Monday, August 29, 2011 - 1 comments

aiDiLfiTrI 2011.....

salam aidilfitri semua......hmm dh seminggu raya baru aku berkesempatan update blog psl cite raya aku thn ni......biasa la dh nama pun raya kan,so busy beraya la keje nye aku ni.....lgpun aku ni kalo dh dikatakan cuti tk berkerja maka nye blog aku pun turut sama bercuti.....smlm aku baru masuk opis......tp biasa la dh lama bercuti, masuk keje smlm pun mood malas tu masih menebal la......sbb tu ari ni baru la aku online blog ni utk update cite psl raya......





thn ni thn 2011 merupakan thn k2 aku beraya sebagai isteri kpd mr.aziz.....alhamdulillah syukur masih diberi kesihatan yg baik sekali lg thn ni utk menyambut hari kebesaran umat islam.....thn k2 beraya sebagai isteri ni, mcm dh diwar2 kan dlm entry sblm2 ni, turn kami suami isteri beraya di kmpg husband di selising pasir puteh kelantan.....mcm yg war2 kan dlm entry sblm ni, seminggu sblm raya lg kami dh balik kmpg husband......dpt la berpuasa selama 5 ari di kampung husband......mcm thn lps berpuasa di kmpg husband sgt2 la seronok sbb mak mertua aku masak sedap2 utk juadah berbuka......pastu kt bazar ramadhan ada jual mcm2 kuih muih kelantan yg aku suka......cuma thn ni berpuasa di kmpg agak penat sikit sbb tolong adik2 ipar wat kuih raya.....pastu semua 10 org adik beradik husband aku balik awal raya thn ni(kecuali sorang je balik mlm raya)......so byk la juadah kena prepare utk berbuka puasa.....pinggan mangkuk pun byk kena cuci.....





raya di kmpung hubby tk ar seteruk yg aku jangkakan.....sblm menjelang hari raya, mcm2 dh aku fikir......fikir raya aidilfitri kt kelantan tk meriah la.....tkde juada yg sedap2 la.....mcm2 la aku fikir......semuanya fikir yg buruk.....tp hakikat nye raya di kmpg hubby ni boleh la dikatakan meriah gak......pg2 raya semua bgn awal......mandi sunat aidilfitri dan pakai baju raya masing2.....sblm gi masjid utk solat aidilfitri, kami alas perut ngan ketupat pulut atau juga dipanggil ngan nama ketupat daun palas dan kuih2 raya.....lps tu kami bersalaman bermaafan antara satu sama lain.....then bergmbr family........lps tu baru la ramai2 gerak ke masjid utk solat sunat aidilfitri.....lps solat sunat aidilfitri, kami mkn juadah raya yg disediakan oleh mak mertua aku.....mak mertua aku masak gulai itik yg boleh dimakan ngan ketupat pulut atau nasi putih.....berselera sungguh la aku makan gulai itik air tangan mak mertua aku......lps dh mkn2 tu baru la kami ke umah nenek husband aku then akhir sekali baru la ke kubur atok2 husband aku.....dr kubur baru la adik beradik ayah mertua aku semuanya dtg umah mertua aku......ayah mertua aku ni anak sulung sbb tu raya pertama dan kedua mmg jadi tumpuan adik beradik dia dtg ke umah mertua aku......start dr tu la aku dan adik2 ipar tk menang tgn wat air,sediakan juadah dan layan tetamu.....mmg penat gila la......sampai aku demam la mlm raya pertama tu......





raya k2 pun pg tu aku still demam lg......tetamu pun masih ramai yg dtg lg.....tp aku just baring kt bilik je tk larat nk tolong adik2 ipar wat air semua......tgh tu baru demam aku kebah sikit.....lps solat zuhur husband suruh packing2 barang sbb ptg raya k2 we all dh nk balik kl.....we all gerak balik kl kol 5 ptg (time tu hujan turun sgt2 lebat)........sampai kl dlm kol 1 pg.....keesokkan ari nye raya k3 aku gi beraya ke umah parent aku lak.....raya k4 husband dh start keje......raya k5 we all sambung beraya lg.....kali ni beraya ke seremban dan muar.....we all bermalam di muar......raya k6 baru balik kl......raya k7 husband dh keje.....aku masuk keje raya k8 smlm......hmmm byk ckp pun tk guna......apa kata u all layan gmbr2 yg sempat aku rakamkan di bwah ni.......







ni gmbr kami suami isteri di pagi raya pertama.....thn ni tema biru.....husband yg decide tema biru thn ni......we all dh deal kalo raya thn tu turn beraya umah parent aku, aku yg decide theme color baju raya we all......kalo sebalik nye turn raya kmpg husband,husband yg decide theme color baju raya.......







