.....ikutkan resipi guna sayur kobis bunga ngan baby corn je......pastu yg keaw teaw dia lak tk berapa nk jadi sgt sbb aku derhaka pd resepi......dlm resipi 1/2 bungkus keaw teaw guna 3 biji telur......tp aku 1/2 bungkus keaw teaw 4 biji telur.........jd la mcm tertebal sikit tk rangup sgt......pastu aku goreng tk garing sgt telur tu sbb nk cepat.....ye la lg 15 minit aku nk goreng telur+keaw teaw tu......konon nk mkn panas2.......sekali ambik ko terkejar2 aku bila dh nk azan baru siap nk menggoreng......
pastu keaw teaw kung fu aku ni terover pedas lak.....mn tk pedas....dh letak cili padi 5 batang.....tambah black paper lak.....resipi suruh letak sikit.....husband suruh tambah lg....sekali ambik ko terover pedas lak.....agak nye tu yg perut aku dok memulas satu ari ni.....aku bln puasa ni tk leh mkn over pedas sgt.....nnt mesti pg2 perut memulas......








ni ikan kerisi balance aku wat asam pedas ari tu.......husband request suruh wat goreng sambal je......actually kalo korang nk tau aku ni tk pernah la nk pass wat ikan goreng sambal ni.......last2 husband yg ajar smlm......sekali smlm time buka aku rasa sedap lak ikan goreng sambal aku kali ni......
ada 5 ekor ikan......3 ekor husband mkn time berbuka.....2 ekor lg husband mkn masa sahur td.....







smlm aku ckp husband tk nyah beli kuih sbb kuih2 yg time berbuka umah my mom sabtu ari tu masih ada byk lg.....aku simpan dlm peti sejuk.....still elok lg.....smlm dok menghabiskan stok puding sagu......pastu makwe adik aku ada bg sambal tempoyak.....so husband mkn nasi smlm ngan lauk ikan goreng sambal dan sambal tempoyak......nmpk simple tp tu la yg wat laki aku mkn bertambah2.......
pastu smlm ada lebih buah tembikai,husband wat jus tembikai laici......tp aku tk sempat nk ambik gmbr jus tembikai laici tu......





so itu la menu kami berbuka smlm.....ok la pembaca semua.....aku dh tkde idea nk bebel pjg2.....so tunggu entry esok lak eh.......insyallah esok akan aku update juadah apa lak yg aku sediakan utk berbuka puasa ari ni.....sekian semua......wasalam.....





p/s:alhamdulillah kakitangan kerajaan dpt bonus utk raya.....tahniah utk semua kakitangan kerajaan......tahniah gak kpd suami ku yg tergolong sebagai kakitangan kerajaan......leh la aku nk minta duit raya lebih tahun ni......hehehehe....



0 comments:

Post a Comment