ni antara gmbr aku dan adik2 ipar serta biras aku (yg baju color kuning).....actually ada gmbr family tp dlm kamera adik ipar aku.....nnt kalo ada gmbr tu aku letak dlm entry ni eh.......






meriah nye thn ni beraya di umah mertua aku sbb semua adik beradik husband aku yg 10 org tu balik beraya.......termasuk la adik ipar yg baru kawen bln 3 ari tu.......dia pun thn pertama as husband and wife beraya di umah mertua aku dulu......raya k2 baru dia balik ke kmpg wife dia di besut trgn......sama la ngan aku raya k2 balik beraya di umah parent aku lak.......mereka suami isteri sedondon color kuning......





ni apa kes lak raya2 aku bergmbr atas motor ni.....
ni sebenar nye gmbr masa raya pertama ptg.....time ni aku dh kepenatan sgt org dtg umah mertua tk henti2......tgk la baju pun dh bertukar uniform......dr baju kurung ke baju tshirt......husband sian tgk aku kepenatan tk rehat2,dia ajak aku pusing2 kampung ngan motor baru adik ipar aku......






ni gmbr masa beraya di seremban.....time ni raya k5......kt seremban ni gi umah makwe adik aku yg lelaki tu......kebetulan we all nk gi muar, so on the way nk ke muar tu singgah la umah makwe adik aku ni sbb nk ambik makwe dia yg nk join ktorg ke muar sekali......sekali parent dia ajak beraya sekali....tu yg singgah beraya tu.....kami dihidangkan dgn nasi putih lauk daging salai masak lemak cili padi dan ikan kering and plus ada nasi himpit,kuah lontong dan sambal kacang......perhhhh mmg mkn bertambah aku.......






ni time dh sampai muar......we all beraya di muar sbb gi umah tunang adik pompuan aku......family tunang adik aku ada wat kenduri......kenduri tu mlm......so we all bermalam la 1 mlm kt muar......we all bermalam kt ada 1 apartment ni....






ni gmbr sblm we all gi kenduri umah tunang adik aku......sbb pg raya thn ni tk dpt bergmbr ngan ibu tu yg ambik kesempatan sblm gi kenduri bergambar ngan ibu.....






hehehehe gmbr kami laki bini mesti kena ada......





bergmbar lg.....time ni ngah tgu tunang adik aku dtg ambik.....masing2 dh siap awal.....so apa lg berpossing la kami.....





yg ni lak gmbr time dr muar nk balik kl......






hehehehe gmbr kami lg......dua2 makin bulat kan......






last sekali nk tnjk gmbr terkini aku.....aku rasa bln puasa ari tu berat badan aku tk susut lgsg.....makin naik ada la......






ni lak gmbr terbaru adik aku......dia lak makin slim.....jelous i tau........huhuhu.....





ok la tu je koleksi gmbr2 raya aku utk tahun ni.....thn ni beraya di kmpg husband tk gi beraya mana pun......tu yg tk byk gmbr raya aku.....kalo raya di kl raya pertama je dh 3/4 buah rumah beraya......tu ar beza beraya di kl dan beraya di kmpg hubby.....sayu dan sedih tk nyah ckp la.....mlm raya tu bila dengar takbir je aku dh lari masuk bilik menangis teresak2.....lgpun thn ni kan 1st time aku tk dpt beraya bersama parent dan adik beradik aku.....mlm raya call ayah ibu wish selamat hari raya sambil nangis2......huhuhu agaknye mcm tu ke org lain 1st time tk dpt beraya bersama family sendiri......ke aku yg terover emo.......





start minggu ni mula la operasi jemputan open house......aku tk tau knp skrg ni aku makin suka makan......ni tk sabar dh ni nk gi open house sbb tk sabar nk mkn sedap2......aduiiii makin tembam la lps raya ni.....tkpe2 raya ni kita pulun makan abis-abisan......abis raya nnt kita on diet balik......harap2 benda ni jadi cita2 la bukan angan2 mat jenin.....ok la nk out dh ni.....esok2 sambung cite lain lak eh.....sekian.....wasalam.......




p/s:next month genap 2 tahun aku menjadi isteri kpd ab aziz aminudin.....sekejap je dh 2 tahun aku kawen kan.......






1 comments:

Puan Eka September 18, 2011 at 10:08 AM

eka pun ada masuk sini lah...wiwiwittttt


akak,baru pasan akak ade blog..nape takde butang follow??

Post a Comment